Hae Anna.fi-sivustolta

Rypäleraskaus

Viestiketju osiossa 'Vauvahaaveet' , käynnistäjänä Tullero, 12.08.2006.

1. Nelli Vierailija

Tervetuloa totoro- ryhmään!

Ikävä kuulla, että jouduit vielä tämän viikonlopun yli odottamaan. Kuten on usein todettu, niin tämän taudin kanssa odotusta on muutenkin niin ylettömän paljon. :( Ja osanotot myös suruunne.

Mutrulla ilmeisesti hommat etenee hyvin ja hcg pysyi alhaalla. Hyvä juttu (y)

Mä unohdin taaaas soittaa tuloksista viime viikolla. En tajua miten.. On ilmeisesti nyt kaikkea muuta paljon mielessä. :alien:
    Koitin vähän mieheltä udella, että mikä olisi hänen mielestään järkevin tapa edetä. Aloitetaanko yritys heti huhtikuussa, vaiko odotellaan sopivampaa ajankohtaa. Vastausta en saanut.. Jotain diipa daapaa vain.

2. totoro- Vierailija

Hei. Nyt käyty kaavinnassa mikä ei ollutkaan niin paha kuin mitä aluksi luulin. Kun sai melkein 5pv kärvistellä ja odottaa sitä niin tuntui että enemmän mitä mietti asiaa sitä enemmän pelotti. Mulle sanottiin että kun arvot nollassa niin siitä karenssi 6kk minkä jälkeen ei kuulemma enää seurata minua ja arvoja mikä kuulosti todella oudolta. Ja sitten en saanut mitään muuta kuin kipulääkettä vaikka olen lukenut että muut ovat saaneet jtn lääkkeitä tämän hoitoon. Oletteko te saaneet mitään? Jotenkin helpotti heti jotenkin oloa kun sieltä pääsi/operatio oli tehty. Kyllä vielä voimat poissa ja vähän lääkepöhnä muttei ole sitä outoa tunnetta mahassa mikä oli todella epämukava.

3. Mutru Vierailija

Mulla vissii menny toi lääke homma ohi? En nimittäin itekkään saanu kun särkylääkettä operaation jälkeen.

Joo onneksi on pysyny nyt alhaalla :) lääkärin kanssa sovittu että soittavat jos arvot rupee nousemaan ja jos kirjauksista oikein ymmärsin niin soittavat vikojen labrojen jälkeen. Sano lisäävänsä toka vikaan labraan vielä AMH:n jota kommentoi sit. Tosin täl hetkellä koko uus raskautuminen ja karenssin loppuminen tuntuu tosi kaukasilta vaikka aika on menny tosi nopeesti nyt nollatuloksen jälkeen.

Vaikka sitä osas kaikkee muuta jännätä ja pohtia mikä vois mennä pieleen ei tällänen tullu mieleen kertaakaan. Toki en ollu tästä kuullutkaa aikasemmin mut vaikka oisin en ois osannu omalle kohalle ees pelätä. Onneksi tänkin sairauden tietosuus on ilmeisesti lisääntynyt :) Kovasti sitä meni lukkoon eikä oikein tiennyt kuinka asiasta selvitä tai miten siihen suhtautua. Ite koin että ekat pari kk oli rankimmat ja nollatuloksen jälkeen rupes helpottamaan, nykysin koko asiaa ei tuu mietittyä päivittäin (ehkä "vaan" pari kertaa viikossa :'D) :)

Nelli ihanaa varmasti saada taas "terveen paperit" vaikka uus raskautuminen varmaan jännittää. Toivotaan että rypäle ymmärtäis nyt pysyä poissa :)

4. totoro- Vierailija

Mutru juu siis oletin vaa et jotain olisi saanut mikä sitä olisi auttanut laskemaan. Mulla ennen kaavintaa oli 260 tuhatta ja päivä kaavinnan jälkeen 56 tuhatta eli olihan se laskenut ja olostakin sen huomasin (ei ollut enää oksettava olo ja sain jätettyä pois pahoinvointilääkkeen) kaavinnassa verta lähti litran verran ja oli huimausta mutta muuten fyysisesti ihan ok olo ja siis jouduin eilen tiputukee koska huimasi ja myös ultrattii niin sielä vielä näkyi vähän jtn mikä lääkäri mukaan voi joku veri vana olla ja tulla pois itsekseen mutta sain kumminkin viikon päähän uuden ultrauksen jossa asia tarkistetaan.

5. Nelli Vierailija

Mikä vointi totoro-? Onko yhtään parempi?

Mulla oli viime mittauksessa taas hcg 0, ja kyselin jo dna-testin tuloksia. Mitään ei vielä ole USAsta kuulunut. Odotellaan odotellaan.. Onneksi tämä kevät tuntuu lentävän siivillä. Viimeisin laskettuaikakin meni ohi vähän varkain. Lähinnä muistin esikoisen 2v syntymäpäivänä, että nii-in lasten ikäeroksi oli aluksi tulossa alle 2v... Vetää mielen vähän matalaksi. Jotenkin sitä ehti iloita pienestä ikäerosta ja nyt väkisellä ikäeroa tulee reilusti enemmän. No mutta jos edes joskus saisi sen toisen käärön,olisin ikionnellinen:giggle:

6. totoro - Vierailija

Hei! Juu siis kaavinnan jälkeen hcg laski 56 tuhanteen siitä viikko oli enää 2000 ja nyt seuraavan kerran arvot katsotaan torstaina jolloin viime testistä kaksi viikkoa. Tänään tuntunut samalta kuin silloin ^alkuraskaudessa ^ kun lähti hcg nousuu ja alkoi pahat olot joten pelottaa että noussut arvot.:/ mutta enimmäkseen henkisesti tosi paha olo ja itkettääjoka pv ja aahdistaa. Tänää oksettanu vähän ja väsyttää ihan hulluna. Ensin mulle puhuttiin 6kk karenssista ja sit kun kävin tarkastus käynillä niin sama lääkäri sanoi että voi olla että joutuu odottamaan jopa 12kk vaikka hcg oli pudonnut tosi hyvin ja tiedä sitten mitä pitäis uskoa. Enää ei oo muita aikoja kuin hcg verikokeesta labras eli ei muuten seuraa. Mä jouduin tiputukseen tän operation jälkeen ja nyt kaikkiaan tulleet laskut on melkein 300e ja se on enemmän mitä ees saan kuukaudessa opintorahaa ja se ei ollu kiva yllätys tän kaiken masennuksen keskelle. Harmi nelli että olet surullinen ♡ voimia

7. Nelli Vierailija

Hyvä totoro-, että arvot on nuin reippaasti laskeneet ja toivotaan kovasti, ettei ne olot meinais mitään. Ymmärrän kyllä, että heti pelottaa jos oireet muistuttaa raskauden oireita. Mä olin myös vähän peloissani viime viikonloppuna, kun norovirus iski. Ensin oksetus toi niin mieleen viime kesän oksetukset rypäleestä. Sitten "onneksi" nousi kuume, niin tiesin sen olevan ihan vain noroa. Toivotaan, että olis sullakin mahatautia vain.

Mullakin muuten hcg mittaus on torstaina. Jännät paikat meillä molemmilla. Pidän sulle kovasti peukkuja! (y)

Ei ala sitä dna-testin tulosta kuulua.. Viikon päästä jo 3kk odotettu. :confused:

8. totoro - Vierailija

Nelli
    Soitin tänään lääkärille ja kysyin kun mulla tosi ruskean tummaa vuotoa, ja samalla kysyin siitä 12kk mistä mulle viimeksi sanottiin, niin sanoi että se arvo voi junnaa tai loppuu laskemasta. :/ voidaan yhdessä jännittää torstaita. En onneksi oksentanut ja luulen että mulla siks paha olo koska tosi fyysinen työ ja juonu paljon kahvia. Ootko,muuten tuolla naamakirja ryhmässä? Siella olisi musta kivempi jutella kun täällä /helpompaa :)

9. Nelli Vierailija

totoro-, olen sielläkin. Oonkin aika paljon laitellut sinne asiaa ja taisin kommentoida sinunkin tekstiä. ;) Voidaan sielläkin jutskailla. Kirjoittelen myös täällä, jotta ryhmä pysyy hengissä ja muutkin uskaltavat lähteä tukea hakemaan tai jotain kysymään.

10. Mutru Vierailija

Älkää nyt ihan kokonaa facebookkii siirtykö :) ite meinasin jatkaa täällä tekstien lukua ja välillä koitan jotain kirjotellakkin ja toho tyhmää liittymiin arveluttaa. Kuitenkin kaikki näkee ryhmän jäsenet ja ryhmän eikä oo hirveen huutelun arvonen kokemus ollu.

11. Nelli Vierailija

Mutru, don't worry. Mä luen ainakin tätä edelleen lähes päivittäin. Tai seuraan. Aina kun rypäle käy mielessä, niin piipahdan kattomaan onko kohtalotovereita ilmaantunut lisää.

Mun hcg oli taas 0, joten nyt on virallisesti karenssi ohi. :)
    Vielä kuitenkin odotellaan se dna testin tulos.. Mutta kyllä iso kivi vierähti harteilta, kun enää ei tartte niin paljoa pelätä jos vaikka vahinko sattuis. Ainahan noita sattuu kuitenkin, vaikka olis kuinka varovainen.
    Nyt on alkanut mietityttää, että pitäiskö kuitenkin vaatia se beta hcg heti mahdollisen raskauden alussa. Ja jos eivät suostu ottamaan, niin pitääkö ihan yksityisellä käydä otattamassa.. Perustelen sillä, kun ensimmäistä lasta odottaessa se oli paljon pienempi, kuin nyt sitten osittaisessa molassa. Lääkäreille en ehkä ole tätä huomiota tajunnut sanoa. :unsure:

12. Nelli Vierailija

Hyviä uutisia soitteli lääkäri eilen genetiikan polilta. Mutaatioita ei geeneistä (NLRP7 ja KHDC3L) löytynyt, joten pääsemme aloittamaan yritystä jahka olemme siihen valmiit.

Ajatukset vaihtelevat. Välillä tuntuu, että emme ole vielä henkisesti valmiita uuteen jännitykseen ja sitten välillä olen jo valmis yrittämään. Pelko uusimisesta ei varmasti ole yhtään sen pienempi odotimmepa vielä kuukauden tai vuoden. Ehkä jopa järkevämpää olisikin kokeilla onnea suhteellisen pian, jotta nähdään voiko raskaus ylipäätään enää koskaan alkaa luomusti. Mitään muuta keinoa sen selvittämiseen ei ole kuin uusi raskaus..

Mitä siellä muut miettii ja käy läpi? Onko kevät piristänyt mieliä? :)
    Miehen kanssa päästään ekaa kertaa koko viikonlopuksi reissuun kaksin. Tätä on odotettu! :giggle:

13. Mutru Vierailija

Tervehdys pitkästä aikaa! Täällä on koko rypäle painunu jo melkein unholaan kaiken muun tekemisen myötä. Toki labra päivät siitä aina ikävästi muistuttaa mut nyt voin jo ilokseni todeta että puol väli on saavutettu

Kannattaako nukkua alushousut jalassa vai ilman alushousuja? Asiantuntija vastaa

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu