Saako näin tehdä? Mitä itse voin tehdä tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.....

Vieras
Olen eronnut lapseni isästä ja meillä on yhteishuoltajuus. Lapsi asuu kirjoilla isänsä luona,minä olin se joka muutti yhteisestä kodistamme. Lapsi asuu meillä puoliksi,viikko/viikko systeemillä.
Lapseni kertoi että isä on kutsunut häntä useita kertoja saatanan paskiaiseksi ja heittelee lelut seinään jos ovat jääneet väärille paikoille. On useinkertonut tuosta tavaroiden heittelystä,nyt kuitenkin isä ruennut myös nimittelemään. Tekeekö sosku mitään? Voinko saada lapsen kirjat mitenkään meille että asuisi meillä enemmän? En halua että lapsi joutuu kestämään tuollaista!

Tarvitsisit jonkinlaisia todisteita asiasta.

Ehkä paras olisi keskustella isän kanssa asiasta ja siitä mistä tuo johtuu. Onko isällä uutta vaimoa? Ehkä hän tuntee olonsa hylätyksi ja purkaa lapseen kiukun, jota tuntee sinua kohtaan.

Kotipsykologi lopettaa tähän

No eipä ollu sillon tuollasta sen käytös. Ja exä ei suotunut siihen että muutan lapsen kirjat mukanani,nyt sitten ei anna lapsen muuttaa luokseni vaikka tämä haluaisi ja selvästi exä ei jaksa lasta hoitaa. Lapsella ikää 8v.

Käräjät on niin helvetin pitkä prosessi,siihen menee helposti yli vuosi :( Pystyykö lastenvalvoja tekemään mitään? Onko ihan "laillista" käyttäytyä noin lasta kohtaan,voiko siis vaikka lastenduojelu puuttua? Olen tosi huolissani isän käytöksen vaikutuksista lapseen,lapsi heittelee nyttenkin suuttuessaan tavaroita ja kun kiellän niin toteaa että isäkin tekee niin. Vaikka kuinka yritän selittää että se mitä isä tekee on väärin ja meillä ei kukaan heittele tavaroitaan niin toki katsoo mallia isästään :/

Ota puheeksi alan ammattilaisten kanssa ja kysy kuinka menetellä. Lastenvalvoja tai vaikka kouluterkka voivat ohjata eteenpäin. Millaisissa väleissä olet uuden vaimon kanssa? Mä kysyisin siltä että miten isä käyttäytyy sinun lastasi/nuorempia lapsia kohtaan ja että lapsi haluaisi muuttaa äidin tykö. Jos lapsi oireilee psyykkisesti niin silloin tilanteeseen puututaan ärhäkämmin.

Yhteistyössä