Rv 5+5, punaruskea vuoto ja ajoittaiset alavatsakivut. Keskenmeno?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Viikko sitten tuli aavistus ruskeaa tuhrua, vain vessapaperiin pyyhkiessä, ei siis pöksyihin asti. Sunnuntaina tuli vähän verta (ehkä puoli ruokalusikallista) siteeseen asti. Tänään tullut punaruskeaa vuotoa, mutta vähemmän kuin menkoissa. Ajoittain on alavatsakipuja. Nyt iltaa kohden vuoto taas loppunut.

Kun sain edellisen keskenmenon, vuoto alkoi melko nopeasti runsastumaan, ja yltyi menkkamaiseksi kunoon kipuineen.

Nyt ihmetyttää, että miksi vuoto alkaa niin hitaasti, kun tämä nyt melko varmasti on kuitenkin menossa kesken.

Osaako kukaan sanoa? Voivatko keskenmenot olla eri kerroilla erilaisia?

No mulla on molemmissa raskauksissa vuoto alkanut rv 5+. Ensimmäinen johti keskenmenoon ja toisessa määrättiin vuodelepoon, sain käydä ainoastaan vessassa. Vuoto loppui rv 6+3 ja ultrassa näkyi syke. Nyt on terve 9kk tyttö. :)

Kannattaa vaan lepäillä. Keskenmenoa ei voi oikein muuten estää ja hyvin vaikea vielä.sanoa meneekö kesken. Lepäile ja varaa ens viikolle aika varhaisultraan. Pidän peukkuja että raskaus jatkuu! :)

[QUOTE="vieras";26403343]No mulla on molemmissa raskauksissa vuoto alkanut rv 5+. Ensimmäinen johti keskenmenoon ja toisessa määrättiin vuodelepoon, sain käydä ainoastaan vessassa. Vuoto loppui rv 6+3 ja ultrassa näkyi syke. Nyt on terve 9kk tyttö. :)

Kannattaa vaan lepäillä. Keskenmenoa ei voi oikein muuten estää ja hyvin vaikea vielä.sanoa meneekö kesken. Lepäile ja varaa ens viikolle aika varhaisultraan. Pidän peukkuja että raskaus jatkuu! :)[/QUOTE]

Niin ja molemmissa raskauksissa oli menkkamaisia, kovia vatsakipuja.

Aikas normaalia on tuo alkuraskauden vuoto ja rusertava/punaruskea vuoto ei vielä tarkoita välttämättä mitään. Itsellä edellisessä raskaudessa oli samanlaista vuotoa samoihin aikoihin ja viikoilla 9 ja 15 oli runsaampaa verenvuotoa. Kaikki sujui kuitenkin normisti.
Tarkkaile vuodon määrää ja lepäile,muuta ei voi tuossa vaiheessa tehdä.Toivottavasti kaveri jaksaa matkassa mukana.

[QUOTE="vieras";26403343]No mulla on molemmissa raskauksissa vuoto alkanut rv 5+. Ensimmäinen johti keskenmenoon ja toisessa määrättiin vuodelepoon, sain käydä ainoastaan vessassa. Vuoto loppui rv 6+3 ja ultrassa näkyi syke. Nyt on terve 9kk tyttö. :)

Kannattaa vaan lepäillä. Keskenmenoa ei voi oikein muuten estää ja hyvin vaikea vielä.sanoa meneekö kesken. Lepäile ja varaa ens viikolle aika varhaisultraan. Pidän peukkuja että raskaus jatkuu! :)[/QUOTE]

Saako näinkin alkuvaiheen uhkaavasta keskenmenosta sairauslomaa?
Huomaan, että vuotoa tulee lähinnä silloin kun liikkuu ja touhuaa.

Onpa helpottavaa kuulla, että olet saanut vauvan noista oireista huolimatta :)

[QUOTE="alkup.";26403455]Saako näinkin alkuvaiheen uhkaavasta keskenmenosta sairauslomaa?
Huomaan, että vuotoa tulee lähinnä silloin kun liikkuu ja touhuaa.

Onpa helpottavaa kuulla, että olet saanut vauvan noista oireista huolimatta :)[/QUOTE]

Saa kun käyt lääkärissä. :) Mulla oli diagnoosi "uhkaava keskenmeno" ja sain muistaakseni tasan 2 viikkoa sairaslomaa.

Aikas normaalia on tuo alkuraskauden vuoto ja rusertava/punaruskea vuoto ei vielä tarkoita välttämättä mitään. Itsellä edellisessä raskaudessa oli samanlaista vuotoa samoihin aikoihin ja viikoilla 9 ja 15 oli runsaampaa verenvuotoa. Kaikki sujui kuitenkin normisti.
Tarkkaile vuodon määrää ja lepäile,muuta ei voi tuossa vaiheessa tehdä.Toivottavasti kaveri jaksaa matkassa mukana.

Vielä elättelen toivoa, että tämä pikkkukaveri pysyisi mukana, on hän niin paljon toivottu ja odotettu. Yritän nyt ainakin täällä kotona lepäillä niin paljon kuin mahdollista, sillä se tuntuu auttavan. Nyt onkin sattumoisin tämä alkuviikko ollut vapaata, mikä oliki todella hyvä asia, mutta ylihuomenna pitäisi jälleen palata sorvin ääreen. Onneksi työni on kevyttä istumatyötä.

Mulla on ollut tässä nyt kaksi viikkoa sellaista pientä vuotoa että joinain päivinä tulee ihan housuihin asti mutta muuten aina vain vessassa käydessä kun pyyhkii. Tämä alkoi pari päivää sen jälkeen kun olin tehnyt positiivisen raskaustestin :-/ Nyt siis menossa noin 6+jotain raskausviikko..
Soittelin neuvolaankin mutta ei sieltä oikein muuta sanottu kuin että voi olla normaaliakin että raskaana ollessa tulee verta ja että vielä ei kuitenkaan voida tarkistaa mitään kun on niin alussa.. Parin viikon päähän sain ajan jolloin kai ultrataan tms.
Ei kyllä mitään sairaslomaa ehdotettu tai neuvottu lepäämään tai mitään, eikä edes sanonut siitä saisiko harrastaa seksiä (eikös se yleensä kielletä jos on veristä vuotoa)..

Yhden keskenmenon olen kokenut joitain vuosia sitten ja se tuli jo rv5 aikoihin, vuodoista ja kivuista kyllä tajusi selvästi että mitä on meneillään (ei siis yhtään samanlaista kuin nyt), mutta eikös keskenmenotkin saata olla ihan erilaisia..

Yhteistyössä