rv 37 synnyttäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami

Vieras
Hei!

Kyselisin teiltä jotka olette synnyttäneet rv 37 et jännittääkö teitä uusi raskaus ja synnytys?
Mä sain esikoiseni rv 37+2 ja supisteluja tuli jo viikoilta 20 ja raskautta seurailtiin tiiviimmin niiden vuoksi. kävelykin sai aikaan paljon supisteluja ja minulta kiellettiin loppujen lopuksi liikunta, ruuanlaitto ja siivouskin (mies raukka ! =) )
rv 35 jouduin lepoon, tuli sellaisia vihlovia kipuja kohdunsuulle ja se oli sormelle auki. Terkkari pisti kotiin lepoon ja loppujen lopuksi lapsi tuli siis kolme viikkoa etuajassa.

Miten uusi raskaus? Onko odotettavissa sama määrä ongelmia? Vai voiko toinen raskaus olla ihan erinlainen?

Kertokaa immeiset joilla on kokemuksia?

Oli niinku mun tarina, paitsi et synnytin rv 37+1 (saatoi olla myös aiemmin, laskettu aika heitteli)... Mä tosin jouduin vuodelepoon ja rv 21(makasin 36 asti)... Supparit alko joskus paljon ennen sitä. Ja koska meni virallisesti yli rv37(2 päivää yli keskosrajan), niin lääkäri sanoi, että en kuulu mihinkään riskiryhmään eli ei erityisseurantaa tässä raskaudessa...

Joo, kyllä jokseenkin jännittää miten käy uuden raskauden... Nyt mennään vasta viikolla 9... Ja ois mustaki todella kiva kuulla tosiaan muidenkin kokemuksia!

Minkä ikäinen mami sun esikoinen on?

Hei!

Kiitos vastauksesta! =)

Mun poika on nyt 10 kk. Syntyi siis joulukuussa 2004.
Mikä ikäinen sun lapsukainen on?

Meillä suunnitteilla toinen lapsi ja mietityttää noi asiat kovasti.
Varsinkin kun nyt on jo yksi lapsi ja jos kovin vaikeaa on raskausaikana miten tuon esikoisen hoidon käy jos äiti ei pysty mitään tekemään!

Meillä on 11kk vanha esikoinen... Että tosiaan ei voi siihen malliin levätä kuin viimeks! Mutta jos supparit taas alkaa, niin ei kai siinä auta kuin hommata hoitopaikka esikoiselle, kun mies on töissä... Jännää muuten, että kaikki mun tietämät henkilöt, joilla on ollut suppareita ja ennenaikasuutta, on saaneet pojan?? Siis just ne, jotka on supisteleet tosi pitkään ja olleet vuodelevossa...

Osastolla kävin visiitillä, sain suppareita estävää lääkitystä jne... Mutta muuten onneks kotona. Toivottavasti tässä raskaudessa ei tarvi mennä osastolle ennen h-hetkeä...

mulla nyt noin 30 vkoa, ja paikat pehmenneet ja vähän auki.pääasiasssa kivuttomia supistuksia,levossakin.mietin mitenköhän homma etenee, nyt kotona lapsen kanssa, ei vielä määrätty vuodelepoa, mutta lepoa kuitenkin.

Karita: Mulla oli kans paljon noita kivuttomia, joiden ""ei pitänyt tehdä mitään"". Mulla aukes paikat jossain 34-35 viikoilla ehkä, siis kokonaan, vuodelevosta huolimatta. rv 36 oli kohdunkaula hävinny ja sormelle auki. rv 30 tais olla pehmee ja 2cm pitkä(lyhentynyt siis), joka oli suht. hyvä levon takia, kehuttiin vaan hyväks tilannetta, eikä oltu ollenkaan huolissaan..

Ootko saanu vinkkiä, että kannattaa juoda magnesiumporetabletteja, mulla ainakin auttoi jonkin verran(tavalliset magnesiumtabletit ei, poretabl. ilmeisesti imeytyy nopeemmin)? Ja lisäks muista juoda tooosi paljon vettä, siis enemmän kuin lasillinen kerrallaan... Oliko sulla Karita millanen eka raskaus?

Aivan sama juttu. Sietämättömiä kipeitä suppareita n. viikolta 25 alkaen. Juu ja myös viime lokakuussa syntyi vauva mutta tyttö =), viikoilla 37+0.

Juu ja itsellänikin oli lääkitys, ja levossa oltava. Mies joutui sitten myös siivoilemaankin..

Mutta kakkosta ei ole näköpiirissä, olisi kiinnostavaa tietää kyllä onko muilla ollut samanlaista myös toisen kanssa.

Ja toinen, itselläni oli todella helppo synnytys, mites teillä muilla!?

Mulla ei ollu helppo, eteisistukka (joka nousi joskus 30+ rv.lla) olikin jättänyt jonku verisuonen ilmeisesti ja se alkoi vuotaa rajusti... sitte mentiin ambulanssilla sairaalaan ja koko synnytys oli sit aika hankala. Mä koin kyllä muutenkin olevani aika heikossa kunnossa, koska olin maannu sen 4kk...Mulla oli alusta loppuun vähä dramatiikkaa;o)

Meidän esikois tyttö syntyi yllättäen, ilman mitään ennakoivia supistuksia rv 37+4 (lapsivedet menivät 37+3). Nyt odotellaan toista ja mietityttään tuleeko tämäkin aikaisemmin. Olen valmistautunut siihen että tämä tulee joten sitten jos menee la:aan asti tai yli niin olen sitten ihan super kauan jo odottanut.

-Santtu 21+6 la 1.3.2006

Uusimmat

Yhteistyössä