Äää, tämäpä olikin mielenkiintoinen aihe. Olen meinaan itse miettinytkin aloittavani tästä keskustelun sillä "aihe koskettaa minua".. Noin < 70 metrin päästä tästä kerrostalosta jossa asumme on pitkä rivi tai jono pienkerrostaloja. Joka hiivatun päivä viikonloppuisin (ja monesti viikollakin) sen kerrostalon mukulat HUUTAA, KILJUU JA RÄÄKYY niin hiton kovaa, että se kuuluu tänne meille astikkin. Mä nyt olen itse raskaana ja on ollut koko odotusaika yhtä huonovointisuutta ja sängyssä makaamista.
Makuuhuoneessa on lähes mahdotonta saada levähtää rauhassa. Oli sitten ikkunat kiinni tai auki, tuo penikoitten huuto kuuluu sisälle niin voimakkaasti että esim. viime viikonloppuna mä meinasin räjähtää ja mennä sanomaan niille lapsille, että olkaa nyt hyvä luoja edes puoli tuntia hiljennettyinä!!
Oli sillon tosi huono olo ja olin nukkunut monta päivää kehnosti. Mä sain aina torkahdettua ja heräsin kun ne lapset huutaa. Tai lähnnä sieltä yhden pojan ääni nousee esille.
Välillä se kuulosstaa sieltä että se sen äänikin ihan katoaa. Ja nyt mä en valehtele/liiottele; se oikeesti HUUTAA vaan huutamisen vuoksi. "AÄAÄAÄAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!" "LASSIIIII!!! OOOÄÄÄÖÖÄÄÄÖÖÖÄÖÄ!!!
Kuulostaa aika tutulta, meidän pihallakin kakarat kiljuu ja huutaa tälläkin hetkellä, ikkunoita ei voi pitää auki, koko helevetin kesän nuo huusivat 8-23 joka päivä, nytkun koulut on alkaneet niin huutaminen on vain 15-23, viikonloppuisin taas koko päivän.
Myös pihalle levitellään roskia ja palloa potkitaan ikkunoihin ja kellarin oveen. Asumme paritaloissa, ja tuo huuto ei ole mitään ilosta huutamista vaan ihan muuten vaan. Lapset ovat aina porukassa, 7-15 vuotiaat samassa porukassa, parasta on se, että viikonloppuisin vanhemmat penskat vetää kaljaa ja siideriä tuossa pihalla, ja pikku mukulat on siinä vieressä ja vanhemmat eivät kiinnostu noiden tekemisistä.
Seuraavassa yhtiökokouksessa tulee aiheesta keskustelua, joku roti tuohon hommaan pitäisi saada.