rv 41+2 ja supistukset loppuvat kesken.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kypsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kypsä

Vieras
Onko muita tapauksia tai jotain lohtua (muutakuin kyllä sieltä kaikki on syntynyt). Kävin eilen polilla päivystyslähetteellä tarkituttamassa lähinnä väsymyksen takia ja supistuksiakin sattui sopivasti tulemaan klo:11 eteenpäin alle 10min välein. Hyvin piirtyivät käyrillekkin ja olin kahdelle sormelle auki. Huomasin siellä ollessani, että kivuliaammiksi käy supistelut. Laittoivat kotiin ja toivottelivat tervetulleeksi ensiviikolla uudestaan.
Iltaa kohden supistukset muuttuivat "kunnon" poltoiksi ja olin varma, että puolen yön aikaan lähdetään. Mutta kuin vahingossa nukahdin 10.30 aikoihin ja heräsin 00.30 tajuten, että supistukset olivat loppuneet. Oon nukkunut todella huonosti koko viikon ja tuntui, kuin olisi lopunnut energiat kesken. Aamuyöllä 04.30 heräsin taas ja koviin polttoihin, n.10min välein. Kävin suihkussa ja aattelin, että taas mennään. Mutta taas nukahdin 8 jälkeen pariksi tunniksi.
Nyt on sitten koko aamupäivän ollut todella kova supistus siellä täällä. Mikä mättää ettei nää lähde käyntiin kunnolla? Tekisi mieli mennä käymään polilla tarkistuttamassa, mutta taitavat heittää kotia, jos en käyrille saa mitään. Tää on 3 lapsi ja tuntuu, että samanlaista piinaa, kuin esikoisen synnytys. Monen päivän aidosti kipeät supistukset, eikä saa nukuttua.. :(

Mullakin oli just tollaista. Kävin yliaikaiskontrollissakin ja pari viikkoa ravasin joka yö sairaalassa. Mitään ei ollut tapahtunut. Kätilö selitti että mun keho jännittyy ja kun joka supistuksen aikana vauva puskee itseään ulos, on kuin puskisi tiiliseinää. Yritin rentoutua, mutta en osannut. Lopulta synnytys käynnistettiin rv 41+6. Meni tosi hyvin! Synnytys kesti 7 tuntia ja ponnistusvaihe alle 10 min. :D Tsemppiä loppumetreille! Tiedän todella noi fiilikset!

Koita levätä mahd. paljon! Mä olin synnytyksessä tosi poikki. Nukahdin melkein heti synnytyksen jälkeen (n. klo 20) ja nukuin seuraavaan päivään n. klo 12 saakka ja vielä väsytti. Multa lähti myös taju heti ponnistusvaiheen jälkeen.

Kävelty on, mutta aina lysähtää johonkin. Olisikohan mahdollisuuksia päästä sairaalaan sisään, jos kävis näytillä ja olisikin useamman sentin auki? Onko tuo kahdelle sormelle auki 2 vai 3cm?

Voi kurja mikä tilanne,tota en kyllä itselleni halua..

Mutta,meille sanottiin esikoista odottaessa synnytysvalmennuksessa,että jos ilman kivunlievitystä (lääkkeetöntä tai lääkkeellistä) pystyy nukkumaan,ei supistukset ole "riittäviä" vauvan syntymään..

Itsellä tuo eka synnytys meni niin että yhden päivän ja illan supisteli tasasesti tihentyen&kipeytyen,lopulta joskus puolenyön jälkeen lähdettiin sairaalaan. Käyrille piirtyi ihan hyvin,sain kipulääkettä ja peräruiskeen - yön kärvistelin supistuksia mutten auennu käytännössä yhtään. Seuraavan päivän ajan supistuksia yritettiin vauhdittaa kävelyllä - ensin tassuttelin pitkin käytäviä,vähän myöhemmin piiiitkän lenkin ulkona mutta tästä huolimatta supistukset iltaa kohden loppu käytännössä kokonaan. Kotiin nukkumaan,seur päivänä iltapäivällä alkoi supistukset uudelleen ja seur aamuyöstä takas synnärille. Aamupäivällä syntyi vauva.

Voimia sulle,yritä olla rennosti mutta liikkeessä :)

Joo kyllä nää sen verran "aitoja" polttoja on, ettei näiden kanssa todellakaan nukuta. Pöytiin ja seiniin nojailen aina supistuksen aikana ja hengittelen syvään. Eikä paljon läppä lennä, joten todellakin on synnytyssupistuksia. Kun vain saisi vaikka kalvot puhki, niin lähtisi varmasti etenemään :/

Yhteistyössä