rv18+4

  • Viestiketjun aloittaja sade
  • Ensimmäinen viesti
sade
onko normaalia että olo on kuin ei olisi raskaana ollenkaan.maha on kuin läskimakkara eikä ollenkaan vauva maha ja muutenkin on aivan normali olo pitäisikö huolestua vai onko muita joilla on samanlainen olo näillä viikoilla
 
emma
Olen itsekkin suurinpiirtein samoilla viikoilla, ja samanlaiset tuntemukset täälläkin! Välillä tuntuu ihan epätodelliselta että onko siellä mitään vauvaa edes... mutta neuvolassa juuri kuunneltiin sydänäänet.. niin kyllä siellä joku jyskyttää.. Toisaalta olen onnellinen kun olen tähän asti selvinny ilman mitään pahoinvointia. Väsymystä oli alussa mutta nyt ihan normaali olo jo ja ruokahalu on yhtä hyvä kun aina ennenkin. Rinnat on kyllä kasvannu jo reippaasti. Sitä vauvamahaa mäkin odottelen..
Ole siis ihan huoleti! :)
 
Cathy
Mulla nyt rv 18+5 ja eilen oli ultra...mulla ei painoa ole tullut lainkaan mutta siellä se vaavi vaan oli kuin olikin ja ihan ajan mukaisesti kasvaneena...:) Kyllä se tuntui ihmeelliseltä nähdä se pieni elämänalku siellä masussa pyöriskelemässä kun olo ei juurikaan kuin raskaanaolevalla...:) Itsestä tuntuu ettei mahakaan ole kasvanut mutta toiset ihmiset väittää sitten muuta...mutta eteenpäin mennään ja jännätään josko käy niin kuin esikoisenkin kanssa että maha sitten suoranaisesti ""räjähtää"" mittoihinsa viimeisen kahden kuuakuden aikana...:) Tsemppiä teille molemmille...:)
 
heli
Riippuu esim. kohdun asennosta ja ruumiinrakenteesta milloin ""vauvamaha"" tulee näkyviin ja tuleeko ollenkaan.

Ystävälläni ei raskautta näkynyt juuri ollenkaan, vauva syntyi kevättalvella ja naapurit oli että ""ei me edes tiedetty että sä odotat"" Hänestä ei vaan kertakaikkiaan huomannut raskautta takki päällä tai vähän löysemmässä paidassa:)
 
Thelma
Monestihan sanotaan, kuinka alkupahoinnivoinnista yms selvinneenä juuri tuossa puolenvälin molemmin puolin odottava äiti on elämänsä kunnossa. Maha ei ole vielä tiellä ja olo on hieno. No itsellä näin on, vaikkakin suorituskyky on laskenut.
 
Hanna
Olen ihan samassa menossa kuin sinä ja olo on kuin läskimakkaralla tosiaan ja jos ei ole läskimakkaralla niin nättää kuin olisin viikolla 28. :) Vatsa siis menee piloon ja pullistelee ihan miten sattuu. Ja ei se tosiaan näytä vielä sellaiselta olen raskaana mahalta vaan pikemminkin olen lihonnut.

Toisaalta eiköhän sellaisen isonkin mahan kanssa kerkeä sitten olla ihan tuskaksi asti, joten täytyy vaan olla tyytyväinen tähän olotilaan nyt.
 
Minnie
Moi,

ihan samat fiilikset täällä! Masu on pikkuisen kasvanut viime viikkoina (rv 18+3), mutta ulospäin ei sitä vielä oikeastaan huomaa. Sellaista ""paineen"" tunnetta masuun tulee helposti. Vauvan liikkeitä ei vielä juurikaan tunnu, olis tosi kiva tuntea kunnolla liikkeitä, niin olis varma et kaikki on hyvin. Muuten täytyy olla tyytyväinen, kun on itse niin hyvässä vedossa :). Eiköhän tää elo jossain vaiheessa muutu hankalammaksi, joten täytyy nyt nauttia!
 
marde
Mulla meneillään rv18+5 ja ihan samalta tuntuu mullakin kuin teillä muilla ketjulaisilla :) Ihan kun ei oliskaan raskaana, kun ei oo masu pömpähtänyt näkyviin. Korkeintaan vois kuvitella että oon lihonnu kesäsyöminkien johdosta...eli eipä taida työkaveritkaan vielä olla huomannu asiaa. muuteskin kun en mikään langanlaiha oo ollu olemukseltani ennenkään.

Välillä olen kuvitellut tuntevani liikettä masussa, mutta en oo varma onko se vauvelista johtuvaa. Olis kiva kyllä kun alkas liikkeet tuntua kunnolla. Rakenneultrakin on vasta 2 vkon päästä...
 
vierailija
Rv 18 menossa, ei vielä tuntemuksia liikkeistä vaikka koitan kuulostella. Eka raskaus/istukka edessä? niin ei siksi varmaan hoksaa.. Masu kumminkin selkeästi pömpöttää varsinkin selin jos makaa. :D Seisaallaan kun on niin näyttää tosiaan vaan vähän läskiltä. x,D Neuvolalääkäriin 1.5vk päästä ja varataan ultraan jälleen aika. :)
 

Yhteistyössä