Rypäleraskaus

  • Viestiketjun aloittaja Tullero
  • Ensimmäinen viesti
mari78
Heippa ystäväiset.Mitäpä teille kuuluu?Ja mikä on kenenkin vointi?

Sain tänään hyviä uutisia,4.verikoe oli 1.5.Kyllä siinä tuli helpotuksen itkut tirautettua.Tosin tuloksen soittanut lääkäri sanoi että raskauskarenssi lasketaan kun tulos on nega eli minulla se olisi heinäkuussa mutta myös että tilannetta voidaan katsoa kesällä uudestaan josko pääsisimme aikaisemmin vauvanyritykseen.Ja minulla siis tuo karenssi on sen puoli vuotta.No eipä tuo pari kuukautta tuossa lisää haittaa,toukokuussahan kaavinnasta olisi se puoli vuotta.

Kyllä tuli niin helpottunut ja onnellinen olo,täytyy nyt nauttia tästä olosta kun taas tulee niitä huonojakin päiviä.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Tullero
Hei kaikille!

Hienoa mari78 - hCG-arvosi ovat laskeneet aivan loistavasti! Onnea ja hali! :) Se onkin tosi tärkeä juttu ajatellen karenssiaikaakin! Me taidettiin muuten "törmätä" tuolla toisellakin palstalla! :D

Taas jäin miettimään eri sairaaloiden käytäntöjä karenssin suhteen. Sulle on sanottu, että karenssi lasketaan negatiivisesta tuloksesta lähtien, mulla taas lasketaan kaavinnasta lähtien. Sama juttu meillä molemmilla on kyllä se, että karenssiaika ei ole "ehdoton". Sinullakin tilannetta katsotaan uudelleen jo ennen heinäkuuta. Mullahan alkuperäinen karenssiaika on heinäkuulle saakka (koska 7/06 tehtiin kaavinta), mutta yksi gyne sanoi, että voidaan katsoa keväällä, josko jo silloin päästäisiin tosipuuhiin. Toivon sitä kovasti!

Mulla tuli viime viikolla puoli vuotta kaavinnasta ja tällä viikolla olisi ollut vauvan laskettu aika... Tällä viikolla käyn myös verikokeilla ja ultrassa. Raportoin kuulumiset sitten uudelleen niiden jälkeen.

Vuoden vaihtuminen on ollut minulle äärimmäisen tärkeä asia. Kevään tulo ja pitenevät päivät antavat uskomattoman paljon voimaa ja on ihana ajatella, että "tänä vuonna" päästään jo yrittämään (jos ja kun kaikki vaan menee hyvin).

Pirteitä pakkaspäiviä kaikille ja voikaa hyvin! Kuulumisiin taasen!
 
mari78
Heippa kaikille.Tullero,minähän se siellä olin tosin eri nimellä:).

Kaavinnan tehnyt lääkäri sanoi silloin että kaavinnasta puoleen vuoteen se raskauskarenssi ja nyt tulokset soittanut sanoi että negasta puoli vuotta.Näköjään taitaa aikalailla riippua siitä kenen kanssa puhuu.No minulla se nyt tarkoittaa vaan paria kuukautta lisää.Ja sitä tilannetta katsotaan kesällä uudestaan josko päästäisiin aikaisemmin vauvanyritykseen:).

Tullero,toivottavasti te pääsette aikaisemmin yritykseen.Sullahan kuitenkin taisi arvot laskea hyvin?Mitenkä sulla tuo laskettu aika päivä meni?itse pelkään sitä toukokuussa kun se samalla on myös oma synttäripäiväni,ikuinen muisto.

Kyllä mieli tästä kovaa vauhtia kohenee kun aurinko paistaa ja kevät tekee tuloaan,toki vieläkin on noita surupäiviä.Mutta pikkuhiljaa parempaan päin:)

Aurinkoisia päiviä kaikille!
 
Tunnukseni ei toimi jostain syystä
Heippa!

Ja ihan ensiksi mari78:lle oikein paljon onnea hyvistä tuloksista! Elämä voittaa kuitenkin!

Ja Tullerolle oikein paljon jaksamista tuon lasketun ajan yli! Voin vain kuvitella kuinka raskaalta ja surulliselta se tuntuu. Itsellä se on vielä edessä. Meillä tuosta lasketun ajan yli pääsemisestä tekee pahemman vielä se, että pikkuveljelläni on laskettu aika 5 päivää meidän jälkeen. Mietin, että saanko mistään sellaista voimaa, että pystyn menemään katsomaan tuota pientä ihmettä?

Sain muuten eilen taas viimeisimmän verikokeen tuloksen ja se oli 34 (kaksi viikkoa sitten 240), joten hyvin oli taas tippunut. Seuraava verikoe on taas kahden viikon päästä ja silloin selviää tuo meidän karenssiaika. Jännittää jo valmiiksi ihan hirveästi!

Kotihiiri
 
Tunnukseni ei toimi jostain syystä
Heippa!

Ja ihan ensiksi mari78:lle oikein paljon onnea hyvistä tuloksista! Elämä voittaa kuitenkin!

Ja Tullerolle oikein paljon jaksamista tuon lasketun ajan yli! Voin vain kuvitella kuinka raskaalta ja surulliselta se tuntuu. Itsellä se on vielä edessä. Meillä tuosta lasketun ajan yli pääsemisestä tekee pahemman vielä se, että pikkuveljelläni on laskettu aika 5 päivää meidän jälkeen. Mietin, että saanko mistään sellaista voimaa, että pystyn menemään katsomaan tuota pientä ihmettä?

Sain muuten eilen taas viimeisimmän verikokeen tuloksen ja se oli 34 (kaksi viikkoa sitten 240), joten hyvin oli taas tippunut. Seuraava verikoe on taas kahden viikon päästä ja silloin selviää tuo meidän karenssiaika. Jännittää jo valmiiksi ihan hirveästi!

Kotihiiri
 
Tullero
Heippa taas!

Onnea Kotihiiri hyvästä hCG-tuloksesta!! Sullakin, kuten mari78:llakin arvot ovat laskeneet hienosti!! Kahden viikon päässä oleva verikoemittaus jännittää varmasti, mutta suunta näyttää ainakin erittäin hyvältä, siis että on tippumaan päin!

Minulla onkin myös uutisia omasta tilanteestani. Eli hCG-arvoni (6kk kaavinnasta) on edelleen alle 2. Lisäksi kävin ultrassa, jossa kaikki ovat kunnossa. Keskustelimme luonnollisesti karenssiajastakin ja lääkäri sanoi, että seuraava kontrollikäynti on toukokuussa ja jos siihen saakka on kaikki mennyt hyvin, pääsemme yrittämään vauvaa! Silloin kaavinnasta olisi 10kk. Onhan sinne vielä aikaa, mutta sekin jo helpottaa, jos ei tarvitse ihan heinäkuulle asti odottaa. Ja jotenkin se, että tietää milloin karenssi päättyy, helpottaa ihan suunnattomasti. :D Mietin, että saammekohan mari78 "vapautuksen" yhtä aikaa, jos sullekin lupa myönnetään keväällä..? Toivon, etten pahoita teidän mieltänne tällä hehkutuksellani, mutta haluaisin jakaa tämän tiedon kuitenkin kanssanne.

Minun mies oli aika pettynyt, että odotus jatkuu. Hän niin kovasti toivoi, että lupa heltiäisi jo nyt... Lääkäri sanoi, että korkean alku-hCG-arvoni (247 000) takia lupaa ei voi nyt myöntää. Lääkäri oli tosi kiva, mutta valitettavasti hänelläkään ei ollut erityisen paljon tietoa rypäleraskaudesta. Ainut syy karenssiajan pituuteen oli se, että "on pieni mahdollisuus, että solukkoa on vielä jäljellä ja se saattaa vielä akvioitua". Olen tätä jankuttanut tälläkin palstalla jo sataan kertaan (olette varmaan jo ihan kypsiä), mutta vieläkin sanon, että itse kaipaisin oikeaa tutkimustietoa siitä, että onko sillä ihan oikeasti vaikutusta, odottaako 6 vai 12 kk, jos kerran hCG on tippunut alle 2:een. No, mutta elämässä muutama kuukausi on se ja sama, mutta varmaan kaikille meille jokainen kuukausi tässä tilanteessa on piinaa... Itse olen yrittänyt kaivella myönteisiä puolia tilanteesta ja oikein syvälle kun kaivaa, niin kyllä niitä löytää.

Laskettu aikakin meni jo ohi. Kyllähän se aika pahalta tuntuu, mutta ei niin pahalta kuin odotin. Se on lieventävä seikka, kun vauvaa ei mahassa oikeasti ollutkaan. Kotihiiri, sullahan on tilanne oli täysin erilainen, joten koen päässeeni helpolla sinun kokemukseen verrattuna. Se on vielä erityisen rankkaa, jos läheisellä on laskettu aika lähellä omaa laskettua aikaa. Onneksi sinulla on kuitenkin vielä aikaa sopeutua ajatukseen ja todennäköisesti sitten, kun veljesi saa vauvan, olet päässyt omassa surunkäsittelyssä pitkälle ja samoin karenssiaikaakin on jäljellä enää vähän. Ne varmasti helpottavat veljen perheen iloon yhtymistä.

Minä kirjoitan aina näin pitkästi, vaikka yritän tiivistää asiani. Oikein mukavaa viikonkulkua ja viesteilemisiin! Odotan aina kovasti, että pääsen lukemaan teidän kaikkien kuulumiset! :)
 
Inkku64
Hyviä tuloksia on tullut useammallekin. Kiva, kiva!!!

Siitä karenssiajan laskemisesta sen verran, että niin eräs lääkäri minullekin selitettiin, että negasta kuusi kuukautta. Mutta sitten rupesin lopputarkastuksen lääkäriä tenttaamaan ja hän ei oikein tiennyt mitä sanoa, vaikka onkin NKL:n lääkäri. No sitten päädyimme yrittämään kuusi kuukautta kaavinnasta tai oikeastaan reilu viikko ennen sitä, otimme sen varaslähdön. Oma gyneni sanoi, että uusimmat tutkimukset puoltaisivat sitä, että jos kyseessä on osittainen rypäleraskaus ja hcg-arvo laskee heti, niin karenssia ei tarvittaisi. Mutta tämä on taas niitä "ehkä, vissiin -juttuja", joita kuulee milloin keneltäkin. Kannattaa varmaankin noudattaa oman lääkärinsä ohjeita.

Itsekin muistan sen miten laskettu aika oli erityisen raskas vaihe paranemistyössä. Tosin heti sen jälkeen saimme yritysluvan, jolloin oli taas ihan eri fiilikset. Toki niitä mustia päiviä tuli vielä monen monta kertaa. Nyt vauvan jälkeen niitä on ollut ihan pieninä häivähdyksinä. Johtunee tietysti ajanpuutteesta, sillä vauva pitää ajatukset muualla. Toki edelleen aina laskeskelen, että minkäs ikäinen se vauva nyt olisikaan ja mitä touhuaisimme. Mutta mielestäni olisi enemmänkin epänormaalia, jos sitä ei miettisi, sillä menetys oli valtava. Minusta siis pitäisi antaa itselleen lupa surra, eikä missään tapauksessa tukahduttaa tunteitaan.

Iloa ja valoa pakkasen keskelle kaikille!
 
Kotihiiri1
Heippa!

Voi, tuo Tulleron viesti pisti minut itkemään oikein kunnolla! Miten ihanaa, jos saisitte luvan jo toukokuussa päästä uutta yrittämään. Toivon sitä todella teille! Ja tietysti täällä saa omia hyviä asioita hehkuttaa ihan niin paljon kuin mieli tekee, sekin kuuluu tälle palstalle. Ja toisaalta se luo uskoa meille "rämpijöille", että hyvät ajatkin vielä koittavat ja toivoa paremmasta on.

Tällä hetkellä minusta tuntuu, että tuo laskettu aika tulee olemaan erityisen vaikea. Mutta aika sen tietysti näyttää - on tässä onneksi vielä aikaa parannella avonaisia haavoja. Tuo pikkuveljen laskettu aika ja heidän vauvansa pelottaa ihan hirveästi. Tai siis tuo vauvan näkeminen. Ja ehkä eniten siinä pelkään, että heille tulee tyttö - tyttö, joka piti tulla meille. Kuulostaa kauhealta ajatella noin, mutta en voi sille mitään. Varmasti nämäkin ajatukset helpottavat ajan myötä, ainakin toivon sitä kovasti.

PS. Jouduin vaihtamaan hiukan tuota nimimerkkiäni, kun vanha ei enää toimi.
 
mari78
heippa,kiva kuulla kuulumisianne.Nyt sitten jännätään saadaanko tosiaan samaan aikaan lupa uuteen yritykseen,sehän olisi kiva:)

Toukokuuhun mennessä mulla olisi jo 4 kuukautta tuosta negasta takana,jos se siis vaan negana pysyy.Kyllä se lääkäri ainakin vähän toivoa antoi:)Tuossa pohdin samaa kuin tullerokin että onko sillä 2 kuukaudella nyt niin kovin merkitystä tuon karenssin suhteen jos kuitenkin arvo pysyy negana ja vointi on hyvä.No se nyt sitten jää nähtäväksi mutta pientä toivoa kuitenkin ylläpidän tuon toukokuun puolesta.

Onneksi meillä alkoi tuo talonrakennus niin saa vähän ajatuksia tästä pois ja ennenkuin huomaakaan niin toukokuu tulee.

Palaanpa vielä hiukan tuohon karenssiin kuin tuota inkun tekstiä luin,meilläkin kyllä kaavinnan tehnyt lääkäri sanoi että puoli vuotta kaavinnasta ja tämä uusi sanoi että puoli vuotta kun on arvo on nega,eli otahan näistä nyt sitten selvää.Tämä lääkäri kyllä tosin sanoi että katsellaan tilannetta kesällä jos saisi luvan aikaisemmin,mutta tämän mukaan nyt sitten on mentävä.

Saakohan tuosta nyt mitään selvää,aikamoista toistoa tuntuu olevan mutta koittakaa ymmärtää:)taidan olla vielä hiukan onnesta sekaisin kun tulokset sain...

Aurinkoisia päiviä kaikille!
 
Inkku64
Mites teitillä kaikilla menee? Toivottavasti keväistä aurinkoa kohti mielialatkin ovat kohentuneet. Ja yrityksen alkujakin on tiedossa. Se vaan se odottavan aika on niiiin pitkä, mutta toukokuu on ihan tuossa tuokiossa, enää kolme kuukautta. Hei kolme kuukautta sitten oli marraskuun alku eli juuri äsken. Kyllä se yhtä nopeasti hurahtaa eteenkinpäin. Myös minä odotan innolla kevättä, jotta vauvan pukeminen helpottuisi. Tosin mikäs tätä on pukiessa, kun tykkää siitä, eikä saa mitään raivareita.
 
Kotihiiri1
Täällä on taas jännät paikat, sillä huomenna on taas verikoe ja maanantaina on sitten soittoaika. Tämä koe on se ratkaiseva tuon karenssin suhteen ja täytyy sanoa, että jännittää niin hitsisti! Eniten jännittää ja pelottaa, että vastaus on vuosi karenssia. Miten ihmeessä sitä jaksaa taas eteenpäin, jos tietää, että kokonaisen pitkän vuoden joutuu odottamaan? Äh, no sitä on turha miettiä etukäteen.
 
Tullero
Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Kiva lukea teidän kuulumisia ja ihanaa Inkku, että kertoilet kuulumisia, vaikka varmasti aika ja ajatukset ovat hyvin paljon pikkukaverin tekemisissä!

Kotihiiri, huomenna on tärkeä päivä! Pidän kaikki varpaat ja peukalot pystyssä puolestasi! Jotenkin tuntuu niin "dramaattiselta", että yhdellä verikoearvolla voi olla niin iso merkitys tulevaisuuden kannalta. Toisaalta, vaikka arvo ei olisikaan nega (mitä ei tietysti toivota), niin välttämättä karenssiaika ei ole täyttä 12 kuukautta. Tokihan lääkärit tietävät paremmin kuin minä, mutta minulla karenssiaika ei ole täyttä 12kk, vaikka minulla hCG meni negaksi ekan kerran vasta 13viikkoa kaavinnan jälkeen. Tosin viimeisinä viikkoina arvot tippuivat hyvin hitaasti: 8viikon jälkeen arvo oli 9, mutta siitä meni vielä kuukausi, ennenkuin oltiin alle 2:ssa.

Se on totta, kuten monesti on jo tullut todettua, että aika menee nopeasti, vaikka eteenpäin ajateltuna aika tuntuu pitkältä. Toukokuulle (oman karenssin loppuun) ei enää tunnu olevan ikuisuus, vaikka onhan tässä vielä 3kk. Joudun odottamaan toukokuun menkat ja sen jälkeen menemään ultraan ja jos kaikki on kunnossa, lupa heltiää. Eli toivon suuresti, että menkat tulisivat toukokuun alussa. ;)

Haluaisin kysyä teiltä, että millä konsteilla te yritätte pitää ajatuksia muussa kuin loputtomalta tuntuvassa karenssiajassa ja miten "nopeutatte" ajan kulkua? mari78:lla ja kotihiirellä varmaan kotona olevat pienokaiset vievät ajatuksia muualle ja mari78:lla lisäksi taloasiat. Mitä muita ajatuksia teillä olisi?

Minä olen järjestänyt jonkin verran sovittuja menoja iltoihin: kansalaisopiston käsityö- ja liikuntapiirejä. Lisäksi noin kahden viikon välein on järjestynyt mukavia tapahtumia, pikkumatkoja Suomessa, kavereiden kanssa illanistujaisia yms. On koko ajan pieniä tapahtumia, mitä odottaa, niin aika kuluu nopsaan. Sitten välillä, jos aika tuntuu ihan kauhean pitkältä, yritän palauttaa ajatukseni usean kuukauden sijasta lyhyempään jaksoon, esim. "enää kolme päivää viikonloppuun", tai "enää 4h töitä, sitten pääsen kotiin". Myös tietyt sarjat ovat odottamisen arvoisia, esim. syksyllä seurasin Maajussille Morsianta ja nyt Idolssia. Nämä saattavat tuntua tyhmiltäkin ajatuksilta, mutta ovat minulla toimineet. Toisaalta harmittaa tämmöinen ajattelu, että ikäänkuin elämä alkaisi vasta sitten kun saa raskaudenyritysluvan. Varsinkin silloin, kun rypäleraskaustieto tuli sytostaattimahdollisuuksineen ja syöpäpelkoineen, ajattelin, että pitää arvostaa enemmän aikaa ja tätä hetkeä. No, tässä sitä nyt ollaan; toivotaan vaan ajan kuluvan nopeasti, että se ruusuinen tulevaisuus koittaisi. ;) Kaiken kaikkiaan kuitenkin koen, että rypäleraskaus on saanut arvostamaan enemmän aikaa, terveyttä ja itselle tärkeitä arvoja.

Tämmöisin ajatuksin tällä kertaa. Kuulumisiin! Olisi mukava kuulla teistäkin, ketkä ette ole ihan viimeviikkoina palstalla vierailleet (mm. AiKo ja Anu62).

Hyvää huomista Runebergin päivää, eikun uunit kuumaksi ja torttujen paistoon! :)Kotihiiri, laittele sitten viestiä, miten kävi!
 
Inkku64
OIkein hyvä juttu, Tullero, että olet keksinyt harrastuksia, jotka vievät ajatuksia edes hiukan pois siitä siintävästä toukokuusta. Onneksi on kevät tulossa ja pitenevät päivät, jotka ainakin minuun vaikuttavat positiivisesti. Itse olin karenssiaikana erityisen innokas netissä surffaaja ja jännäilin tuolla Aurinkovauvat -ketjussa muiden kiertoja ja mahdollisia tärppejä. Tosin se ei kylläkään vienyt ajatuksia muualle, mutta jotenkin jännityksen siirtäminen toisiin toimi ainakin osittain. Pitkiä ne viikot ja kuukaudet olivat. Mutta onnistunut odotus sen jälkeen oli sitäkin palkitsevampaa. Koska Toivon odotus meni lähes tulkoon standardien mukaan, se tuntui todella hyvältä. Varoittelen kuitenkin, että tarvitaan piiiitkää pinnaa, kun yrityslupa tulee, jos se raskaus heti tärppääkään. Jotenkin sitä karenssiaikana kuvittelee, että taivas aukeaa, kun lupa heltiää. No sittenhän se on taas erilaista odottamista. Ja toki toivon kaikille nopeaa plussaa heti sen jälkeen.

Kotihiirii!! Mitäs sulle sanottiin?
 
Kotihiiri1
"Huonoja" uutisia eli HCG oli vielä 11! Alaspäin oli kyllä tullut, mutta hidastunut huomattavasti. Ei tarvitse siis haaveilla tuosta puolesta vuodesta ainakaan. Itku pääsi, kun uutiset tuli!

Kysyin tuosta karenssiajasta ja lääkäri sanoi, että ei osaa sen pituudesta sanoa vielä. Katsotaan sitä kuulemma vasta, kun HCG on saatu normaaliin. Ja nyt käyn kuitenkin edelleen kahden viikon välein verikokeessa niin kauan, kunnes HCG tippuu siihen 1:een. Keuhkokuva oli ihan puhdas eli sentään jotain hyviäkin uutisia.
 
Tullero
Kotihiiri, pahoittelut, että arvo ei ollut kerinnyt mennä negaksi. Onnittelut kuitenkin siitä, että arvo on laskenut. Vaikka karenssiajan piteneminen tuntuu järkyttävältä, on kuitenkin ehdottoman tärkeintä, että sinä olet kunnossa ja terve! Sitä ainakin tukevat koko ajan laskeva hCG ja puhdas keuhkokuva. Kyllähän muutaman kuukauden lisäodotus on ikävää, sitä ei käy kieltäminen, mutta toivotaan, että teidänkään ei tarvitsisi odottaa ihan 12kk. Mullehan tosiaan sanottiin heti alussa, että karenssiaika on minimissään vuosi ja nyt kun kaikki on mennyt hyvin, niin karenssiaikaa on vähän lyhennetty.

Toivottelen taas voima-ajatuksia netin välitykselle!
 
AiKo
hei kaikki pitkasta aikaa, Tulleron rohkaisemana laitan vahan kuulumisia, vaikkei mitaan muutoksia sinasa kuulukkaan. Hienoa etta te olette niin aktiivisesti olleet palstalla! Yritan tehda parannusta omalla kohdallani.
Varasin jo jokunen aika sitten gynekologi ajan joka on vihdoin ja viimein sitten nyt torstaina 8.2. Mitaan aikaahan minulle ei sinansa maaratty vaan oma-aloitteisesti menen. Paljon on kysymyksia kasautunut gynekologille, kunhan muistaisin kaikki kysya. Toivon kylla kovasti etta olisi sama gynekologi (pitaisi olla). Ja juuri tassa vastaanoton kynnyksella (oikeammin jo reilu vko sitten) alkoi "ovulaatiokipu", jonka kylla veikkaan olevan kysta. Kipuilee vielakin. No lienee selvinee torstaina. Olen kylla kovasti yrittanyt etsia netista tietoa mista se voi johtua, PCO:takin olen veikkaillut, mutta toisaalta viime kerralla (12.10.2006) munasarjat naytti normaalilta. Jo reilu aikaa sitten v.2005 samanlaiset kipuilujen vuoksi menin ultraan ja gyne sanoi etta se on ihan ok, eika se ole vakava asia, niita esiintyy silloin talloin ilman mitaan vakavampaa syyta. Voi kunhan ei tulisi kovin huonoja uutisia vastaanotolla, ihan pelottaa..
Muutoin tuohon Tulleron kirjeeseen (kaikkea en ole kerinnyt lukea) missa puhuit karenssiajan kulusta ja miten ajatuksenne olette saaneet siirrettya johonkin muuhun. Minulla menee aika samanlaista rataa, kaikenlainen touhuilu, lomien suunnittelu ja sellaiset vievat ajatuksia muualle ja taytyy sanoa etta aika on kulunut kylla hyvin nopeasti siihen verrattuna mita ajattelin silloin syksylla!
Kotihiirelle tsemppia, en ole ihan hyvin perehtynyt tuohon sinun HCG:n laskusuhteeseen, mutta vaikka tulisi vahan pitempikin karenssiaika niin siita kylla selvitaan. Nyt on niin myoha jo etta pyrin perehtymaan 'paremmalla ajalla' sitten lisaa.
Kuulumisiin ja jaksamisiin, eikohan tuo kevataurinkokin kummasti pirista ja auta jaksamaan.

terkuin AiKo

 
Inkku-64
Kotihiiri, vaikka se lukemaa ei nyt tulkitakaan negatiiviseksi, niin onhan se toooosi lähellä sitä. Ehkä jo ensi mittauksessa on. Ymmärrän toki, että olitte varustautumaan saamaan sen yritysluvan ja kun ei sitä vielä tullut, niin pettymys oli suuri. Mutta kun sitä järjellä ajattelee (mikä näissä jutuissa on välillä vaikeaa), niin eihän se muutama kuukausi sinne tai tänne, merkitse juuri mitään. Ja voihan olla, että kun se yritys sitten alkaa, niin tärppää heti ja ne muutamat "hukatut" kuukaudet olisivat menneet turhaan yritykseen. No tämä on jossittelua, mutta varmasti sen itsekin allekirjoitat, vaikka tunteet ovat pinnassa. Jaksamista ja kärsivällisyyttä sinne lähettelen.

Aikolla on huomenna gyne. Kirjoita vaikkapa paperille mieltäsi vaivaavat asiat, niin itse olen tehnyt, jotten sitten unohda tosipaikan tullen. Tosin se, ettei kysymyksiinsä aina saa vastausta, harmittaa.

Mari78:lle, Tullerolle ja kaikille muille terkkuja lähettelen.
 
Kotihiiri1
Kyllähän se Inkku64 on juuri niinkuin kirjoitteletkin. Ja olihan se "huono" uutinen odotettavissa, koska mulla oli kuitenkin tavallaan SEKÄ osittainen että täydellinen rypäleraskaus. Niitä istukoitahan löytyi kaksi ja toisessa täydellinen mola ja tytön istukassa lievä osittainen. Mä en usko, että tuo arvo on vielä ensi kertaan mennessä (viikon päästä) normaali, mutta mä toivon, että se olisi sitä jo sitten sitä seuraavalla kerralla eli kolmen viikon päästä. Se on minun tavoitteeni ja toiveeni tällä hetkellä!

Aurinkoisia talvipäiviä kaikille!
 
Kotihiiri1
Heippa! Sain taas eilen viimeisimmän verikokeen tuloksen ja siinä HCG oli 5. Eli hyvin oli taas tippunut ja hyvällä tuurilla sen voisi saada seuraavan kerran (parin viikon päästä) sinne normaaliin.
 
Anu62
Heippa kaikille! Pitkästä aikaa, lomaa on ollut viikko ja töitä aivan yllin kyllin muutenkin. Viime viikolla sain uusimman HCG-tuloksen, edelleen ollaan "mittaamattomassa" (lienee kait toi alle 1). Sanoipa gynekin että jos seuraava tulos on yhtä hyvä niin sitten karenssi olisi loppu! Olisi tuo puoli vuotta täynnä siitä kun se eka kerran oli alle 1. Jotenkin kuulostaa uskomattomalta, että karenssi olisi kohta ohi? Katsotaan nyt, tuleekohan yrityksistä mitään tulosta, jotenkin pelottaa kun on käynyt läpi kaikenlaista raskauksien tiimoita. Uskaltaakohan sitä vielä, kun ikääkin on ihan tarpeeksi. Vai pitäisiköhän tyytyä kohtaloonsa? Noh, ehkä se siitä selkiintyy. Huomenna meen gynelle tarkistamaan onko kierukka paikallaan. Jos vaikka ottais pois...;)

Hauskaa laskiaispäivää kaikille!
 
Inkku64
Kotihiiri ja Anu ovat saaneet hyviä tuloksia mittauksissa. Hieno juttu. Kotihiiren arvo 5 tulkittaneen negaksi joissakin paikoissa, jossa se on raja-arvo. Jossakin taas tulkitaan negaksi alle 2. Mutta hienosti on kuitenkin laskenut, se on pääasia. Ja Anun karenssiajan loppusuora alkaa häämöttää. Niin se aika kuluu nopsaan, jälkeenpäin tarkastellessa.

Meillä vauva täyttää tällä viikolla 4 kk, joten kuluu se aika täälläkin vauhdikkaasti. Kovasti on kehitystä ja kasvua tapahtunut. Kääntyminen ei tunnu kiinnostavan hän kovinkaan paljon, mutta kaipa kuukauden sisällä viimeistään pitäisi sekin innostaa.

Letkeää laskiaista vaan kaikille!
 
Anu62
Kävin tarkistuttamassa kierukan tänään ja vaki gyne meinas että pitäisi vielä elokuuhun malttaa. HUOH! Sopisivat sitten keskenään mitä puhuvat kun yksi sanoo yhtä ja toinen toista. Katsotaan nyt mitä maaliskuu tuo tullessaan!
Mutta hienoa kun aurinko paistaa! ;)
 
alexandra*
Hei,

Miten nopeasti olette päässeet rypäleraskausdiagnoosin jälkeen kaavintaan? Kävin tiistaina yksityisellä gynekologilla, joka epäili rypäleraskautta ja lähetti minut eteenpäin kiireellisenä. Pääsen naistentautien poliklinikalle ultraääneen ensi tiistaina, eli viikko lähetteestä, mahdollisesti kaavinnasta ei ole mitään tietoa. Olen tietenkin aivan hermona tilanteesta. Onneksi nyt on jo perjantai, mutta tämä odotus on kamalaa.
 
Anu62
Otan osaa diagnoosista. Olin terveyskeskuksen gynella keskiviikkona ja torstaina keskussairaalaan ja perjantaina oli kaavinta. Eli tosi nopeasti kävi.
Toivottavasti tiistai tulee nopeasti!
 

Yhteistyössä