rv 27 ja tosi iso maha..tarttisko jo huolestua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pöööö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pöööö"

Vieras
Miten lapsiveden määräö arvioidaan? Rv 24 kävin neuvolassa ja siellä sf-mitta oli hieman keskiarvoa suurempi,mutta nyt tuntuu ettö maha on oikeasti TOSI iso,ihan ratkeamispisteessä. Ekassa raskaudessa maha oli huomattavasti pienempi.

Minulle ei tehdä ees sokerirasitusta...ohjeistusten mukaan kuulemma näin.

Painoa tullut jo 9 kg...

Miten arvioidaan esim. Lapsiveden määrä että onko sitä liikaa?

Jos sf-mitta taittaa ylöspäin/kasvaa koko ajan yläkäyrän päällä niin tehdään ultraääni jossa näkyy mm se lapsiveden määrä.

Ja myös jos sf mitta on yli rajojen ohjataan sitten sokerirasitukseen. Millon sulla on neuvola?

Mulla tasan saman verran viikkoja kuin sinulla ja valtava on vatsa!! Kävin eilen terkalla ja lääkärillä, lääkäri sanoi että vatsa näyttää isolta mutta kun sitä mittailtiin niin normaalinkokoiselta vaikutti. JOspa sinullakin olisi niin. Oisko vatsa jotenkin vain eri mallinen kuin ed raskaudessasi niin että näyttää isommalta? :)

Mulla sama juttu ja viikkoja yksi vähemmän.

Vatsa on aivan valtavan kokoinen - keuhkojakin ahdistaa jo nyt! Painoa on tullu noin kymmenen kiloa.

Sf -mitta kuitenkin normirajoissa - eli ilmeisesti niissäkin rajoissa voi näyttää ja tuntua monenlaiselta. Just katselin masukuvia joissa "muutama tunti ennen synnytystä" -kuvat näyttävät huomattavasti pienemmiltä kuin mun vatsa nyt.

Minulla kolme raskautta takana ja jokakerralla aina vain isompi vatsa. Jo rv20 moni luullut minun olevan viimeisilläni. Miulla tämä johtui siitä, että vatsalihakseni eivät ikinä palautuneet ekan raskauden jölkeen yhteen ja näinollen antoivat periksi, jolloin vatsa vaan kasvoi ja kasvoi. Kohtu ja vauvat olivat kuitenkin normaalikokoisia, 2viikkoa ylimennyt vauvakin 3800g. Eli vatsan koko ei ole suoraan yhteydessä vauvan kokoon, vaan kudokset antavat joillakin enemmän periksi ja sallii vatsan kasvaa enemmän. Sain kuulla aivan kyllöstymiseen asti noita kaksosjuttuja ja ooompa iso vauva tulossa :( Sain ihanat vauvat ja komeat raskausarvet! :)

Jatkan vielä, että rv27 olin lihonut jo 15kg ja joka raskaudessa tullut yli 20kg. Lähtötilanne on aivan normaalipaino ollut aina (166/65) ja imetys on kilot vienytkin pois nopsaan.

Tsemppiä ison vatsan kanssa!!

Eipähän siellä kahta ole, luulen että ois nt tai rakenne-uä:ssä jo ilmi tullut.

Terkka sanoi joskus että toisessa raskaudessa maha onkin aina isompi kuin ekasda, mutta jotenkin musta tämä tuntuu ihan järkyn isolta nyt, ihan siltä että miten tätä jaksaa vielä 3kk kantaa... Mutta eipä ole vaihtoehtoja..

Mulla on joka raskaudessa vatsa kasvanut aina edelliskertaa nopeammin. Nyt viidettä odotan, viikkoja 19 ja jo monta viikkoa maha ollut niin iso, että tutuille on tullut selväksi miun odotukseni, vaikka tarkoitus oli vielä asia salata tuossa n.kk sitten. Vauva potkii jo navan kohdall :). Kai sr sitten vaan on joka kerta suurempi tai tuleeppikemmin esille masu.

Yhteistyössä