Rv 35, kainalossa patti?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pirjo.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pirjo.

Vieras
Löysin kainalostani patin, on sellainen vähän ikäänkuin paksua kudosta ts pitkulainen patti? N.1,5cm-2cm.
Ei ole syvällä vaan heti ihon alla..
Toisessa kainalossa ei ole mtn.
Mikähän ihme voi olla? :/

Voiko liittyä jotenkin raskauteen? Mietin tässä lähinnä että soitanko nyt lääkäriaikaa vai voinkohan odotella ensi vkon lopulle kun on neuvolassa lääkäriaika.

Soita lääkärille. Ei välttämättä ole mitään vaarallista, mutta hyvähän se on tarkistaa. Tuskin alkavat ennen synnytystä mitään ihmeempää sille tekemään, mutta onpahan tarkistettu ja jos tarvitsee poistaa, niin on valmiiksi jo tutkittu.

Minäpä soitin, sain keskiviikoksi ajan.. Oli sitä mieltä että olisi voinut odotella tuohon neuvolalääkäriin, mutta antoi tuon ajan kuitenkin ettei rupea vaikuttamaan mun yöuniin :/

Nii-iin mun mielikuvitushan samantien lähti laukkaamaan ja miettimään nuo kauheimmat jutut :/ Sen takia kyselinkin että onko täällä muilla ollut? Ei ole hajuakaan että minkälainen se syöpäkasvain ylipäätään on.

Tuo mikä minulla on siis kyllä liikkuu mukana esim.ihoa liikuttaessa, ei varsinaisesti pehmeä mutta ei kyllä kivikovakaan.
Eikö imusolmukkeet ole jossain syvemmällä eikä tuossa heti ihon alla? tuo on siis ikäänkuin ihossa/rasvakudoksessa kiinni, mutta siinä alapuolella.

Voisiko olla maitorauhaskudosta? Itsellä meinaan oli kainalossa raskauden aikaan ja sen jälkeenkin "patti" kainalossa ja oli nimenomaan maitorauhaskudosta. Pitäähän tuo tutkia mutta olisit kyllä voinut aivan hyvin odottaa tuonne neuvolalääkärille koska aika kuitenkin noin pian. Nyt viet kenties lääkäriajan sellaiselta joka sitä aikaa olisi kipeämmin tarvinnut tai jolla ei vielä ole mitään aikaa. Sulla tavallaan nyt kaksi lääkärinaikaa vaikka yhdelläkin ajalla olisit pärjännyt.

Nii-iin mun mielikuvitushan samantien lähti laukkaamaan ja miettimään nuo kauheimmat jutut :/ Sen takia kyselinkin että onko täällä muilla ollut? Ei ole hajuakaan että minkälainen se syöpäkasvain ylipäätään on.

Tuo mikä minulla on siis kyllä liikkuu mukana esim.ihoa liikuttaessa, ei varsinaisesti pehmeä mutta ei kyllä kivikovakaan.
Eikö imusolmukkeet ole jossain syvemmällä eikä tuossa heti ihon alla? tuo on siis ikäänkuin ihossa/rasvakudoksessa kiinni, mutta siinä alapuolella.

Oletko ollut flunssainen ja/tai stressaantunut viime aikoina? Mulla oli joskus myös kainalossa tollainen pienehkö patti, mutta se hävisi itsekseen ajan kanssa, joten päättelin sen olleen turvonnut imusolmuke tms. Yritä olla stressaamatta :)

Voisiko olla maitorauhaskudosta? Itsellä meinaan oli kainalossa raskauden aikaan ja sen jälkeenkin "patti" kainalossa ja oli nimenomaan maitorauhaskudosta. Pitäähän tuo tutkia mutta olisit kyllä voinut aivan hyvin odottaa tuonne neuvolalääkärille koska aika kuitenkin noin pian. Nyt viet kenties lääkäriajan sellaiselta joka sitä aikaa olisi kipeämmin tarvinnut tai jolla ei vielä ole mitään aikaa. Sulla tavallaan nyt kaksi lääkärinaikaa vaikka yhdelläkin ajalla olisit pärjännyt.

Jos siellä terkkulassa olisivat olleet sitä mieltä, että aika on turha niin olisivat sen kyllä sanoneet. Ja tuskin laittoivat suoraan lääkäriaikaa vaan aika on sairaanhoitajalle. Kun mulle tuli patti kaulaan, sain ajan "vain" sairaanhoitajalle ja sitten kiireesti alettiin ettimään päivystävää lääkäriä, kun epäilivät kasvainta.

Juu samaa mieltä, allergiatesteihin kun soittelin aikaa keväällä niin sain ajan kk päähän. Eli kyllä ne siellä päättelevät mikä on tarpeellinen aika ja mikä ei.
Tuo on ihan lääkäriaika, puheli siinä jotain että on uusi lääkäri siellä kun tarkisti huoneen numeroa.
Ilmeisesti parantunut lääkäri tilanne meidän terkkarissa kun oli yhdelle päivälle 3 vapaata aikaa josta valita :)

Juu samaa mieltä, allergiatesteihin kun soittelin aikaa keväällä niin sain ajan kk päähän. Eli kyllä ne siellä päättelevät mikä on tarpeellinen aika ja mikä ei.
Tuo on ihan lääkäriaika, puheli siinä jotain että on uusi lääkäri siellä kun tarkisti huoneen numeroa.
Ilmeisesti parantunut lääkäri tilanne meidän terkkarissa kun oli yhdelle päivälle 3 vapaata aikaa josta valita :)

Nyt täytyy sitten onnitella! :D Hyvä, että tutkivat. Mullakin kaiken alkupaniikin jälkeen dg oli nestekysta. Leikkauksella poistettiin.

No keskiviikkona olet jo hieman viisaampi tän asian suhteen. Toivon ettei ole mitään vakavaa! <3

Siskon miehellä löytyi patti kainalosta joka oli sitten imusolmukesyöpää. Kovat hoidot takana, nyt terveenä jo useita vuosia.

Netti on tulvillaan diagnooseja, joten jos vain pystyt niin älä etsi täältä mitä se voisi olla. Varmasti häviää yö unet :/

Uusimmat

Yhteistyössä