Saako esikoululainen mennä itse eskariin ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äityli

Vieras
Meidän 6v tahtoisi jo kovasti kulkea tuon eskarimatkan siskon kanssa.
Sisko menee joka aamu samaan aikaan toiselle luokalle kouluun,kun eskarilainen menee eskariin. Eskari ja alakoulu on samassa rakennuksessa.
Monesti sisko menee meitä edellä kouluun kun minä vauvan kanssa vien eskaria. Matkaa on vajaa kilometri ja yksi tien ylitys, minkä voisin talon nurkilla saatella, muuten metsäreitti! Onko jokin laki joka määrää ettei lapsi saa mennä itse eskariin? Hakisin tottakai.

Koulun eskariin saa mennä, kun siitä erikseen sovitaan. Näin ainakin meillä Espoossa. Asiasta siis tehdään kirjallinen sopimus eskarin kanssa. Meillä poika kulkee yksin kotiin, aamuisin vielä viedään. Kohta saa alkaa kulkea myös menomatkan yksin, omasta toiveestaan.

Miten tää eskarin kevät eroaa niin radikaalisti ekan syksystä ettei nyt saa kulkea ja muutaman kuukauden päästä saa. Hoh hoijjaa.
Koulun yhteydeyssä on eskari, täytyy ottaa asia puheeksi open kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
Miten tää eskarin kevät eroaa niin radikaalisti ekan syksystä ettei nyt saa kulkea ja muutaman kuukauden päästä saa. Hoh hoijjaa.
Koulun yhteydeyssä on eskari, täytyy ottaa asia puheeksi open kanssa.

Siten että lapsi on isompi ja kypsempi kun koulu alkaa. Johonkin se raja on vedettävä, ja koulun alku on hyvä kohta.

Meillä esikko käveli eskarista mummin luo iltapäivisin,matkaa n.300metriä.Mutta,mutta,lukemattomat kerrat mummi soitti mulle töihin jotta poikaa ei näy.Tuon ikäsillä kestää tuon pienenkin matkan teko pitkään jos joka ojanpohja on tongittava ja risu etittävä :D

En kyllä päästäisi vielä kuusivuotiasta. Eka luokkalaisissakin on paljon sellaisia, joilla koulumatka todellinen vaaratekijä. Lapsen huomiokyky on liikenteessä vielä tosi rajallinen 6-7-vuotiaana.

Riippuu eskarista. Vanhempien kirjallisella luvalla niin voidaan tehdä. Ja riippuu taas lapsesta, toiset voi hyvinkin päästää itse kulkemaan ja toisia taas ei missään nimessä...

Alkuperäinen kirjoittaja Apua!!!:
En kyllä päästäisi vielä kuusivuotiasta. Eka luokkalaisissakin on paljon sellaisia, joilla koulumatka todellinen vaaratekijä. Lapsen huomiokyky on liikenteessä vielä tosi rajallinen 6-7-vuotiaana.

No en minäkään päästäisi!

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Meillä eskarilainen kulkee päivittäin eskamatkat kävellen yksin. Huonolla kelillä äiti kuljettaa. Matkaa n.300m suuntaansa.

Meinaatko, että autolla viet tuollaisen matkan?

Kovalla pakkasella ja kaatosateella en laita kävelemään.

Mitn luulet selviävän koululaisena tai aikuisena, jos aina autolla kuskataan kun vähänkin huonompi keli?

Yhteistyössä