Rv 36, jatkuva etova olo, näytille??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton

Vieras
Ajattelimpa kysäistä neuvoa/kokemuksia teiltä ennenkuin soitan kättärille ja kysäisen asiasta...

Menossa siis rv 35+4 ja minulla on (melkolailla) jatkuvaa huonovointisuutta. Ei okseta, mutta etoo ja on nuutunut olo kokoajan.. Lisäksi tuntuu että vauva liikkuu vähemmän kuin ennen. Toki siis liikkuu tuolla jonkun verran, mutta esim. eilen tunsin myllerrystä vain kaksi (vai kolme?) kertaa, ja tänään vasta kerran pientä möyrimistä.. Hengissä siis on, mutta vaikuttaa jotenkin "laiskalta" (niinkuin äitinsäkin nyt..).

Onko tuo tarpeellinen syy soittaa ja mennä näytille, vai onko tällainen kovinkin yleistä loppuraskaudesta?

Mulla on ihan sama juttu. Oksennan melkein joka päivä ja veto poissa. Viikkoja mullakin 34+5. Tila alkaa vauvalta loppumaan näillä viikoilla, joten liikettä vähemmän kuin ennen mutta ainakin 10 liikettä/tunti pitäisi tuntua.

Voi olla asiaan kuuluvaa. Mulla palasi loppuviikoilla se tuttu etominen ja yökötys. Vauvakin liikkui vaihdellen mut kaikki ok. Jos sua huolettaa niin kysy toki mitä ovat mieltä, siksi ne sielä ovat.

Kaikki itseä arveluttavat asiat ovat loppuraskaudesta riittäviä syitä soittaa äitipolille tai laitokselle ja kysyä neuvoa. Voisi tosin olla sitä, että vauva on nyt sen kokoinen ettei enää liiku niin aktiivisesti ja painaa johonkiin aiheuttaen sitä etovaa tunnetta.

Mutta en todellakaan ole mikään asiantuntija ja olen sitä mieltä että soita sinne ja kysy neuvoa. Kertovat kyllä jos heidän mielestään kannattaa lähteä näytille. :)

Oksentaminen ja etova olo loppuraskaudessa on ihan normaalia, mutta kertomasi mukaan vauvan liikkeet ei täytä likimainkaan liikelaskennan vaatimaa tulosta, eli näytille mars.

Joo siis 10/liikettä tunti ei todellakaan tule täyteen... 10/liikettä joka 5 tunti lähempänä realistista, jos siis sitäkään... Taidampa kilauttaa synnärille...

onko sulla istukka edessä vai takana? jos takana, huono olo voi johtua siitä, että vauva painaa sitä sekä alaonttolaskimoasi kun istut tai makaat selälläsi ja siten teidän molempien verenkierto häiriintyy. siksi vauva voi myös olla vaisu jos ei saa tarpeeksi happea. Usein tämä on juuri pahempaa jos istukka takana. Voit auttaa asiaa makaamalla vasemmalla kyljellä niin pajon kuin mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo siis 10/liikettä tunti ei todellakaan tule täyteen... 10/liikettä joka 5 tunti lähempänä realistista, jos siis sitäkään... Taidampa kilauttaa synnärille...

Soita vaan, mie kävin käyrilläkin pari kertaa kun jätkä ei liikkunu vaadittavaa määrää, oli se silti ok ja kunnossa vaikkei viissiny ja varmaa sopinutkaan enää kunnolla liikkumaan. Sitäkin enemmän viuhtoi sitte synnyttyään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Eihän niitä liikkeitä pidäkkään tulla joka tunti se 10,vaan siinä liikelaskennassa.

Yhteistyössä