rv 39+2 väsymys iski

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maatuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maatuska

Jäsen
08.11.2004
91
0
6
Muita viimeisillään olevia? Mulla laskettu aika la 28.4 ja nyt on pari päivää ollut ihan tolkuton väsymys ja uupumuksesen tunne...

Mitään ei jaksaisi ja huono olo koko ajan...tänään tullut useamman tunnin supistuksia, mutta ei kovi kivuliaita eikä säännöllisiä...

Mitkä ovat muiden vastaaville viikoilla/päivillä menijöiden fiilikset...? Mulla mennyt kaksi aikaisempaa odotusta n. viikon yli lasketusta ajasta ja tuntuu vaikealta hyväksyä sitä, jos pitäsi vielä odotella 2 tai jopa 3 vkoa... :'( No hyvää kannattaa odotella... Tsemppiä muillekkin mammoille :)

Mulla 41+4 ja monta viikkoa jo olen odotellut vauvan syntymää. Supistuksia alkoi tuntua viikolta 35, mutta eipä ole vielä syntynyt. Hermot välillä kiristyvät isompien riitoja kuunnellessa ja haluaisin niin olla ihan yksin. Monta kertaa jo tuntunut, etten haluaisi enää uutta päivää tätä vanhaa odotusta ja silti aina melkein nukkumaan mennessä tuntunut siltä, että eipähän vielä tänäkän yönä synny. Hassuinta mielestäni on se, että nyt supistuksia on enimmäkseen tuntunut vähemmän ja olen innostunut siivoamaan mm. vaikka ennen laskettua aikaa lepäilin paljonkin. Huomenna sentään yliaikaiskontrolli, niin saan jotakin tietää.

Eka tuli kivasti 39+6. Toista sain odotella 42+3 asti, samana päivänä olisi ollut käynnistys, mutta tyttö tulikin jo aamuyöllä. Silloin odottelin ihan levollisesti, oli kiva olla raskaana. Nyt en ole ollenkaan niin levollinen. Jaksamisia sinulle myös.

Moikka! Mulla kans laskettu aika 28.4 ja jatkuvasti oon altis räjähtämään millon mistäkin. Oon niin kyllästynyt näihin vaivoihin, jostain 20 raskausviikosta on kärsinyt issiaksesta ja supistellut on jo useamman viikon, muttei lähtöä vaan tule synnärille. Ensimmäinen syntyi jo rv 37+4 ja sikskin on niin kärsimätön olo. Haleja ja jaksamista :hug:

Samoilla viikoilla ollaan, laskettu aika vappuaattona 30.4. Viikonloppuna jo vähän toivoin, että ois päässyt synnyttämään, mutta eipä tuo edes pahemmin supistellut niin taitaa mennä ainakin la:aan asti. Millaisia ennakoivia merkkejä teillä on tullut synnytyksen lähestyessä? Ensimmäistä kun odotan, niin ei ole kokemusta :)

Täällä myös kärvistellään jo viikolla 41+1. Esikoinen syntyi vkolla 40+2 ja tämä pikkukakkonen oli jo tuossa 34 vkon tuntumassa tulossa, mutta nyt ei sitten kuulu, ei millään. Nyt ollaan (kun taas on lupa ollut syntyä) ravattu ja siivottu hullun lailla, ilman pahempia supisteluja. :headwall:
Kyllähän tuota kolotusta ja jomotusta, sekä limanerityksiä on ollut, mutta ne oikeat supparit puuttuvat...
Mielialat vaihtelevat itkusta, nauruun ja silmittömään raivoon! \|O Ruhtinaallisia on ne hetket kun mies ja esikoinen häipyvät jonnekin ja saa olla hetken itsekseen... :kieh: Olo on jotenkin tuskainen koko ajan, johtuen varmastikin tästä mielettömästä nestekertymästä, koko kropassa? Väsy yllättää pian, mutta paljon on saatu myös aikaiseksi ja ahkeruuspuuskia tulee aivan päiväittäin. Paljon ollaan myös näin loppuraskaudesta, viimisillään saatu aikaiseksi. Pelkäsin meinaan, että lapsi syntyy ennen aikojaan ja kaikki jää syntymän jälkeiseksi ajaksi... :laugh:
Kaikkein raivostuttavimpia on kuitenkin sukulaiset (vaikka hyväähän he vain tarkoittavat) kun päivittäin kyselevät ja ihmettelevät, eikö vieläkään ole mitään tapahtumassa... \|O \|O
No huomenna on taas neuvola ja siitä sitten tilataan aikaa yliaikaiskontrolliin, jospa sitten tulis viisaammaksi asioista? :/

Jaksamisia kaikille loppumetreille, kyllähän ne sieltä jo kohta putkahtavat! :hug:

Mulla esikoisesta synnytys alkoi enteillä limatulpan irtoamisella ja nyt on ollut ennakoivia supistuksia ja jonkin verran niitä kivuliaitakin.
Toisilla ei välttämättä oo mitään ennakoivia oireita, sitten vaan lähtö tulee, kun on sen aika.

Täällä myös kärvistellään, viikkoja 41. Huomenna neuvolaan meno, missä varataan jo yliaikaisyys kontrolliin aikaa. Olo on ollut ihan kummallinen. "Liian hyvä", jos niin voi sanoa.... Muutana viikko sitten alapäätä vihloi niin ettei päässyt kunnolla kävelemään ja issias vaivasi. Nyt ollu 2 viikkoa niin hyvä olla että on kuin ei oliskaan raskaana!!! Vauva kyllä liikkuu normaalisti ja muutenki kaikki kunnossa.
Eilenkin käytiin 1,5 tunnin lenkki kävelemässä ja ihan reippaasti mentiin, niin ei mitään! No ei passaa valittaa liian hyvästä olosta :D
Edelliset syntyneet 40+6 ja 41+6

Mulla tänään siis 41+5 ja kävin yliaikaiskontrollissa. Kaikki oli ok. Olin kahdelle sormelle auki ja herkästi kehotti lääkäri tulemaan sairaalaan, kun siltä tuntuu. Koska edellinen syntyi 42+3, arvelivat että tämäkin varmaan itsestään lähtee vielä käyntiin. Toivottavasti ja pian. Yhden supistuksen saivat käyrälle, vaikka itse tunsin muutaman. Mulla ei edellisistä ollut edeltäviä oireita. Ekasta meni vedet vähitellen ja tokan synnytys alkoi supistuksilla, jotka tunsin, sitä ennen en ollut supistuksia tuntenut. Nyt niitä on ollut, joten odotan vähän napakampia supistuksia tai tiheitä.

tääl kans mul on viikkoja nyt 39+2,väsymystä ei pahemmin ole(hemo ilmeisesti nuossu,ku viikko sit oli 113! :o ) alkaa kyl rasittaa jo tää odotus,pelottaa nii pirusti et menee yli "paljonki"esikko synty vasta 42+5! \|O viikon käynnistyksen jälkeen ja lopulta sektio.vähä on kivuttomia supistuksia sais kyl alkaa jo tulee niit kipeitäki,huomen on neuvola saa nähä mitä ne siel sanoo.

Meille syntyi tyttö 25.4. aamuyöllä aika nopeasti, mutta saihan niitä kipuja muutaman tunnin kestää. Miehenkin sain mukaan, kun yksi tuttu tuli nukkumaan lasten kanssa. rv oli siis tasan 42. Ihanaa kun pitkä odotus on takana ja tyttö sylissä. Miten te muut tässä viestissä keskustelleet? Ilmoitelkaa vauvanne syntymästä.

:hug: Onnea Elli...Kiva, että kaikki meni hyvin ja ihana tyttö nyt sylissäsi..Pitkä odotus palkittiin!!

Minä viikoilla 40+2 ja mitään ei ole vielä tapahtunut...nytkin kyllä supistaa vähän väliä ja hiukan tuntuu selässäkin, mutta tähän mennessä aina on loppuneet nuo tuntemukset. Mitens muut tähän ketjuun kirjoittaneet?

Heippa!

Minulla oli laskettu aika 28.4, mutta vielä odottelen. Esikoinen syntyi 38+0, joten aloitin odottamisen jo ihan liian aikaisin:) Nyt en jaksaisi enää millään!

Olo on ihan ok, yöt menee lähinnä pyöriessä, mutta kummasti sitä päivisin jaksaa touhuta esikoisen kanssa, päivänokoset tulee kyllä otettua melkeinpä aina pojan päiväuniaikaan.

Nyt kyllä supistaa melkoisen napakastikin, mutta en jaksa vielä innostua... Olen liian monena iltana ollut jo lähdössä, mutta sitten supistukset ovat lakanneet. Odottavan aika on niiiiin pitkä!

Mutta tsemppiä kaikille ja pikaista synnytystä:)

Yhteistyössä