Rv 34+2 ja vauva kääntyi perätilaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolestunut"

Vieras
Tähän asti on ollut poikittain, ja nyt siis kääntyi perätilaan :( ja on kauhean ylhäällä. Onkohan napanuora lyhyt tai jotenkin kiemuralla? Onko kellään tässä tilanteessa vauva itse vielä kääntynyt pää alaspäin? Huolettaa :(

Mulla kääntyi vauva oli koko raskaus ajan pt, kääntyi rt viikoilla 39+2 ei tosin ollut enään päässyt kääntymään oikeeseen asentoon joten napanuora oli kiertynyt kaulan ymp...synnytys alkoi normaalisti ja etenikin normisti kunnes lääkäri huomasi että vauva ei pääse laskeutumaan ja sydän äänet heikkeni pitkä 12 tunnin jälkeen mentiin kiireelliseen sektioon. Tyttö sai hienot 9pistettä ja kaikkii hyvin...minä sen sijaan koin kaikkiahdolliset vastoinkäymiset. Onnea matkaan...kaikki on mahdollista...meillä tyttö nyt 2kk.

Toinen muksu kääntyi pää alaspäin joskus rv 35 kaiketi. Mutta syntyi avotarjonnassa, ei raivotarjonnassa.

Nyt on rv 31 ja tämä tenava on ainakin vielä visusti pyllyllään. Elän siinä toivossa, että kääntyy vielä.

Jos se mahtui kääntymään nyt noin päin, niin mahtuu myös toisin päin. Ja jos ei käänny niin kyllä se sieltä silti ulos saadaan. Itse synnytin tammikuussa tytön, joka oli koko raskauden ajan perätilassa.

Lisää haluaisin kuulla kokemuksia. Eniten vaivaa se, että vauva on koko ajan ollut poikittain ja nyt pylly alhaalla viistosti, jos napanuoran puolesta ei yllä toisin päin? :(

Mulla oli eka lapsi koko loppuraskauden viistotarjonnassa (pää alempana). Tai no lasketun ajan jälkeen tai vähän ennen meni raivotarjontaan ja laskeutui, mutta sekin selvisi vasta ultrassa. Lapsella oli napanuora kaulan ympäri kahdesti mutta löysällä, joten synnytys sujui normaalisti ja hyvät pisteet sai. Ei ongelmia.

Toka lapsi oli perätilassa, kääntyi vasta loppuraskaudessa. Sektiolla leikattiin, koska oli kyykyssä jalat alimpana. Tällä lapsella oli napanuora olkavarren ympäri. En tiedä, onko näillä asioilla mitään tekemistä toistensa kanssa.

Mulla aivan sama juttu. Rv 33 menossa ja vauva poikittain. Muut lapset olleet rt jo rv 26 lähtien.
Tämä on koko ajan ollut poikittain ja nyt tuntuu, että oon enempi perätarjonnassa kuin rt.
Jännittää kääntyykö tää rt kun on koko raskauden ajan ollut näin.

Minulla esikoinen oli raivotarjonnassa "koko ajan"(eli siitä lähtien kun sitä alettiin tarkkailemaan), kuopus taas perätilassa vielä raskausviikolla 35. Seuraavalle viikolle varattiin aika kontrolliin ja mahdolliseen käännökseen, mutta vauva olikin kääntynyt itsekseen raivotarjontaan! Enkä edes huomannut mitään, vaikka viikkoja jo kohtuullisesti olikin... Liikkeetkin tuntuivat enimmäkseen samassa paikassa vaan. Vauva oli kyllä mullakin aika ylhäällä vielä silloin. Ei ollut mitään ongelmaa synnytyksessä, napanuorakin kaiketi ihan normaali...

Voi kun tämäkin kääntyisi itsekseen ja pitäisi asentonsa... Jos joudun sektioon, en saa jatkossa enää synnyttää alateitse kun sitten olisi jo kaksi sektiota takana

Meidän neiti oli perätilassa aina kun ultrattiin/ kokeiltiin, eli siitä viikosta 18 eteenpäin on merkattu neuvolakorttiin perätila, käännöstä yritettiin 37+2 mutta ei kääntynyt.
Syntyi sektiolla 39+1.
Istukka oli edessä ylhäällä, pään vieressä, tämä varmaan lopullinen syy siihen miksei koskaan kääntynyt, pää ei sopinut istukan ohi.

[QUOTE="vieras";26048035]Meidän neiti oli perätilassa aina kun ultrattiin/ kokeiltiin, eli siitä viikosta 18 eteenpäin on merkattu neuvolakorttiin perätila, käännöstä yritettiin 37+2 mutta ei kääntynyt.
Syntyi sektiolla 39+1.
Istukka oli edessä ylhäällä, pään vieressä, tämä varmaan lopullinen syy siihen miksei koskaan kääntynyt, pää ei sopinut istukan ohi.[/QUOTE]

Tarjottiinko sulle perätilasynnytystäkin vaihtoehtona, vai oliko sektio ainoa mahdollisuus esim. Vauvan jalkojen asennon tai vauvan koon takia? Mua hirvittää yhtä paljon sekä sektio että perätilasynnytys, mut vauvan turvallisuus menee omani edelle...

Poika kääntyi perätilasta joskus ihan viimeisillä viikoilla, epäilen että syynä oli lyhyt (30cm) napanuora joka vaikeutti kääntymistä.. Syntyi lopulta sektiolla pysähtyneen synnytyksen ja tarjontavirheen takia, näin jälkikäteen mietityttää olisiko edes "ylettynyt" syntymään kun oli niin lyhyt napanuora. Poika oli 3,6kg/53cm

Yhteistyössä