Rytmin muuttuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän tytöllä on jotenkin rytmi kai muuttumassa tai aamuherääminen. Pikkuvauvana herättiin kokonaan klo 10 se sopi mulle mainiosti. Siitä se on hilautunut 8-9. Nyt sitten 10kk heräilee jo välillä ennen seitsemääkin. Liekköhän kesä nyt vaikuttaa? Valo pääsee sisään, vaikka onkin pimennysverho. Ollaan totuttu pimeässä nukkumaan. Kyllä on pitkiä nää aikaiset aamut!!!! Tekis mieli käydä aamupalallekin aikasemmin, mut en nyt haluis sit kaikkia ruoka-aikojakin alkaa muuttelee. Nukkuu tavallisesti 2-3h päikkärit. Imetän vielä 4-5 kertaa vrk. yritän vähentää. Sitten kun onnistun vieroittamaan ei nuku sitäkään, kun aamulla saan vielä takas nukkuu tissin avulla. Sitten herätään jo 5-6!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän tytöllä on jotenkin rytmi kai muuttumassa tai aamuherääminen. Pikkuvauvana herättiin kokonaan klo 10 se sopi mulle mainiosti. Siitä se on hilautunut 8-9. Nyt sitten 10kk heräilee jo välillä ennen seitsemääkin. Liekköhän kesä nyt vaikuttaa? Valo pääsee sisään, vaikka onkin pimennysverho. Ollaan totuttu pimeässä nukkumaan. Kyllä on pitkiä nää aikaiset aamut!!!! Tekis mieli käydä aamupalallekin aikasemmin, mut en nyt haluis sit kaikkia ruoka-aikojakin alkaa muuttelee. Nukkuu tavallisesti 2-3h päikkärit. Imetän vielä 4-5 kertaa vrk. yritän vähentää. Sitten kun onnistun vieroittamaan ei nuku sitäkään, kun aamulla saan vielä takas nukkuu tissin avulla. Sitten herätään jo 5-6!

Tutulta kuulostaa. Noin meilläkin rytmit muuttui, kun ikää tuli enemmän. Enkä nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin sopeutua vauvan rytmiin ja muuttaa sen myötä ruoka-aikoja yms... Tosiaan meilläkin ennen nukuttiin klo10, joskus jopa klo11 saakka (kun ensin vauva oli tissillä n.klo7 ja nukahti heti uudestaan) . Jossain vaiheessa aikaistui klo9, sitten klo8... Ja nyt herätään VIIMEISTÄÄN klo6. Ja ikää siis 10kk.

Ootteko sitten myös illalla laittaneet nukkumaan aikaisemmin lapsosenne nykyään? Mä oon nyt ihan ihmeissäni koko muutoksen edessä. Sitte on itsekin mentävä klo 9 nukkumaan jo :(

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Missään ei ole sellaista lakia, että lapset pitää laittaa nukkumaan kello 20.... :whistle: Kun antaa valvoa pidempään, untakin riittää pidempään ;)

Meillä ei mene näin..Mitä myöhempään laittaa nukkumaan sitä aiemmin heräävät.Ja yöt ovat tosi katkonaisia jos normi nukkumaanmeno aikaa on siirretty :)

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Missään ei ole sellaista lakia, että lapset pitää laittaa nukkumaan kello 20.... :whistle: Kun antaa valvoa pidempään, untakin riittää pidempään ;)

Eilenkin laitoin vasta 21.30 nukkumaan ja herättiin jo 6.45. Olisikohan lapsi kukkunut jo 5.30 ylhäällä ilman tissittelyä?! On myös kiva olla miehen kanssa kahden vähän aikaa illasta ;)

Ei illalla valvottaminen välttämättä auta asiaa yhtäään, eikä päiväunien lyhentäminen, päinvastoin yöuni voi muuttua rauhattomaksi. Joskus pitää hyväksyä se, että kaikkea ei voi äitikään määrätä.

Yhteistyössä