RV 16+, eikä vielä paino noussut?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Heips!

Onko täällä muita, jotka ovat näillä viikoilla vielä samassa painossa kun alkoi odottaa? Ihmetyttää, eikö sikiönkin pitäisi jo painaa jotain? Mulle on tullut 200 g painoa lisää...

Kohdun korkeus oli 14 cm, että ihan normaalin kokoinen oli viikkoihin nähden ja onhan tuo masu vähän esiinkin jo tullut.

Itse olen rv 19+ ja kiloja yksi; kyllä se on ihan normaalia, että kilot voivat tulla myöhemmin, toisilla ne tulevat enempi viimeisellä kolmanneksella, toisilla taas keskimmäisellä, kaikilla ei tule kuin muutama hassu kilo.
Yksilöitä ollaan kaikki tyyni, ei hätää yleensä.

Ei ollut minullekaan tullut tuossa vaiheessa vielä painoa juurikaan... Kyllä silti vielä ehdit niitä kiloja saada. Itselleni tuli kokonaisuudessaan 18 kiloa ja kaikki aika loppuvaiheessa. Vasta puolenvälin jälkeen niitä alkoi kertyä. Jalat oli aika kovilla kun paino nousi niin nopeasti. Nyt tytön syntymän jälkeen vielä viitisen kiloa ainakin jäljellä pudotettavaa, tyttö nyt 3 viikkoa vanha.

Sikiö painaa tossa vaiheessa aika vähän, että voit olla vaan ilonen kun et oo vielä saanu kiloja:) Mä oon niin lihovaa sorttia, että kadehdin niitä jotkä selviää vähillä kiloilla... ja muuten myös niitä, joilla on pieni masu, itellä kun näkyy vauvamasukin melkein heti ja on jo valtava 20+ viikoilla...

Mulla viikkoja 17+3 ja paino oli edellisen kerran punnittaessa tippunut kilon, koska olen muuttanut ruokailutottumuksiani oikein terveelliseen suuntaan ja mikään karkki yms. ei ole maistunut.En ole ollut pahoinvoiva. Terveydenhoitaja ei ollut kuitenkaan huolissaan. Kyllä niitä kiloja jossain vaiheessa tulee. Jokaiselle yksilöllisesti... Hyvää odotusta!

ei varmasti mitään hätää.Painon nousu on HYVIN yksilöllistä, olen tullut sen tässä huomaamaan.Viikkoja takana 40 + eikä paino vielä(kään) noussut. Vauva silti normaalikokoinen.

Kiitos kaikille vastanneille!

Kiva nähdä, että on muitakin, joilla paino ei ole noussut lähes ollenkaan. Oishan se tosiaan hyvä, ettei niitä kiloja kovasti tulisikaan. Esikoisen aikaan olin tässä vaiheessa vaan kerryttänyt kiloja enemmän, ja se vähän ihmetytti. Mutta näköjään tässäkään tapauksessa raskauksia ei voi verrata! :)

Mulla nyt rv 25+5 ja painoa ei ole tullut grammaakaan, esikoista odottaessani näillä viikoilla oli painoa kertynyt jo 8kg lisää. Joten ole onnellinen jos ei turhia kiloja tule, jos vauva vaan kasvaa normaalisti ja voi hyvin niin kaikki ok!

kuule mulla on paino pudonnu 5 kiloo siitä missä olin ennen raskautta, oli niin huono olo koko ajan. nyt on huono olo loppunu ja painon putoaminenkin loppunu. ei oo kauheesti tullu viel lisää painoa mut vauva voi hyvin ja on iso kokonenkin viikkoihin nähden. et ei hätiä.

sere 19+0

Luulisi että äidin lähtöpainokin vaikuttaisi tuohon kilokertymään. Jos äiskä on valmiiksi ylipainoinen, ei luulisi painon samana pysymisestä tai laskemisesta olevan niin paljon riskiä kuin jos äiti on hyvin hoikka. Koska jos vauva kasvaa ja paino ei lisäänny, ni järkihän sanoo, että vauva kasvattaa painoaan äidin painon kustannuksella.

Eli moniko laiheliini on selvinnyt raskaudesta ilman lisäkiloja?

rv21+5 ja mun mahaa ei edes huomaa. paino ei ole vieläkään sama, kuin ekalla kerralla neuvolassa.. laihduin välissä kilon ja vieläkin ollaan alle lähtöpainon.

vauva kuitenkin viikkojen mukaan kasvanut (toissaviikolla rakenneultrassa). elä huoli. kaikki on varmasti hyvin.

Uusimmat

Yhteistyössä