rv 35+0 eikä alapäässä ole tapahtunut mitään?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja santtu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

santtu

Vieras
Supistellut on jo vaikka kuinka kauan. Olen ollut jopa vuodelevossa rv28 2vko:a koska sisäsuu auki ja kanava lyhentynyt.
Tänään polilla normi kontrollikäynti. Kohdunsuu sormella auki, tarjoutuva osa todella ylhäällä, kanavaa käsin noin 2cm. Lääkäri sanoi, että ei merkkiäkään synnytyksen alusta. Mun olo on taas sellainen, että synnytys alkaa millä hetkellä tahansa. Menkkakipuja, painon tunne alapäässä ja kipeitä säännöllisiä supistuksia joita piirtyy käyrällekkin. Miksei ne tee mitään kohdunsuulle? Voiko synnytys käynnistyä silti nopeastikkin?

Voihan se. Mutta mulla on juuri sama tilanne mitä sulla. Supistelee, supistelee muttei mitään tapahdu. Alkaa jo turhauttamaan. Ole tyytyväinen jos vauva on kohdussa vielä viikon pari ainakin, että on "virallisesti" täysiaikainen syntyessään.

Mulla supisteli ja supisteli ehkä tuosta rv35:sta eteenpäin ja mikä oli tilanne 41+1? Kohdunsuu tiukasti kiinni ja kanavaa jäljellä vaikka kuinka paljon! Voi stana että korpesi!!! Sitten meni vuorokausi ja alkoi tapahtua ja vauva syntyi 6 tunnissa.

Malttia, malttia, 7 viikkoa aikaa tapahtua :) Mulla samoin supistelut alkoi puolen välin jälkeen, eikä tullut etuajassa. Supistelut kuuluvat normaaliin raskauteen ja harvoin tekevät ennen aikojaan mitään!

Niin siis kyllä mä tiedän supistelun siis harjoitussupistelun harvoin tekevän mitään kohdunsuulle. Mutta kun mun supistukset ei ole harkkasupistuksia, piirtyvät käyrällä ja ovat ihan "kunnon" supistuksia. Ja siis kun mulle se supistelu nimenomaan on tehnyt kohdunsuulla "tuhoja" koska rv28 kanavaa oli ultralla 2cm ja sisäsuu auki, siksi lepoon jouduinkin.
Kyllä mä harkkasupparit kestän ihan hyvin, mutta ei ole kovin kivaa kun 10-15min välein supistaa joka ilta ja yö 2t ja yhtäkkiä ne loppuu. Saisi olla sitten supistelematta lainkaan. Lääkäri vielä sanoi, että lapsi ei välttämättä edes mahdu laskeutumaan ja tulee sektio, no sitä mietitään ensikerralla tarkemmin.
Ei vielä ihan tarvikkaan syntyä, mutta jos tätä jatkuu vielä 5 viikkoa siis kipeitä supistuksia säännöllisesti ilman että mitään tapahtuu niin voi hemmetin hemmetti sentään!!!