RV 31 ja alavatsakipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toivotan toivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toivotan toivotar

Vieras
Tiedän että kaikenlaiset jomotukset yms. kuuluvat normaaliin raskauteen mutta mietin onko tämä enää normaalia, olisiko syytä soittaa neuvolaan/synnärille vai pitävätkö mua siellä ihan vainoharhaisena.

Kolmen päivän ajan siis ollut alavatsakipua, tasaista menkkajomotusta + harjoitussupistuksia. Vihlovaa kipua alavatsan ja häpyluun taitoskohdassa, hieman oikealla puolella (munasarjat?) Kipu pahenee rasituksessa (esikoinen vielä osittain kanniskeltava) ja esim. eilen olin niin kipeä etten lattialta ylös päässyt.

Niin.. mielipiteiteitä onkohan tämä normaaliin raskauteen kuuluvaa vai olisko syytä soitella johonkin?

Kyllähän tuommoinen kipu, ettei liikkeelle pääse, vaatis varmaan jonkunlaisen tarkistuksen, neuvolan kautta lähete ä-pkl:lle tai s-saliin, missä teillä raskaana olevien päivystys onkaan

Minäkin oon sitä mieltä, että kannattaa vaan rohkeasti soittaa jos jokin huolestuttaa. Se on niiden työ vastailla, siitähän niille maksetaan :)
Enkä usko, että pitävät vainoharhaisena. On ihan ymmärrettävää, että raskauden aikana on tavallista huolestuneempi itsensä ja vauvan hyvinvoinnista. Ja itsekin arkana ihmisenä rohkastuisin soittamaan, jos kipu olisi niin kovaa, etten pääsisi lattialta ylös.

Yhteistyössä