Rv 16+oireettomuus

  • Viestiketjun aloittaja Haisuli
  • Ensimmäinen viesti
Haisuli
Hei!

Huolestuneena tässä ihmettelen, että mihin kaikki raskausoireet on hävinny? Ei ole tuntunut enää mitään menkkamaisia vihlontojakaan, jotta tietäisi, että kohtu kasvaa. Viime viikolla kuunneltiin sydänäänet ja kaikki OK. Huolestuttaa. Kokemuksia????

-huolestunut-
 
Craviz
Ei koko raskausaika onneksi ole pelkkää oireilua. Olen siinä vaiheessa että olon pitäisikin olla parempi kun alku on takana, ole onnellinen siitä. Niin monet pelästyvät juuri sitä että hei mikä mussa on vikana kun ei koske mihinkään..heh.

Jos viime viikolla kuului sydänäänetkin niin ole huoleti. Toki jos asia todella paljon painaa mieltä niin soittele ihmeessä neuvolaan. Siellä ne tarkistavat tilanteen. Ja saattaa niitä vihlomisia tulla vielä ihan koska tahansa, koko ajan itsellä periaatteessa tullut mutta toki on ollut pidempiäkin taukoja jolloin mitään ei tuntunut. Sitten kun alat ehkä 2-4 vkon sisällä tuntemaan vauvan liikeet niin helpottaa kummasti tuohon huolestumiseen...

Craviz 36+5
 
_hilti_
Enpä usko että sinulla on syytä huoleen... minulla on ollut taas koko raskaus lähes kivuton, eikä edes alku ajan pahoinvoinnit ollut kovin pahoja.
Muistaakseni viikolla 15 minulta hävisi kaikki oireet, jopa suonenvedot jaloista... joten uskoisin tämän olevan ihan normaalia.
 
emmi
Kyllä kaikki on hyvin, kun on paljon odottajia joilla ei koko alkuraskauden aikana ole mitään oireita, kuten ei minullakaan. NOihin viikkoihin mennessä hormonitoimintasi on alkanut tasaantumaan ja keho tavallaan sopeutunut raskaustilaan. Yleensä oireiden sanottaan ylipäätään ilmaantuvankin viimestään 12 vkolle jos ilmaantuvat.
 
Pahvi
Sitten kun liikkeet rupeaa tuntumaan, niin helpottaa. Siihen asti pitää vain uskoa. On kuitenkin erittäin pieni todennäköisyys saada keskenmeno enää sen jälkeen kun sydän on ruvennut sykkimään!
Viime raskaudessa mä naureskelin viikolla 35 kun ei ole yhtään mitään oireita! Seuraavalla viikolla syntyi tyttö...
Mulla se oireettomuus alkoi molemmista heti kun alun pahoinvointi oli takana ja ekasta jatkui todella vesien menoon asti (ei edes yhtä kivuliasta supistusta!). Saa nähdä miten tässä tokassa käy.
 
alkuperäinen
Hei!
Ja kiitoksia vastauksista. Itsekin ajattelin, että ei välttämättä ole mitään syytä paniikkiin, mutta kun on neljä alkuraskauden keskenmenoa takana niin se vaikuttaa mielialaan ja on epävarma olo varsinkin kun kaikki mahan vihlonnat ja kohdun kasvukivut ovat hävinneet ja ei ole mitään tuntemuksia... kauheata elää pelossa.

 
mini
toi on juuri tuo huolestuttava välivaihe, kun alkuraskauden oireet ovat kadonneet, mutta mahaa ei vielä näy eikä liikkeitä tunnu. kaikki on varmasti hyvin - nyt sinulla on se aika raskaudesta, mistä kannattaa nauttia.
ihan oikeasti, ota irti tästä ajasta kaikki minkä voit: käy leffassa, ulkona syömässä ja vaikka tee pieni matka, jos mahdollista. Seuraavaksi on vuorossa loppuraskaus ja tukala olo. Sen jälkeen sulla onkin jo kaverina vauva ja menot aika lailla rajoittuneita.

vaikka kuinka mulle sanottiin, että nauti nyt ja tee vielä kun voit, niin en osannut. nyt sen vasta ymmärtää k un vauva on tullut :)
 
mini
toi on juuri tuo huolestuttava välivaihe, kun alkuraskauden oireet ovat kadonneet, mutta mahaa ei vielä näy eikä liikkeitä tunnu. kaikki on varmasti hyvin - nyt sinulla on se aika raskaudesta, mistä kannattaa nauttia.
ihan oikeasti, ota irti tästä ajasta kaikki minkä voit: käy leffassa, ulkona syömässä ja vaikka tee pieni matka, jos mahdollista. Seuraavaksi on vuorossa loppuraskaus ja tukala olo. Sen jälkeen sulla onkin jo kaverina vauva ja menot aika lailla rajoittuneita.

vaikka kuinka mulle sanottiin, että nauti nyt ja tee vielä kun voit, niin en osannut. nyt sen vasta ymmärtää k un vauva on tullut :)
 

Yhteistyössä