Saako mistään apua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Uupunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Uupunut"

Vieras
Mieheni joutui todella huonossa kunnossa sairaalaan,jo parin viikon sisään.
Oma jaksamiseni on nyt äärirajoilla,kolme lasta kotona.
En jaksa muuta kuin itkeä,huoli on valtava.

Saako tälläisessä tilanteessa mistään apua? Pelkään romahtavani.
Tämä on siis vaan jäävuoren huippu,vaikeuksia on ollut pitkään.

Ongelmaa lisää se että asumme syrjässä,minulla ei ajokorttia.Lapsi pitäisi kuitenkin saada vietyä toimitaterapiaan ja puheterapiaan.Jäivät jo viime viikolla väliin,kun ei ollut isä ajokuntoinen sairauden jäljiltä.

Pakko tässä olisi keksiä jotain.Saisikohan sossusta apua asunnon löytämiseksi tuosta kylän keskustasta?
Samoin omat rahat aika finaalissa,miehellä ei pankkikortti vielä tullut,kun vanha katosi pari viikkoa sitten.Eikä mies ole kykenevä edes tuota pin-koodia korttiinsa antamaan.Hänellä siis rahaa kyllä tilillä.

Lastensuojeluasiakkuuden hakeminen tuli minullekin mieleen. Jos sairaalassa ovat fiksuja, ottavat siellä potilaan, siis miehesi kanssa myös kotitilanteen huomioon. Voisikohan sairaalan sosiaalityöntekijä auttaa?

Mikä kunta? Helsingissä ota yhteyttä alueesi perhetyöhön, Vantaalla saa neuvolan kautta perhetyötä. Sosiaaliohjaajat kunnissa osaavat neuvoa, mitä teidän paikkakunnallanne voi saada.

Perheneuvola/lastensuojelu/sosiaalipäivystys, tarpeesta ja kunnasta riippuen. Monenlaista tukea on saatavilla, joskus helpommin ja joskus erikseen pyytämällä.

Joka tapauksessa teet ihan oikein kun haet apua ja on ymmärrettävää, että olet jaksamisesi äärirajoilla nyt. Se ei tee susta huonoa äitiä, vaan olet mahtava äiti lapsillesi, kun haet tukea kun sille on tarve. :)

Oliko mies muuten fyysisistä vai psyykkisistä syistä sairaalassa?

[QUOTE="diu";25991843]Mikä kunta? Helsingissä ota yhteyttä alueesi perhetyöhön, Vantaalla saa neuvolan kautta perhetyötä. Sosiaaliohjaajat kunnissa osaavat neuvoa, mitä teidän paikkakunnallanne voi saada.[/QUOTE]

Tämä on tälläinen pikkuinen kunta,Päijät-Hämeessä.Pitää katsella kunnan nettisivuilta,onko tällä tuollaisia palveluita.

Perheneuvola/lastensuojelu/sosiaalipäivystys, tarpeesta ja kunnasta riippuen. Monenlaista tukea on saatavilla, joskus helpommin ja joskus erikseen pyytämällä.

Joka tapauksessa teet ihan oikein kun haet apua ja on ymmärrettävää, että olet jaksamisesi äärirajoilla nyt. Se ei tee susta huonoa äitiä, vaan olet mahtava äiti lapsillesi, kun haet tukea kun sille on tarve. :)

Oliko mies muuten fyysisistä vai psyykkisistä syistä sairaalassa?

Fyysistä on.Keuhkokuume ja Verenmyrkytys oli viikko sitten,nyt sitten vissiin uusi.Ainakin oli ihan yhtä sekaisin kuin viime kerrallakin,ehkä nyt jo pahemmassa kunnossa.

On hienoa kun osaat pyytää apua! :) Ja toki ihan terveyskeskuksen päivystyksessäkin voivat auttaa sen verran että osaavat ohjata sinut sieltä oikeaan paikkaan, he yleensä tietävät myös oman paikkakunnan sosiaali ja perhetyöntekijöiden yhteystiedot ja osaavat kertoa kenen puoleen kannattaa kääntyä. Sossuun kannattaa soittaa heti huomenna että saat mahdollisesti rahallista tukea tai lainaa.

Tässä taas yksi hyvä syy, miksi naisella kannattaisi aina olla jemmassa rahaa ja ajokortti, varsinkin jos asuu syrjäseudulla. Itselle kävi sama tilanne, tosin niin päin, että itse jouduin sairaalaan, jolloin mies joutui yhtäkkiä hoitamaan pientä vain rintaruokittua vauvaa.

Apua saatiin muuten kaupungilta, mutta vasta sitten kun itse olin jo kotiutunut (en pystynyt hoitamaan vauvaa). Siihen asti saimme apua läheisiltä, siskoni ja äitini mm. olivat vauvaa hoitamassa.

Lasta voi käyttää terapiassa taksilla, jos julkinen liikenne ei sovellu. Matkoista joutuu maksamaan omavastuuta 9,25 per suunta, mutta kun vuosittainen omavastuu 157,25 täyttyy, niin matkat korvataan kokonaan. Oma lapseni kulki vuosia terapiassa taksikyydillä, koska itse olin töissä enkä voinut huolehtia kyydeistä.

Lasta voi käyttää terapiassa taksilla, jos julkinen liikenne ei sovellu. Matkoista joutuu maksamaan omavastuuta 9,25 per suunta, mutta kun vuosittainen omavastuu 157,25 täyttyy, niin matkat korvataan kokonaan. Oma lapseni kulki vuosia terapiassa taksikyydillä, koska itse olin töissä enkä voinut huolehtia kyydeistä.

Vaatiko ne et on haettu vammaistukea? Meillä vasta lähti hakemukset menemään,ja vielä ei tiedossa myöntävätkö vammaistuen.

[QUOTE="aloittaja";25992120]Vaatiko ne et on haettu vammaistukea? Meillä vasta lähti hakemukset menemään,ja vielä ei tiedossa myöntävätkö vammaistuen.[/QUOTE]
Meillä lapsella on aina ollut vammaistuki ja Kelan myöntämä terapia, joten asian kanssa ei ole ollut ongelmia. Kelan sivuilla sanotaan: "Kela korvaa myös kuntoutukseen tehtyjä matkoja, kun kuntoutus perustuu Kelan tai julkisen terveydenhuollon kuntoutuspäätökseen." Ymmärrän tämän niin, että jos olette päässeet terapiaan julkisen terveydenhuollon lähetteellä, niin korvaus annetaan. Varmista asia Kelalta, niin ei tule yllätyksiä.

Yhteistyössä