RV31 ja kohdun yläosa TOSI kipeä. Pitäisikö huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Eli raskausviikolla 31 mennään ja koko tämän päivän kohdun yläosa on ollut tosi kipeä. Liikkuminen tekee kipeää ja kipeä kohta on myös kosketukselle arka. Eli kun painaa hellästi, niin kipu yltyy. Voiko tälläinen johtua kohdun kasvukivuista tai siitä, että vauva potkii kyseiseen kohtaan aika ahkerasti. Tuntuu myös, että kohtu olisi ollut tänään kova eli sellainen jatkuva pitkä supistus olisi ollut päällä. Mitäköhän tässä pitäisi tehdä?Alavatsassa tai selässä ei tunnu ihmeempiä.

Jep, ehdottomasti yhteys päivystykseen/äippäpolille. Ei tuommosta pitäs minun mielestä tuntua, tulee mieleen raskausmyrkytys ainakin jossa saattaa tulla semmonen "vannemainen" kipu ylämahaan. Ylipäätään tuommoinen jatkuva kipu ei ole normaalia.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Jep, ehdottomasti yhteys päivystykseen/äippäpolille. Ei tuommosta pitäs minun mielestä tuntua, tulee mieleen raskausmyrkytys ainakin jossa saattaa tulla semmonen "vannemainen" kipu ylämahaan. Ylipäätään tuommoinen jatkuva kipu ei ole normaalia.

Peesi. Ei kuulosta normaalille.

just eilen kävin samanlaisen kivun takia synnärin päivystyksessä. ja ne ultrasivat ja kaikki oli kunnossa. johtuu kuulema just siitä kun kohtu kasvaa ja sit lihakset vatsan seudulla on kovilla nyt niin nekin ärtyvät. mulla rv 31+3

No miulla oli loppuajasta tommosta kipua lähes aina kun oli liikkeellä.. Ei tullut raskausmyrkytystä mut hyvä on varmistaa niin saat rauhaisemmalla mielellä jatkaa loppuraskauden..

Alkuperäinen kirjoittaja pinkku:
just eilen kävin samanlaisen kivun takia synnärin päivystyksessä. ja ne ultrasivat ja kaikki oli kunnossa. johtuu kuulema just siitä kun kohtu kasvaa ja sit lihakset vatsan seudulla on kovilla nyt niin nekin ärtyvät. mulla rv 31+3

Mutta oikeasti, et voi tietää onko ap:lla samanlainen kipu kuin sinulla. Edelleen olen sitä mieltä, että ehdottomasti pitäs tarkistuttaa tilanne.

Mulla on ollu tollasta kaikissa raskauksissa. Ekalla kierroksella passitettiin tuon taki kontrolliin ja oli kohdunsuu alkanu aueta. Näin on sit käyny joka kerta (kolme raskautta ) - sitä itse asiassa ei o koskaan kukaan tarkkaan sanonu, että liittyykö toisiinsa, vai mitä se on.
Mutta siis oli tosissaan ihan kosketusarka pahimmillaan. Suihkussa käyminenkin teki häijyä kun mahan suihkuttelukin sattu.

Alkuperäinen kirjoittaja pinkku:

Niin, tää lihaskipu mullakin on ollut mielessä päällimmäisenä. Jospa sitä nukkuis yön yli ja katsois mihin päin tää kehittyy. Lepokin voi auttaa.

Yhteistyössä