Rv 26+3 ja kohdunsuu auki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hämmentynyt"

Vieras
Olin eilen lääkärineuvolassa, jossa lääkäri teki sisätutkimuksen. Tutkimuksen jälkeen hän sanoi, että kohdunkaulan pituus on 3cm, on kiinteä ja kohdunreuna auki sivusta vähän. Kysyin häneltä, että mitä tarkoittaa, että on auki, vastasi lääkäri: Kohdun reuna on vähän auki sanoi, että ei mitään hätää, on ihan normaalia. Ja asiaan ei sitten enää palattu.

Kotiin päästyä tutkin neuvolakorttia, siihen lääkäri oli kuitenkin kirjoittanut nuo em. asiat, mutta kohtaan kohdun suu, oli laittanut ruksin auki, 1cm.

Onko kenelläkään muulla ollut samalla tavalla? Yritin googlettaa netisä, mutta en löytänyt mitään vastausta. Ainut maininta, että uudestisynnyttäjillä saattaa olla näin, mutta itse odotan ensimmäistä lasta. Supistuksia ei ole ollut tms.

Ei siinä mitään hätää ole kun ei kerran supistele tmv. Paljon nuo vaihtelee myös tutkijan mukaan, itsellä kolme raskautta takana ja neuvolassa saattoi lääkäri sanoa jotain 'kanavaa 2cm jäljellä, auki 2cm' ja äitiyspolillaäivänä lääkäri saattoi sanoa vaikka että 'kanavaa 3cm, kohdunsuu pehmeä' tmv. Vielä synnytyspäivänä ainakin kolmosesta muistan muutaman hyvinkin erilaisen arvion, käynnistystapaa siinä mietittiin. Ennen saliin menoa olin 4cm auki ja kohdunkaulaa sentti jäljellä, salissa kätilö arvioi että hätinä sormelle auki ja kanavaa reippaasti jäljellä. :D

Todennäköisesti sulla on vaan ulkosuu auki sen sentin verran. Sillä ei ole mitään merkitystä niin kauan kun sisäsuu pysyy kiinni ja kanavaa on jäljellä normaalin verran. Näin ainakin minulle on sanottu

Kiitos tiedoista! Tosiaan olisi se lääkäri varmaan maininnut, jos ois ollut aihetta huoleen. Tosin koko lääkärireissu kesti maks. vartin ja sillä lekurilla tuntui olevan kamala kiire ja vaikutti muutenkin poissaolevalta, että jäi vaan vaivaamaan. Erityisesti se, mitä oli korttiin kirjoittanut.

Yhteistyössä