Saako lahjasta olla pahoillaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiittämätön joulupossu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tunnistan itseni tuosta tavallaan. Ei oikeastaan liity lahjoihin, mutta siihen kiittämättömyyteen. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että joskus voi itse asettaa itselleen suuret paineet esim. joulusta ja ihan turhaan. Toiset eivät ehkä odota sinulta noin paljoa. Mitä jos keskustelisitte siitä, että millaisen te yhdessä toivotte joulunne olevan? Ja tekisitte vain sen mitä oikeasti tarvitaan. IHmisillä on niin erilaiset odotukset.

Itse en enää niin paljoa stressaa jos joulukortit jäävät lähettämättä tai lahjat ostamatta. Yritän sitten muistaa jotenkin muuten esim. soittamalla joulutervehdyksen. Ja kun en itse stressaa minun ei tarvitse myöskään loukkaantua, jos muut eivät muista minua. Minusta siinä mennään metsään, jos lahjojen ostosta sun muusta saadaan ylettömän suuri stressi ja sitten odotetaan muilta samaa. Minusta paras joululahja on se, että saa tosiaan vain nauttia siitä joulusta, lomasta ja yhdessäolosta.

Täälläkin yksi kiittämätön paska. Joulu tulee ja taas tiedän että anoppi on ostanut puulasta setin ja paketoi kaikki puukauhasta puuhaarukkaan eri pakettiin, näin saaden näyttämään että minullekin on lahjoja enemmän. Eniten harmittaa se kun minä saan nuo kauhat ja puulastat voiveitsistä lähtien omalla nimelläni, mies saa kerrastoa, deodoranttipakettia,kirjaa suklaata ja kaikkea henkilökohtaista vaan minulle jotakin keittiövälineitä :(
Samaan aikaan anoppi hehkuttaa kuinka hän haluaa sellaisen ja sellaisen pyjaman tai paitulin ja olisihan se kiva jos miniä ja oma poika muistaisi häntä sellaisella, ja aina sama huuto joulun alla kun minä olen se työssä käyvä jolla siis on rahaa hiukan enemmän ja mieheni mielestä minun kuuluu tuo ostaa anopilleni kiitokseksi kivoista lahjoista :(
Että siinä hyvää joulua ja kiittämättömyyttä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kiittämätön joulupossu;22721045:
Nyt mun on kyl mentävä tekeen jauhelihakastiketta. Ei tästä palstasta kyllä tälläkään kertaa ollut mitään apua. Viimeksikin kun puoli vuotta sitten kävin, tuli vaan paha mieli ja ilkeitä huuteluita tuli nytkin, esim. toisessa viestiketjussa. En mä ymmärrä kyl sitäkään, miksi ihmiset on näillä palstoilla niin pirun ilkeitä, vaikka itse nyt olisinkin lapsellinen ja itsekäs marttyyri.

No kieltämättä tässä on tietynlaista marttyyriasennetta havaittavissa. :ashamed: Kuulostaa siltä kyllä, että teet valtavan työn oman ja perheesi joulun eteen, mutta tavallaanhan ne ovat varmaan itse laatimiasi vaatimuksia. Sulla ei ole mitään velvollisuutta ostella lahjoja miehesi sukulaisille tai kummilapsille. Sanot miehelle, että hommaa itse ne. Ja kerrot miehelle, että teet ison työn joulun eteen ja haluat siitä hyvästä kiitosta. :D On ihan ymmärrettävää että olet pahoillasi, mutta kannattaa tosiaan ehkä odottaa jouluun asti, ehkäpä saat tosiaan pukilta suuren yllätyksen. :)

outo lahja omalle vaimolle. Loukkaantuisin minäkin. Mies ostaa aina joko kalliimman alusasun tai sitten tuoksun tai jotain tarpeellista (hänen mielestään) kuten mp3-soittimen on ostanut tai jopa kannettavan.
tuollainen paketti annetaan jollekin, joka ei ole niin läheinen kuin omaa perhettä.

täytyy nyt mainita, että en saa mieheltä mitään tänä jouluna. Ei haittaa. Hän sanoi, että saan ostaa itse ja hän ostaa itselleen (mitä tarvitsee, saa nopeammin näin kuin kuulostelemalla mitä kokoa ja miettimällä pitääkö toinen). Tiedän että hän on todella väsynyt ja stressaantunut töissä ja kotona lasten harrastuksiin kuljetus on nyt sitä luokkaa, että on uupunut, samoin minä. Joululoma tulee tarpeeseen.
Ei ole aikaa eikä voimia kuin hyvä että lapsille ostaa lahjat. minusta siis parempi että ei osta mitään ja kertoo sen kuin että antaa tuollaisen paketin.

minä ilahtuisin valtavasti tuollaisesta Body Shopin pakkauksesta! Se nimittäin tarkoittaisi sitä että mieheni on ihan ITSE keksinyt mulle lahjan. Sellaista ei ole koskaan sattunut ja kyllä lämmittäsi mieltä. Saan kyllä lahjoja synttärinä ja jouluna, mutta vain tasan sen mitä olen selkeästi toivonut. Mitään yllätyksiä ei mulle tule koskaan.

Ei kait oikeesti kukaan jo 33 v. ostele itse itselleen joululahoja ? Lapsille lahjat ja aikuiset iloitsee lasten ilosta ! Olet aika tyytymätön. Miehesi sentään vaivautuu sulle jotain laittamaan.

Tota noin. Jos mies ostais mulle ihan minkä tahansa Body Shopin lahjapakkauksen tai vastaavaa, ajattelisin että hän on suunnitellut sen niin, että saan hemmotella itseäni, koska olen ehkä ansainnut sellaista. En todellakaan ala mököttää, jos siellä nyt ei ole just oikeita tuotteita vaan olen iloinen jokaisesta lahjasta, jonka saan.

Mä tulin ihan hirveän onnelliseksi jo siitä, että mies koristeli mulle oman piparin :D Ja nyt puhutaan oikeista pipareista, ei mitään kaksmielisyyksiä.

Minä petyin vähän viime vuonna, kun sain patakintaan mieheltä. (Itse ostin miehelle radion ja palapelin) :D mutta muutenkin sain sellaisia WTF?!-lahjoja sekä omilta että miehen sukulaisilta. Paketista paljastui siis niittivyö, englanninlakritsia ja pinkit sukat. Mutta minä pääsin pettymyksestäni yli ja olen todennut, että se patakinnas on oikeasti hyvä ja tarpeellinen ja ne pinkit sukat ihan mainiot yösukat. Sillä vyöllä en tosin ole mitään tehnyt ja lakut syötin vieraille.

Tänä vuonna ostimme miehen kanssa pelikonsolin itsellemme. Muilta ei olekaan lahjoja tulossa, joten eipähän tarvitse miettiä, että mitä ihmeellisiä yllätyksiä paketeista paljastuu...

Meillä on päätetty jo ajat sitten, että vain alaikäisiä lapsia lahjotaan. Ainoat poikkeukset ovat mieheni ja minun keskinäiset lahjomiset sekä mummojen paketit.

Itselläni on "kestolahjatoive" joka vuosi, lahjakortti kosmetologilleni. Mieskin yleensä kertoo, jos joku partavesi on loppumassa. Tylsää ehkä, mutta ihania lahjoja silti ;-)

Molemmat mummot lukevat, joten kirja löytyy paketista aika usein.

Yhteistyössä