rv 38+5 ja "aggressiivisesti " liikkuva vilkas vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli viikkoja kasassa 38+5 ja parin viimepäivän ajan vauva on liikkunut todella paljon ja tekee vahvoja liikkeitä jotka oikeastaan tekee aika kipeää. Eikö nyt pitäisi jo alkaa olla ahdasta ja tuntuu että tunnen liikkeitä vaan enemmän ja paremmin kuin aikaisemmin. Koko maha pomppii ja alapäähän vihloo. Ei kai tämä voi olla merkki vauvan hädästä? Joka paikassa kerrotaan vaan liikkeiden vähenemisen vaaroista, mutta voiko vauva osoittaa ahdinkoa liikkumalla "liikaa"?

Omani ainakin liikkui aktiivisesti ihan syntymään saakka. Ahdasta on toki, siksi ne liikkeet tuntuvatkin erityisen hyvin ja voimakkaasti Ja omani kyllä mahtui jonkin verran raajojaan oikomaan, itsekin taisin ihmetellä miten niin myöhään mahtuu vielä sillä tavalla melskaamaan. Eli pidän tuota normaalina, en usko että vauvallasi on hätää :)

HEI makeeta, täällä toinen 38+5! Mulla eilen vauva potkaisi niin kovaa, että sattui ihan kunnolla ja ajattelin et kalvotkin varmaan repee sellasesta. Jalka tuli tosta kyljestä jonku 5cm "ulos". Valitettavasti ei kalvot menny :( Täällä olisin aika valmis pääsee jo synnyttämään.

Mun tytön liikkeet teki kipeää viimeiset viikot. Synnytyksessä puhkaistiin kalvot, eikä lapsivettä ollut jäljellä nimeksikään. Itse ajattelin, että voimakkaat liikkeet johtuivat veden vähyydestä, sillä esikoisen aikana ei noin vahvasti tuntuvia liikkeitä ollut. Toki tyttö oli iso, yli 4-kiloinen, joten voimaa hänellä raajoissaan varmasti oli.

Yhteistyössä