RV22 sf-mitta vain 16cm,alakäyrillä. Samoin painoarvio rv 19+5 270gr,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wonderrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wonderrr

Vieras
mikä sekään ei ole kovin korkea. Onko tässä nyt syytä huoleen? En käytä mitään päihteitä. Virtaukset todettiin normaaleiksi. Esikoisesta katsoin neuvolakorttia niin rv 23+5 on ollut sf-mitta kuitenkin 23cm. Kukaan ei ole siis ultrannut nyt tuon rv 19+5 jälkeen,mutta silloin sikiö voi hyvin.

Esikoinen painoi syntyessään rv 41+1 vain 3,0kg. Voisiko olla, että en vain saa kovin isoja lapsia? Itse olen aika pitkä, mutta hoikkarakenteinen.

Pysyy kuitenki just käyrien sisäl toi mitta.
Yhdestä mitasta näe viel mitään,niin ainakin minulle sanottiin.Sitten vasta huolestui neukka kun käyrä alkoi laskeen.Sekin selittyi ihan sillä,että sikiö vain laskeutui hurjan aikaisin,jo rv26/27

Sikiön pitäisi painaa rv20 noin 250g,että ihan normaalislta kuulostaa.

Ehkäpä sun seuraavakin vauva ap on kuten esikoinen. Ja 3kg vastasyntyny on jo hyvän kokonen. Mie painoin täysaikasena alle 3kg ja olin kuitenkin terve. Kuvia kun kattoo niin äitillä oli aika pien maha ollakseen kolmas kerta. Pituuskasvultani en järin suuri ole koskaan ollutkaan, syntymäpituus 47cm.

No en olis huolissaan, ei tuo sf-mitta ainakaan omalla kohdallani ole ikinä kertonut vauvan koosta yhtään mitään! Tämän kolmannen kanssa mentiin viikolta 29 alakäyrän alapuolella reippaasti, viimesellä neuvolakäynillä rv42 oli sf-mitta 28. Ja 3920g ja 52,5cm oli mitat kun syntyi 42+1. Itse olen vielä suht pienikokoinen 162cm ja 72kg just ennen synnytystä, vauva köllöttelee vaan jossain syvällä..

ok, ehkä kaikki on ihan hyvin kuitenkin. En sinällään yllättyisi vaikka tämäkin tuleva vauva olisi pienehkö, mutta kunhan ei vaan ole sitten jotenkin kasvuhäiriöinen. Esikoisella kaikki oli kunnossa vaikkei kovin iso ollutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen--;22212369:
ok, ehkä kaikki on ihan hyvin kuitenkin. En sinällään yllättyisi vaikka tämäkin tuleva vauva olisi pienehkö, mutta kunhan ei vaan ole sitten jotenkin kasvuhäiriöinen. Esikoisella kaikki oli kunnossa vaikkei kovin iso ollutkaan.

Ja se voi mennä niinkin päin että mitta huitoo taivaissa eikä lapsi oo suuri kuten mulla jolla vauva 3,5kg vaik ois voinu olettaa olevan min 4kg.. Kaik vaikuttaa mittaan alkaen äidin rakenteesta.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä