Saako äiti sanoa 19-vuotiaalle lapselleen, et se on ihan vitun äryttävä ääliö ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saako

Vieras
Tilanne siis sellainen missä tämä 19v on edellisenä iltana sanonut äidilleen,että pyytäisi pikkuveljen (alle 3v) herättämään hänet aamulla 10-11 aikaa. On ollut yön töissä,mutta meno tänään mihin pitäisi keritä. kello on hällä myö soimassa,mutta kun helposti torkuttaa niin siki pyysi veljen koska se ei lähde kulumallaakaan yleensä ennen kun on herännyt.

No näin tapahtui ja tämä 19v suuttui kun pikkuveli meni herätysreissulle. Suuttui siitä kun tuli liian aikaisin herättämään vaikka kello oli 10.30. Sanoi veljelle,että ala vetää siitä huutamasta, nousi sängystä ja työnsi veljen ovesta ulos ja painui takas peiton alle.

Äiti puuttui asiaan ja samoin käskettiin lähtee kiitää. Äiti siihen sit,et oot kyllä vitun ärsyttävä ääliö ja nuku sit ja myöhästy menostasi. Eikä käyny herättämässä enää uudelleen.

Tarina ei kertonut sitä,et kerkesikö 19v menoonsa vaiko nukkuiko pommiiin

Onko ihan ok äitin puhua lapselleen noin.

Miksi kysyt? Oletko itse tuo 19 v vai äiti vai kuka?
Minä pistäisin tuolla tavalla käyttäytyvän 19-vuotiaan ulos kylmään maailmaan oppimaan vähän käytöstapoja.

No ei kyllä vitun ääliöksi ketään kutsuta, vaikka käyttäytyiskn kun vitun ääliö! Eli jos mun teini puhuis pikkusisarukselle noin, puhuttelisin ja pyytäisi pikkuveljeltä anteeksi. Kertaalleen herättelisin ja jos ei nousis, niin sit sais myöhästyä!

• Tykkää
Reactions: baby-mama
kyllä mä jo 18 tai 19 veelle näin sanoisin, ja pitäisin kohtuuttomana että 3vee veljen pitää herätellä , tämä 19vee on hyvä ja ostaa sellasen herätyskellon mihin herää, mä lopettaisin kaiken maailman hyysäämisen ja tasan raivostuisin jos alkaa tollein 3veetä sättimään.

Eiköhän tuokin aikuinen voisi muuttaa omaan kotiinsa ja ottaa vastuun omasta elämästään. Pikkuveljen tarvitse tuollaisesta kärsiä. Syytönhän se pieni on, mennyt pyynnöstä herättämään ja saa tiuskimista ja muuta ilkeilyä palkaksi. Onpa hyvät oltavat silläkin raukalla :(

• Tykkää
Reactions: baby-mama
No vitun ärsyttäväksi ääliöksi ei pidä ketään sanoa, vaikka tällainen olisikin, lisäksi nyt tätä kielenkäyttöä oli kuulemassa ja oppimassa se 3v. 19 käyttäytyi asiattomasti, mutta vanhemman pitää hoitaa homma paremmin ja asiallisemmalla käytöksellä eikä alentua 19v tasolle. Itse olisin vaatinut 19-vuotiaan pyytämään veljeltään anteeksi ja tehnyt selväksi, että jatkossa veljeä ei käytetä kyseiseen tehtävään kun ei kerran osaa käyttäytyä oikein veljeään kohtaan

En tiedä miten hyysätään,mut poika lähdössä armeijaan ja siksi se asustaa vielä kotona.

Ja tilanne ei olle normaalisti näin, 19v tekee ihan ktoihommia ym ja on normisti ns reipas nuori,mutta nyt sitten kaiketi hyvin väsynyt yötyön jälkeen.

[QUOTE="Hmmm";29346797]No vitun ärsyttäväksi ääliöksi ei pidä ketään sanoa, vaikka tällainen olisikin, lisäksi nyt tätä kielenkäyttöä oli kuulemassa ja oppimassa se 3v. 19 käyttäytyi asiattomasti, mutta vanhemman pitää hoitaa homma paremmin ja asiallisemmalla käytöksellä eikä alentua 19v tasolle. Itse olisin vaatinut 19-vuotiaan pyytämään veljeltään anteeksi ja tehnyt selväksi, että jatkossa veljeä ei käytetä kyseiseen tehtävään kun ei kerran osaa käyttäytyä oikein veljeään kohtaan[/QUOTE]
Entä jos 19v olisikin sanonut että ei pyydä anteeksi vitun ääliöiltä, ei sinulta eikä pikkuiselta?
Mitäs sitten, lisää puhuttelua ja vaatimuksia? :D

[QUOTE="Miksi";29346790]19.veetä hyysätään vielä kotona?[/QUOTE]

nii saatana! heti ku on 18-vuotis kakusta kynttilät puhallettu niin pihalle tollaset loiset! synnäriltä täysikäsyyteen! niin sovittiin ja ei kyllä päivääkään pidempää.

toista ei saa haukkua, niinhän me aikuset sanotaan. ei ollu 19-vuotias todellakaan reilu pientä lasta kohtaan ja olisin karjassu minäkin. mutta jotain ihan muuta.

Vitun ärsyttävät ääliöäidit saavat sanoa lapsilleen mitä haluavat. Huonosti käyttäytyvä nuori, mutta huonosti käyttäytyvä äitikin. Joissain perheissä tuollainen saattaa olla ihan normaaliakin kommunikointia.

Teini kieltämättä jutun mukaan on vitun ärsyttävä ääliö, joka ei osaa käytöstapoja, mutta ei se silti minusta ole kiva äidin noin lapselleen sanoa. Laittaisin pyytämään pieneltä anteeksi ja vaatisin teiniä jatkossa huolehtimaan itse herätyksistään, onhan hän jo periaatteessa aikuinen.

Ja äiti ei voinut esim silloin 10.30 sanoa lapselle,että mene herättämään? Miksi ihmeessä teet oletuksia. Nytkin tuli taas yksi ja se on väärä :)

Aijaa, minusta on olettamus jos keksii tekstiin jotain omaa, kuten että äiti olisi lähettänyt lapsen herättämään, vaikka teksti kertoo äidille välitetyn pyynnön, joka tuli esittää lapselle.

Yhteistyössä