Rv 21 ja öiisn hirveä suonenveto pohkeissa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äh

Vieras
Tuun oikeesti kohta hulluksi tän kans! Oon jo kahtena kolmena yönä herännyt siihen että olen venytellyt ja pohkeeseen tulee aivan järkyttävä suonenveto. Ensimmäisen kerran kun tuli, nukahdin uudestaan kun suonenveto vihdoin loppui ja vähän ajan päästä heräsin uudestaan vessaan eikä sillä jalalla voinut astua ollenkaan kun sattui niin paljon. Ja seuraavana päivänä on pohje tosi kipeä.
Teen seisomatyötä ja askelia tulee päivän aikana aika reippaasti. Syön rautaa ja lisäksi muistaakseni Multivitan raskaus&imetys ravintolisää. Muistaakseni magnesium auttaisi suonenvetoihin, pitäisiköhän ostaa sitä vielä lisäksi vai mitä noiden kans tekis?

Mulla on ollut tuota myös. Helpottaa yleensä loppuraskaudessa, tosin kyllä minulla taisi vetää suonta viimeksi vielä rv 35 tienoilla, mutta se oli poikkeuskerta. Itselläni on suora yhteys veden juomiseen: jos en ole juonut tarpeeksi päivänaikana tai olen juonut poikkeuksellisen paljon kahvia, niin todennäköisemmmin vetää suonta. Samoin, jos en juo ainakin desin verran vettä joka kerralla, kun käyn yöllä vessassa. Eli kokeilepa juoda enemmän!

Minulla on suonenvetoa ollut aikaisemmin myös sellaisina öinä, jos olin juonut ainakin muutaman annoksen alkoholia, siis enemmän kuin annos tai kaksi. Eli nuo nestettä poistavat juomat vaikuttavat minulla, kahvi ja alkoholi.

vähän asian vierestä, mutta mulla suonenveto häviää aika nopsaa, kun herään siihen suonenvetoon, laitan pohkeen ihan saman tien venytykseen (siis taivutan nilkan täysillä ylöspäin), vaikka kuin kipeää kävisi. pitkät sukat, lämpimät polvisukat, yöllä helpottaneet ja yleensäkin se, ettei päästä jalkoja missään vaiheessa kylmiksi. esim, jos uimassa käyn, on takuuvarmaa, että seuraavana yönä vetää jalasta suonta.

Ota magneesiumtabletti illalla ennen nukkumaan menoa, auttaa suonenvetoihin ja levottomiin jalkoihin. Ainakin mulla on toiminut 3:ssa raskaudessa. Ilman tablettia saattoi vetää suonto 7 kertaakin yössä =( Toivottavasti toimii myös sulla.

Pitääpä kokeilla tuota veden juomista..tää on tosiaan alkanut ihan vasta, ehkä max viikko sitten tuli ekan kerran ja sen jälkeen kahdesti :/ Aika paljon oon ollu töissä ja siihen vielä muutto päälle, nytkin on toinen jalka niin kipeä että olen miettinyt hakisinko saikkua pari päivää kun alan jo olemaan henkisestikin niin väsyny..

Yhteistyössä