Saako lapsen hakea hoidosta ilmoitettua aiemmin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pusse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pusse"

Vieras
Meillä on ilmoitettu päiväkotiin lapsen hoitoajoiksi miehen työajat ( +10min kumpaankin päähän ), koska omani ovat niin vaihtelevia ettei niitä tiedä välttämättä päivää etukäteen. Tänään pääsisin hakemaan jo nyt, mutta päiväuniaika loppuu kahdelta ja siinä on heti välipala joka loppuu 14.30 ja sillon ajattelin pojan hakea. Tänään on hakuajaksi ilmoitettu 16.25. Saanko silti hakea lapsen jo aiemmin? Siis useammin kuin kerran viikossa, tällä viikolla saattaa olla että kaikkina muina päivinä paitsi perjantaina ehtisin hakea aiemmin.

Iltapäivisin tuolla on yleensä vain yksi hoitaja paikalla ja päiväkoti menee kiinni 16.30, eli eikö siellä se yksi hoitaja ole joka tapauksessa paikalla tuohon työajan loppumiseen vaikkei lapsia olisi paikallakaan?

Musta on vaan kertakaikkiaan hölmöä että lapsi pönöttää päikyssä, kun voisin hakea sen luokseni...

Eiköhän se onnistu. Voithan toki vaikka soittaa pk:iin ja ilmoitat, että haet aiemmin. Pystyvät sitten suunnittelemaan iltapäivän hklökuntaasiat mahdollisesti. Itse ainakin hyväksyisin, mutta toki olisi kiva, jos asiasta ilmoitettaisiin vaikkapa tekstiviestillä =)

No tietty saat, mutta kannattaa keskustella asiasta pk:n henkilökunnan kanssa, kertoa, että saatat tulla hakemaan usein aiemmin kuin ilmoitettu. Itse sovin pk:n kanssa hoitoajaksi 7.00-17.00, mutta en tosiaan pidä koko tuota aikaa, vaan ajat vaihtelee sillä välillä, mun opiskelun mukaan. Jos tiedän aamulla tarkkaan monelta tulen kerron sen, muuten tulen sitten kun pääsen. Ei ole ollut ongelmaa pk:n kanssa tästä.

Saa. Miksi ihmeessä ei hakisi.

Kuka laittaa vain +10 minuuttia varaa työaikoihin? Vai viereisessä rakennuksessako te töissä olette. Meillä on tunti kumpaankin suuntaan...

Tää ei oo mikään iso kaupunki eli liikenneruuhkia ei juurikaan ole ja kyllä, työpaikka on hyvin lähellä, vaikka ei ihan viereisessä talossa =) Ollaan siis samassa työpaikassa, hänellä vaan sattuu olemaan se säännöllisempi työtehtävä sekä työaika ja siksi vie pojan... Hyvin on ehtinyt töihin tuossa ajassa...

Yhteistyössä