RV 38 ja hel*etillinen vihlonta alapäässä ja selässä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

????

Vieras
Eli kolmatta odotellaan, rv 38+ menossa. Vihlontaa on tuntunut alapäässä enemmän ja vähemmän, mutta tänään vihlonta on ollut todella voimakasta. Lapsi ollut pari päivää rauhallisempi, tänään möyryää minkä pystyy. Vihlonta tuntuu alapäässä, todella alhaalla vatsassa ja pahimmillaan selässä niin, että jalat meinaavat mennä alta. Kipu säteilee selkäpuolelta takareisiin. Supistuksia en ole huomannut samaan aikaan ainakaan selvästi, mutta niitäkin tulee todella napakoina. Aikaisemmissa raskauksissa tämmöistä ei ole ollut. Onkohan kyse lapsen pään asennosta, että se painaa hermoja tms vai voiko jo enteillä synnytystä?

Voi olla synnytys käynnissä tai sitten vain lapsen pää vihloo kohdunsuuta. Kun jo kolmas raskaus, olisin valppaana noilla viikoilla... Joskus sujuu sitten tosi nopeasti, kuten varmasti tiedät. Mikä olo sulla on, kannattaisiko käydä näytillä? Vaikka terveysasemalla, jos teillä pitkä matka synnärille?

Olo on ihan ok, sillon kun ei vihlo. Mutta esim joka kerta kun nousee penkiltä niin alkaa vihlomaan. Semmoinen ns. klassinen supistus ei ole kyseessä, siksi en oikein tiedä miten pitäisi suhtautua :). Täytynee seurailla tilannetta ja lähteä sairaalaan jos ei ala helpottamaan. Olin neuvolassa tänään ja nla-tätikään ei osannut sen kummempia sanoa. Kehoitti käymään sairaalassa jos jatkuu. Lapsi oli todella alhaalla, lähtökuopissa. Mutta eikös se ole ihan normaalia näillä viikoilla :)

Olo on ihan ok, sillon kun ei vihlo. Mutta esim joka kerta kun nousee penkiltä niin alkaa vihlomaan. Semmoinen ns. klassinen supistus ei ole kyseessä, siksi en oikein tiedä miten pitäisi suhtautua :). Täytynee seurailla tilannetta ja lähteä sairaalaan jos ei ala helpottamaan. Olin neuvolassa tänään ja nla-tätikään ei osannut sen kummempia sanoa. Kehoitti käymään sairaalassa jos jatkuu. Lapsi oli todella alhaalla, lähtökuopissa. Mutta eikös se ole ihan normaalia näillä viikoilla :)

Mä olen tuollaisen kivun ajatellut olevan lapsen pään aiheuttamaa vihlontaa. Tulee juuri kävellessä tai noustessa ja on pakko pysähtyä kivun takia. Juuri siis sana vihlonta kuvaa sitä aika hyvin. Joku puhui joskus sukkapuikon työntymisestä alapäähän ja sekin kuvaa aika hyvin. MUTTA nämä voivat sitten myös avata kohdunsuuta. Ja joskus joillakin on melko kivuttomia synnytyksiä tai erilaisia kuin aikaisemmat eli hyvin voi mennä näytillekin.

Yhteistyössä