rv28 ja kivuliaat supistukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elina-87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

elina-87

Jäsen
26.09.2009
226
0
16
Kertokaapas nyt mulle viisaammat jo raskauden kokeneet.. Mulla ois rv28 menossa, kivuttomia harjotussupistuksia (?) on tullut jo usemman viikon. Lähinnä siis mahan kovettumista. Reilu viikko sitten kävin lääkärillä, joka totesi kohdunsuun olevan normaali, mutta "hieman pehmennyt". Sanoi, että on ihan normaalia.

Sitten muutama päivä lääkärissä käynnin jälkeen olin pidemmällä kävelylenkillä ja mahaa alkoi vihloa, ihan niinkuin kuukautiskipuja oikeastaan. Jouduin muutamasti lenkin aikana ihan pysäkeille istumaan kun tuntu niin ikävältä. Nyt sitten noita "kuukautiskipuja" on tullut lähes päivittäin aina kun vähänkin pidempään kävelee. Kauppareissutkin on aika ikäviä. Kivut kuitenkin yleensä helpottaa kun istuu jonkin aikaa.

Panikoinkohan mä taas turhasta vai onko tämä ihan normaalia? :kieh: :snotty: En millään viitsis neuvolaan taas turhaan soitella. Enkä sitä paitsi haluais meidän neuvolalääkärin kopeloitavaksi turhan takia..:D

Nii-i, kun sitä ei voi tietää kuin vaan tutkimuksella. Jos oikeesti siltä tuntuu, kyllä pitää vaan lääkäriin hakeutua. Noilla viikoilla saat varmaan supistuksenestolääkitystä, jos siihen on tarvis.

Niin, pitäis varmaan tutkimukseen mennä varmuuden vuoksi uudestaan, mut ajattelin nyt kysellä, josko jollain olis näillä viikoilla ollut tämmöstä ja kaikki ois silti kunnossa.. :| En luota yhtään siihen meidän neuvolalääkäriin, viimeksi se kyseli puhelimessa, että oonko koittanut ottaa selkäkipuun tulehduskipulääkkeitä.. :o En sit tiedä tarkottiko se vaan vähän niinkun kysyä, että "ethän ole ottanut", mutta se kuulosti enemmän siltä kun niitä olis suositellut..

Logotar, niin onko sulla semmosia kuukautiskivun tyylisiä vai jotain muita? Ootko käyny lääkärissä näyttämässä?

Ei kait nuo supistuksia ole, kuulostaa ennemminkin liitoskivuilta? Ja tulehduskipulääkkeitähän saa satunnaisesti ottaa raskauden aikana, pl. alkuraskaus ja viimeinen kolmannes jolloin avoimen valtimotiehyen ennenaikainen sulkeutuminen on riskinä tulehduskipulääkkeitä syödess...

Sassykatti, sepä kun en oikeen tiedä kun en ole aiemmin supistuksia tuntenut.:D Ne kivuttomat mahan kovettumiset ainakin varmaan on supistuksia, mutta noi kuukautiskivun tyyppiset ei aina edes liity siihen mahan kovettumiseen niin olisiko jotain ihan muuta sitten.. Kivuliaita kyllä on ja ihan samanlaisia kun kuukautisten aikaan, tuntuuko liitoskivut kuukautiskivuilta? :headwall:

En mä kyl aio alkaa mitään tulehduskipulääkkeitä syömään vaan sen takia, että pystyisin ehkä niiden avulla olemaan töissä..:D ja musta on vähän outoa, että lääkäri niitä ehdottaa selkäkivun takia.. Tuskin ne kovin suositeltavia ainakaan on missään vaiheessa? Eikä varsinkaan päivittäin napsittuna.

Alkuperäinen kirjoittaja elina-87:
Sassykatti, sepä kun en oikeen tiedä kun en ole aiemmin supistuksia tuntenut.:D Ne kivuttomat mahan kovettumiset ainakin varmaan on supistuksia, mutta noi kuukautiskivun tyyppiset ei aina edes liity siihen mahan kovettumiseen niin olisiko jotain ihan muuta sitten.. Kivuliaita kyllä on ja ihan samanlaisia kun kuukautisten aikaan, tuntuuko liitoskivut kuukautiskivuilta? :headwall:

Itse meen about samoilla viikoilla ja liitoskivut on tulleet kuvioihin, alavatsalla semmosta poltetta ja välillä tosi kovaa vihlontaa. Supistukset (joita mullakin siis on, sekä harjoitus ja toisinaan vähän kipeämpiäkin) tuntuvat selkeästi enemmän ylä/keskivatsalla.

Niin, pitäis varmaan tutkimukseen mennä varmuuden vuoksi uudestaan, mut ajattelin nyt kysellä, josko jollain olis näillä viikoilla ollut tämmöstä ja kaikki ois silti kunnossa.. :| En luota yhtään siihen meidän neuvolalääkäriin, viimeksi se kyseli puhelimessa, että oonko koittanut ottaa selkäkipuun tulehduskipulääkkeitä.. :o En sit tiedä tarkottiko se vaan vähän niinkun kysyä, että "ethän ole ottanut", mutta se kuulosti enemmän siltä kun niitä olis suositellut..

Logotar, niin onko sulla semmosia kuukautiskivun tyylisiä vai jotain muita? Ootko käyny lääkärissä näyttämässä?

Tuosta voi soittaa jo äitipolillekin jos eivät ala asettua. Kivuliaat supistukset voivat tehdä tuhoja kohdunkaulalla jos se kerran on jo etukäteen on jo pehmennyt. Minä olon tuhoutuneen kohdunkaulan takia yliopistosairaalassa vuodelevossa rv26-34

ÄLÄ ota omatoimisesti mitään lääkiitystä vaan kysy äitipolilta. Ja muista juoda paljon näin helteillä, vissyä, vettä ja jos vettä juot niin syödä myös ruokaa missä on hiukan suolaa.

ei oikeastaan kuukautiskivun tyyppisiä, kun ei mulla oo sellasia ikinä ollut... siis se on sellanen melko paikallinen kipu jommalla kummalla puolella vatsaa, aika alhaalla. En ole käynyt sen takia lääkärissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:

ei oikeastaan kuukautiskivun tyyppisiä, kun ei mulla oo sellasia ikinä ollut... siis se on sellanen melko paikallinen kipu jommalla kummalla puolella vatsaa, aika alhaalla. En ole käynyt sen takia lääkärissä.

Oo onnellinen.:D Mut joo, noi kuulostaa niiltä kivuilta mitä mulla oli aikasemmin, just semmosia ikäviä nipistyksiä, jotka sitten kuittasin liitoskipuina. Nämä on kyl niihin verrattuna erilaisia, enemmänkin koko alavatsan vihlontaa, just niinkun kuukautisten aikana ilman buranaa. :kieh:

Jos näitä vielä tulee niin taidanpa soitella sinne äitiyspolille ja katsoa, mitä ne sieltä sanoo..

Yhteistyössä