saako katkarapuja syödä raskaana ollessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Kävin tänään piknikissä ja tilasin päivän keiton. Se oli jotain thai-katkarapukeittoa. Keitto oli hyvää ja olin jo syönyt lähes kaiken, kun huomasin, että kippasivat katkaravut keittoon ihan lopuksi. eivät siis olleet valmiiksi kuumennettuja, keitto tosin oli kuumaa, mutta tuskin se mahdollisia bakteereita tappoi. nyt olenkin huolissani. Saako katkapuja siis syödä raskaana. Esikeitettyjähän ne punaisina kuitenkin ovat.

Kyllähän ne kiellettyjen listaan kuuluvat kypsentämättöminä. Viimeksi neuvolassa justiin niistä erikseen mainitsi. Toisaalta, onks se nyt listeriavaara mikä niissäkin on? Siinähän ei tartte kuumentua kuin n. 70 asteeseen... jos se keitto olis ollut niin kuumaa?

toivotaan, että olisi ollut niin kuuma se keitto. Harmittaa. Mistä sitäkään voi tietää, että joku lisää katkaravut keittoon jälkikäteen? Että varoitus vaan kaikille piknikissä asioiville.

No mä mietin kanssa et mikäs niistä tekee kielletyn? Eikös katkarapu keitetä jo valmistusvaiheessa? Eikös vaaleanpunainen väri kerro et se on keitetty?

Mä muistasin ainakin Forrest Gump-leffassa(:ashamed: ) ne oli niitä katkiksia saalistamassa ja nehän oli harmaita niinku normi-ravutkin ennen keittoa....

Enhän mä varma oo, mut näin mä oon tän homman funtsinu... :D