Rv 7+0, veristä vuotoa, äsken venyvää veristä limaa? Ennustaako keskenmenoa, vai voiko olla ihan ohimenevää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mokonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mokonen

Vieras
Eilen aktin jälkeen huomattiin että oli tullut ruskeaa vuotoa, ajattelin että limakalvot olleet kuivat ja siksi hieman vuotanut edellisenä päivänä tms.

Tänään oli tullut hiukan verta pikkuhousuihin, ja pyyhkiessä emättimen kohdalta paperiin tarttui enemmän, aluksi tosi tummaa, kokoajan kirkkaamman punaista, ei sellaista juoksevaa vaan vähän jähmeämpää. Tässä illalla menin vessaan ja huomasin pissin jälkeen että pimpsasta roikkui sellainen verinen lima, joka piti paperilla oikein ottaa pois. Mikä se oli?

Onkohanb keskenmeno tulossa, viikkoja tosiaan 7+0. Tarkoitus oli mennä torstaina yksityiselle ultraan kun pääsen opiskelupaikkakunnalle. Pitäisikö huomenna mennä päivytykseen kuitenkin? Menkkamaista jomotusta oli illalla tuon limaisen jutun jälkeen mutta meni ohi kun menin nukkumaan hetkeksi. Tällä paikkakunnalla ei ole ultralaitteita, joten jos päivystys antaisi tod näk lähetteen 80km päähän.

Kun en tiedä mitä tehdä! Toisaalta olisi helpompaa jos huomenna pääsisi katsomaan tilanteen ja ottaa iisisti jos kaikki on vauvalla ok, jottei verta vuotaisi enempää. Ja jos vauva onkin jo kuollut :( , niin saisi senkin sitten heti tietää..

Ongelmana on etten ole koskaan käynyt tuolla paikkakunnalla jossa sairaala on, joten menisin mieluummin torstaina yksityiselle jos pääsen, mutta pääseekö päivystyksen kautta julkiselle puolelle pelkällä polimaksulla? Tosiaan kun kipuja on ollut. Silloinhan julkinen tulisi kannattavammaksi.

Olen täällä melkein paniikissa joten teksti voi olla vähän sekavaa...

Sun on turha hakeutua päivystykseen koska noilla viikoilla terveydenhuolto ei voi tehdä mitään. Sitten vasta puututaan jos keskenmeno ei tyhjennä itsestään kohtua.

Mutta siis, vuodosta ei aina kannata olla huolissaan sillä joka neljäs odottaja keskimäärin saa vuotoja alkuraskaudessa. Yleisesti ottaen kaikki mikä on kuukautisvuotoa niukempaa, on normaalia.

Itse vuosin ensin viikon ja myöhemmin satunnaisesti pari päivää kerrallaan. Ihan normaali raskaus.

No ei ne oikein mitään sille voi jos se on mennyt kesken.
Voihan se olla, että kohdunsuu on ärtynyt ja vuotaa siksi, mutta ei kuulosta kovin lupaavalta tuollainen vuoto.
:hug:

mulla oli vastaavaa juuri samoilla viikoilla. ei menny kesken, nyt on 18 viikkoa täynnä ja vauveli mellastaa mahassa ihan tosissaan :) ei sun oikeastaan auta kuin seurata tilannetta, niin mullekki sanottiin ku soitin neuvolaan ja kysyin. Noilla viikoilla ei oo muuta tehtävissä. ja mun käskettii välttää kaikkea fyysisesti raskasta hetken aikaa.

Mulla alkoi verinen vuoto noilla viikoilla, vähän aiemmin. Mä menin kyllä päivystykseen ja sain ajan seuraavalle päivälle, polille. Siellä sitten ultrattiin. Verinen vuoto jatkui rv24 saakka, mitään syytä sille ei löydetty.

Toivotaan, että ei ole vakavaa, mutta alkuraskauden keskenmenot, kuten varmasti tiedät, ovat hyvin yleisiä.

Ei kannata panikoida. Jos vuoto on pientä niin voi olla ihan normaaliakin. Itsellä oli myös toista lasta odottaessa noilla viikoilla pientä vuotoa joka loppui itsestään. Np-ultrassa sitten näkyi 2 istukkaa mutta vain 1 sikiö joten sanoivat että saattoi olla kaksosraskaus joista toinen keskeytyi. Tai sitten oli jotain muuta. Ota ihan rauhassa ja katso miten tilanne etenee.

Mulla on ollut hematoomat molemmissa raskauksissa. Siis pitkästi ennen rv12 maagista rajaa. Vuosin PALJON ja hirvitti, mutta täysin menestyksekkäästi meni molemmat raskaudet :) Ja tuloksena täysin terve lapsilauma :)

Mä aloin vuotamaan rv5-6, pari päivää sen jälkeen kun olin jäänyt auton alle. Ultrassa näkyi iso verenpurkauma, mutta myös sydämensyke! Vuoto loppui eikä takasin tullut, ainakaan vielä. Nyt rv16. Toivotaan että kaikki hyvin sullakin! Onko kipuja?

Alkuraskaudne verenvuoto on ihan normaalia, varsinkin jos se on alkanut yhdynnän jälkeen. Yhdyntä saattaa ärsyttää jo muutenkin ärsyyntynyttä (turvonnutta) kohdunkaulaa, joka saattaa vuotaa. Jos sinulla on jo ultra-aika varattu niin sinuna odottaisin kyllä sinne. Jos alkaa tulla kovia kipuja, jotka eivät helllitä 1g Panadolilla ottaisin yhteyttä lääkäriin pikaisesti (kohdunulkoisen raskauden vaara).

Verinen vuoto sinänsä ei varmasti ole huolestuttavaa, varsinkaan jos on niukkaa, mutta jos noita hyytymiä alkaa tulla enemmän niin se ei enää ole normaalia. Itsellä oli syksyllä keskenmeno, joka alkoi tuhruvuodolla ja sitten tuli verihyytymiä... Toivotaan kuitenkin, että kaikki on sinulla hyvin!

Menkkamaista jomotusta on ollut aina välillä, ja nyt tuon limaisen verijutun jälkeen jomotti. Olin äsken makoilemassa taas sohvalla pitemmän aikaa, jonkin aikaa kerkesin olla yläällä niin taas tuntui että jotain tulee ulos, oli taas sellaista tummaa verta, sellaista ihmeellisen sitkeän oloista. Mutta sen enempää ei ole kipujakaan ollut, vain epämääräistä jomotusta joka tosin tuntuu ilkeältä muttei varsinaisesti satu.

Ultraan ei ole aikaa varattuna, soitan huomena jos loppuviikosta pääsen kun teoriat alkaa taas koulussa. Olen tällähetkellä työharjoittelussa ryhmäperhepäiväkodissa jossa paljon pieniä, joten huolettaa tuo verenvuoto. Siellä kun ei oikein voi ola nostelematta ja istuskella paikoillaan vaan.

Mulla on kahdessa raskaudessa ollut vuotoja suunnilleen siihen aikoihin kuin olisivat parit kolmet seuraavat kuukautiset tulleet. Ei niistä seurannut mitään ja nyt on meillä kaksi aivan tervettä lasta. Koita olla murehtimatta ja yritä ajatella positiivisesti ja saada ajatukset muualle. Nyt ei auta kuin odotella ja katsoa. Ei tuo välttämättä tarkoita mitään pahaa :)

Mites jos hakisit saikkua vuodon vuoksi, varmuuden varalta ja pyytäisit ajan ultraan mahdollisimman pian. Uskoisin kuitenkin ettei syytä huoleen, sen verran yleistä on.

Alkuperäinen kirjoittaja mokonen:
Menkkamaista jomotusta on ollut aina välillä, ja nyt tuon limaisen verijutun jälkeen jomotti. Olin äsken makoilemassa taas sohvalla pitemmän aikaa, jonkin aikaa kerkesin olla yläällä niin taas tuntui että jotain tulee ulos, oli taas sellaista tummaa verta, sellaista ihmeellisen sitkeän oloista. Mutta sen enempää ei ole kipujakaan ollut, vain epämääräistä jomotusta joka tosin tuntuu ilkeältä muttei varsinaisesti satu.

Ultraan ei ole aikaa varattuna, soitan huomena jos loppuviikosta pääsen kun teoriat alkaa taas koulussa. Olen tällähetkellä työharjoittelussa ryhmäperhepäiväkodissa jossa paljon pieniä, joten huolettaa tuo verenvuoto. Siellä kun ei oikein voi ola nostelematta ja istuskella paikoillaan vaan.

Soita vaikka aamusta neuvolaan ja kysy mitä mieltä mieltä ovat, josko kannattaisi pyytää varmuuden vuoksi vaikka sairaslomaa jos ovat sitä mieltä että kannattaisi ottaa varovasti ja levätä.

Jooh, tarvii laittaa huomenna klo 8 muistutus kännykkään että soitan neuvolaan ja kysyn mielipidettä. Mietin itsekin että olisiko parempi lepäillä varmuuden vuoksi vai onko mitään hyötyä. Kovasti pelottaa mutta yritän ajatella muuta.

Joo, kerkesin jo varaamaan ajan ultraan, mutta pari tuntia niin peruin. Alkoi tulemaan hyytymiä reilummin ulos, että eiköhän tämä raskaus olut tässä. :/

Et olisi perunut sitä ultraa. Katsovat että kaikki on tullut pois.

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Joo, kerkesin jo varaamaan ajan ultraan, mutta pari tuntia niin peruin. Alkoi tulemaan hyytymiä reilummin ulos, että eiköhän tämä raskaus olut tässä. :/

Et olisi perunut sitä ultraa. Katsovat että kaikki on tullut pois.

Juuri näin. Itsellä oli 7+ keskenmeno (alkoi verenvuodolla, joka ei lakannut) ja ultralla katsottiin tilanne km:n hoidon suhteen & otettiin jotain labrakokeita. Jaksamista sinulle.

Ultra olisi ollut klo 12, ja klo 9 jälkeen alkoi vasta tulla enempiä ulos, samalla olo veti heikoksi. Ei ollut oloja ajaa lähes 90km yksityiselle, eikä siinä ajassa kaikki olisi tullut ulos kuitenkaan.

Ultra olisi ollut klo 12, ja klo 9 jälkeen alkoi vasta tulla enempiä ulos, samalla olo veti heikoksi. Ei ollut oloja ajaa lähes 90km yksityiselle, eikä siinä ajassa kaikki olisi tullut ulos kuitenkaan.

Uskoisin, että pääset alueesi kunnalliselle äitiyspolille tarkistukseen sitten, kun jaksat. Ainakin alueellamme onnistui. Voimia sinulle.

Tulipa tässä mieleeni, onko normaalisti spontaanissa keskenmenossa ulosvuotava veri näin tummaa? Mustanpunaista verta, on alkanut tasoittumaan vuoto kun lepäilin, tulee sellaisia pitkiä limavanoja vain, yök.

En vissiin osaa ajatella keskenmenoa vaan toivon että olisi jotain hematoomaa kohdussa tms. :/ Vaikka aika selvät oireet tässä on. Ja kivut, sellaista menkkamaista jomotusta tosin ehkä kovempana, meni panadolilla pois. Eihän hematooman vuodoissa kai kovasti kipuja tulisi olla?

Kuinka nopeasti pitäisi vaikka apteekin raskaustestin näyttää miinusta jos tänään meni kesken? Yritin kysellä TKlla mutta sanoivat että varmin tapa on todeta verestä, mutta ei silti antanut mitään aikaa. Tarvii soitella sinne joskus muutaman viikon päästä sitten, mutta kiinnostaisi tehdä raskaustestejä itsekin, kun niitä muutama kaapissa lojuu ;)

Yhteistyössä