Rv 23 ja menkkakivut??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masupipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Masupipi

Vieras
Soitin jo eilen päivystykseen kun koko eilisen päivän oli alavatsa niin kipeä, ihan sellasta menkkamaista jomotusta. No, vastaus oli se klassinen "ota Panadolia ja mene lepäämään".

Nyt ois yö sitten "levätty", suomeksi sanottuna kärvistelty mahakivussa. Pari kertaa kylkeä kääntäessä oikein repäsi se kipu alavatsaa. Ei ole supistuksia, odotan kolmatta ja kyllä supparit tunnistan, mutta ei tää nyt enää kivaltakaan tunnu... Panadolilla ei mitään vaikutusta. Iskiakseen oon saanut Panacodia, otin illalla yhden eikä edes se auttanut.

Voisko olla jotain liitoskipuja tai jotain? Tuntuu siis sekä liikkeessä että tässä sohvalla istuessa. Vauva liikkuu hyvin kyllä.

Kellään vastaavia tuntemuksia näillä viikoilla?

Hyvä,ehdottomasti lääkäriin. Minulla ollut molemmissa raskauksissa alavatsa/menkkakipua. Pari kertaa päivystyksessä ollut tuon takia kun on jo häiritsevä ja lopulta lähes tajunnan vievä kipu. Eka kerralla löytyi munasarjakysta. Tutkivat ensin kaikki mahd. Syyt. Vaaraton mutta tuskallinen. Eivät voi tehdä mitään kun kipu mennyt ohi ja kysta ei tarpeeksi suuri jatkohoidon normeihin. Nyt viimeisen raskauden jälkeen ystävällinen lääkäri otti asian vakavasti ja pääsen jatkotutkimuksiin. Raskauksien aikana itse stressaan mahd leikkausta ja siten tulevaa synnytystä kuinka se vaikuttaa vauvaan. Kannattaa ehdottomasti jo vauvan vuoksi mennä lääkäriin. Kuulosti hyvin samalta kuin omat kipuni..
Tsemppiä!

Yhteistyössä