Rv 35+3 sikiön painoarvio 2500g. Iso vai pieni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kyselijä"

Vieras
Eli ton verran sikiön painoarvio.. Paljon teillä painanut tuossa vaiheessa ja minkähän kokoinen mahtaa olla syntyessään?
Pelkään että tulee iso vauva :/

Kokemuksia kiitos :)

Mun esikoinen oli syntyessään 2720g. Syntyi siis 36+3.
Neuvolalehtisen mukaan tuossa vaiheessa ihan normaalipainoinen vauva. Mutta kun oli sitten olemassa, pidettiinkin pienikokoisena...??

Mun kuopus syntyi rv 36+2, painoi silloin 2,8kg. Nyt 5kk ja painaa päälle 8kg...:) Aika keskikokoinen sun vaavi on, paitsi että tuohan on arvio, todellisuus voi olla toinen.

Eikä liikaa kannata luottaa noihin arvioihin, riippuu ultran tehneestä lääkäristä/terkasta ja hänen ammattitaidostaan, osuuko lähellekään. Mulla ekasta lapsesta sanottiin viikolla 36+0 et painaa sillon 2500g, tulee syntyessään painamaan noin 3,5kg. kun menin synnyttämään, kätilö vastaanotossa käsikopelolla srvioi et vauva painaa enintään 2,5kg. Poika syntyi viikolla 39+6, painoi 2570g... :)

Kolmannesta kävin useita kertoja loppurakaudesta ultrassa, ja lääkäri osas vissiin aikalailla tarkkaan arvoida painon, kävin viikolla 39+8 ultrassa jossa lääkäri sanoi vauvan painavan 2990g, ja seuraavana päivänä syntyessään painoi juuri sen verran. :)

Mulla on tästä ollut painoarviot 32+0 1,9kg ja 37+0 3,2kg ja kuulemma ihan "normaalin" kokoista vauvaa ollaan pukkaamassa maailmaan..

Melko normaalilta tuo sinunkin painoarviosi minusta kuulostaa. :)

Oikein hyvän kokoinen vauva sulla! :) Tosin niinkuin moni on sanonut ne ultrankin arviot joskus heittää suuntaan ja toiseen. Oma esikoiseni syntyi 35+6 ja oli 2,7kg ja 47cm. Ultrattiin juuri ennen synnytyssaliin lähtöä siellä vastaanotossa vielä ja ultran mukaan odoteltiin reilusti alle 2,5kg vauvaa ja hälle oli sitten paikka VTO:lla odottamassa. Hyvän painon vuoksi pääsi kuitenkin vierihoitoon heti osastolle. :)

Mä olen molempien raskauksien aiakan rampannut kaikenlaisissa ulimääräisissä tutkimuksissa, koka mun maha on ollut "aivan liian pieni", ja vauvalla ei varmaan oo kaikki hyvin kun mulla ei ole painoa juurikaan tullut lisää ja vatsa ei tosiaan ollut mikään älyttömän iso.
Ekasta painoarvio rv 34 oli ultraajan mukaan tooooooosi pieni, 2kg melko tarkkaan. Synyessään rv 40+0 painoa oli 2900g.
Tokasta painoarvio rv 34 2100g. Syntyi rv 40+0 ja painoa oli 3610g.
Molemmissa siis minua peloteltu vaikka millä, mut molemmat lapset ovat olleet ihan normaalin kokoisia.

Yhteistyössä