Saako hoitaja itkeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harjoittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harjoittelija

Vieras
tuli mieleen tosta sairaala ohjelmasta...miten kokisitte jos hoitaja itkisi vanhempien läsnäollessa? tarkoitan sellaista myötätuntosurua, enkä sitä että ihan hajoaa ja itkee oman itsensä vuoksi.

ite olen sairaahoitajaopiskelija ja aloita harjottelun piakoin vastasyntyneiden teholla ja mietin pystynkö pitämän itseni koossa jos joku vauva sattuu menehtymään...

itse oon hoitaja ja en koe et se olis epäammattimaista jos tilenne on niin rankka,et hoitaja muutaman kyyneleen tirauttaa..vollaamaahan siinä ei voi käydä kun pitää tukea omaisia/läheisiä siinä tilanteessa.

Riippuu tilanteesta.
Mun entises työpaikas työterkkari alko mulle itkeen ku sen isä oli kuollu. Juu, on tosi ikävä juttu, mut mä olin siel "potilaana" valittamassa omia kipujani, ni täti alkaa omaa elämäänsä kertoon. Ei siin oikeen tienny miten pitäs suhtautuu =)

Alkuperäinen kirjoittaja Simppeli:
Riippuu tilanteesta.
Mun entises työpaikas työterkkari alko mulle itkeen ku sen isä oli kuollu. Juu, on tosi ikävä juttu, mut mä olin siel "potilaana" valittamassa omia kipujani, ni täti alkaa omaa elämäänsä kertoon. Ei siin oikeen tienny miten pitäs suhtautuu =)

Mä olisin varmaan ottanut haliin :ashamed:

Saa itkeä. Ehkä siinä tilanteessa kuitenkin toivoo sairaanhoitajalta tukea. Äh, emmätiedä. Asiasta en kuitenkaan pahastuisi. Ehkä siihen tulee vuosien myötä sitten se ammatillinen kokemus/näkemys. Ja täytyy muistaa, että se kuolema on monisairaalle lapselle usein se helpotus, jälkeenjääville jää vain se kysmys että MIKSI?

Riippuu tilanteesta.

no tätä en todellakaan tarkoittanu ja tyhmäkin sen ymmärtää ettei omia asioitaaan nyt aleta potilaalle itkeä. :/

Olen itse itkenyt omaisten kanssa eikä siinä ole ollut mitään pahaa.Ja moni muukin on itkenyt.
Todellakaan mitään hysteeristä kohtausta ei voi saada mutta ihmisiä me hoitajatkin ollaan.