Rv5+4, kahtena päivänä vpun. vuotoa,keskenmenoko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Miten teillä on alkanut keskenmeno näinkin varhaisilla viikoilla (n vkot 5-6) ? Mulla eilen tuli illalla alushousuihin asti vähän vaaleanpunaista vuotoa, samoin pyyhkiessä tuli ihan reippaastikin vaaleanpunaista vuotoa. Yöllä ei tullut mitään, mutta nyt sama jatkuu taas, eli paperiin jäi selvästi vaaleanpunaista vuotoa. Alkaako keskenmenot näin?

Tää ei varmaankaan lohduta, mutta voi olla tai sitten ei. Takana useampia keskenmenoja, voi olla tiputteluvuotoa tai sitten huomataan vasta np-ultrassa sikiön kasvun pysähtyneen ( ilman mitään vuotoja ) . Mutta vastaavasti raskaus voi myös jatkua ihan normaalisti vuotelun mitään tarkoittamatta, itselläni taipumus siihenkin ( kohta 4 lasta, joiden kaikkien odotusaikana tiputtelua ) .

Voi olla keskenmeno tai sitten ei. Vuodon runsauskaan ei välttämättä kerro mitään. Mä itse sain viikolla 6+5 keskenmenon niin, etten vuotanut niinkään paljoa kuin menkoissa. (Mulla tosin on aika runsaat menkat)

Enempi kai katsotaan siihen, että onko vuodon seassa hyytymiä. Jos ei ole, saat todennäköisesti olla vielä rauhallisin mielin. Hyytymäthän kertoo siitä, että sieltä oikeasti tulee ulos kohdun limakalvoa jne.

Pidetään peukkuja, että on ihan vaaratonta sulla!

Ja nyt tosiaan parina päivänä on ollut enemmänkin "menkkamainen" olo, mikä tosin voi liittyä kai norm. raskauteenkin. Vuoto on vaaleanpunaista/tummaa vaaleanpunaista ja limaista. Mille viikolle kannattaisi varata varhaisultra-aika jos haluaa tietää onko alkio hengissä ja oikeassa paikassa?

Te jotka olette kokeneet keskenmenon: yltyikö se vuoto ihan yhtäkkiä vai oliko pitempään niukkaa vaaleanpunaista vuotoa?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
sanotan, että niin kauan kun vuoto ei ole menkkavuotoa runsaampaa, sulla ei oo mitään syytä huoleen. vuoteluita usein alkuraskaudessa. :hug:

peesaan!

Mulla ollu joka raskaudessa menkkojen aikaan "pienet menkat" 3 eka kuukauden aikana. Joillakin on jokapäiväistä niukkaa vuotoa ensimmäisten raskauskuukausien ajan.

Mulla oli ensin tiputtelua. Sitten jouduin meneen kipujen vuoksi päivystykseen kun epäiltiin kohdun ulkoista, eikä sikiö vastannut viikkoja vaan oli jotain päälle 5 vaikka piti olla jo lähes 9. Sitten alkoikin nopeesti vuotaa ja vuosi runsaasti.

Molemmissa km (ensimmäinen varhainen km viikko plussaamisesta, toinen tm todettiin rv 7+) alkoi pienellä tiputtelulla, vaaleanpunaista ja ruskeaa vuotoa. Ensimmäisessä vuosi itsestään pois, runsasta menkkamaista vuotoa kesti reilun viikon. Tuulimuna tyhjennettiin lääkkeellisesti ja vuosi tosi runsaasti kaksi päivää ja sitten vielä menkkamaisesti muutaman päivän. Onnistuneessa raskaudessa ei ollut mitään vuotoja.

Vuoto kyllä runsastuu jos km on. Varhaisultran voit varata esim. puolentoista viikon päähän, sitten siellä varmasti jo näkyy jotain jos kaikki on hyvin.

Mulla kun oli toi keskenmeno ja kävin sitä yksityisellä ultraamassa, niin ultraaja sanoi, että sydämensykkeen näkee n. viikolla 6+5. Sitäkin ennen näkee kyllä alkion, jos sellainen kohdussa on, mutta sitä ei tiedä onko se elossa vai ei.

soitappa ensinnäkin neuvolaan,silloin kun mulla tiputteli,soitin,vaikka arvelin,ettei se hyödytä mitään,niin se neuvolan tätihän laitookin mut heti ultraan,mulla vuoto oli kylläkin vähän rusehtavaa.

mutta voi olla ihan normaalia,tai sitten ei..

Mulla oli esikoista odottaessa alkuraskaudessa vuotoja. Oli rusehtavaa, oli kirkkaampaa, enkä edes tiennyt olevani raskaana. Raskaus selvisi vasta kun oli pahoinvointia vähän reippaammin.

Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:
Miten teillä on alkanut keskenmeno näinkin varhaisilla viikoilla (n vkot 5-6) ? Mulla eilen tuli illalla alushousuihin asti vähän vaaleanpunaista vuotoa, samoin pyyhkiessä tuli ihan reippaastikin vaaleanpunaista vuotoa. Yöllä ei tullut mitään, mutta nyt sama jatkuu taas, eli paperiin jäi selvästi vaaleanpunaista vuotoa. Alkaako keskenmenot näin?

Mulla oli viikoilla 6-18 niukkaa ruskeaa vuotoa, välillä verta tuli oikein kunnolla siteiden läpi pitkin lattiaa. Vuodot johtu mulla osittain kohdunsuulla olevasta istukasta. Muistaakseni mulle sanottiin, et jos muuttuu limaseks vuoto, se olis pahempi juttu.

Yhteistyössä