Rv 30+ ja vauvan liikkeissä eroja muutamien päivien välein, muilla samanlaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hassux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hassux

Vieras
Toista odottelen ja kysäisenpä tällaista. Onko teillä muilla, jotka suunnilleen samoilla viikoilla, vauvan liikkeissä huomattavasti eroja päivittäin/viikottain?

Minusta tuntuu, että tämä vauva saattaa liikkua 5 päivää ihan innoissaan mahassa ja kunnon liikkeet tuntuvat pitkin päivää yötä myöten. Sitten se vetää useaksi päiväksi hiljaisen kauden eli liikkeitä tuntuu pitkin päivää, mutta todella vaisuina.

Esikoinen oli sellainen ikiliikkuja alusta loppuun ja liikkeet oli tosi voimakkaita koko ajan, joten siksi ihmettelen, kun tämä toinen on tällainen kausityyppi. :)

Mulla kans viikkoja nyt 30+2 ja samaa olen miettinyt itsekin. Välillä kans tuntuu että liikuskelee koko ajan ja sitten on taas päiviä kun saa oottamalla ootella josko jotain pientä tuntis. Sitä mietin myös kun ihan muutamassa päivässä liikkeet muuttuneet tosi voimakkaiksi ihan että sattuu ja tuntuu tosi selvästi että onko ihan normaalia? Heti tietysti tullu mieleen että jos ei olis lapsivettä tarpeeks vaimentamassa ja tänä aamuna alkanu vielä aivan kauhea jyskyttävä pääkipu :( ajattelin käydä suihkussa ja miettiä kehtaako vaivata neuvolantätiä verenpaineen mittauksella hmmmm....

Jos kovasti liikkeet vähenee niin kannattaa käydä tarkistuttamassa. Yleensä onn joku hätä jos liikkeet loppuu tai vähenee kovasti. Itsellä tuli paha raskausmyrkytys 27 viikolla ja silloin vauva lakkasi lähes kokonaan liikkumasta.

Minkälaisia oireita sinulla oli "äippä" tai mistä tajusit mennä tarkastettavaksi? Hirvittää tämä päänsärky muuta viimeks paineet oli laskenu hyviksi vaikka alkaneet muuten nousta pikkuhiljaa......

Mulla ei ollut oireita ollenkaan. Menin tavalliselle neuvolakäynnille ja siellä valkuainen oli +++. Nopeasti sitten sairaalaan ja jäin sinne osastolle. Pari viikkoa meni kunnes päättivät tehdä sektion minun ja vauvan tilan takia. Osastolla sitten oli pääkipua, verenpaineen nousua, puristusta ylävatsassa. Turvotusta ei ollut juuri lainkaan.

ok, no täytyy vielä miettiä jos sitä soittais neuvolaan, huolestuttaa kun kahdesta aijemmasta ollut lievä raskausmyrkytys ja silloin ei ollut muuta oiretta kun kohonnut verenpaine ja pissa kahella plussalla ja sitä kesti 20 viikolta loppuun, mutta seurailtiin vaan koska muuten kaikki oli hyvin. Nyt ahdistaa kun ollut tätä päänsärkyä ja pahaa olo, kuumeenkin mittasin heikon olon vuoksi mutta ei ollut. Voihan se olla että kun vielä pelkää niin varmasti nämä oireet lukee herkemmin ja ajattelee että nyt se on tullut!

Mamiska. Soita ihmeessä neuvolaan, jos sulla taipumusta raskausmyrkytykseen. Viimeksi neuvolantäti just luetteli raskausmyrkytyksen oireita ja tuo päänsärky oli just yksi! Ja toinen oli myös nokihippujen näkeminen näkökentässä.

Mutta en mä siis hirveen huolissaan näistä liikkeistä ole. Kun liikkeitä siis tuntuu tasaiseen tahtiin koko päivän ja yön, mutta niiden kovuus vaihtelee. Tällaisia vaihtelua on ollut jo useita eri jaksoa, eli voi olla, että kohta tulee taas kovempi jakso. No huomenna meen yksityisellä lääkärille katsoon tilanteen (ihan muista syistä), joten sielläpä nälkee oikein ultran kanssa pikkuisen.

Yhteistyössä