saako nykyään antaa punaisen väristä mehua ennen nukutusta? apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaapuaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaapuaa

Vieras
lapsella huomenna toimenpide ja katsoin että tulee todella pitkä väli että mitään suuhun saa jos ei punaisen väristä mehua saa antaa(muuta ei kotona ole). toimenpide aika on klo 10 ja 2h ennen sitä saa laihaa mehua tai vetä 2dl juoda näin lukee ohjeissa mutta juoman väristä ei mitään. muistan joskus kun esikoisella oli nielurisaleikkaus niin ei saanut punaista antaa. eihän tuo laps nyt voi olla syömättä tai vain vedellä olla 15h ennenkun pääsee edes toimenpiteeseen. parahimmillaan vieläkin pidempään:( johan siinä menee verensokerit sekasin.

Ravinnotta
Aikuiset ja yli 12-vuotiaat lapset
Syömättä täytyy olla klo 24.00 lähtien. Kirkkaita nesteitä saa nauttia 1-2 dl vielä 2 tuntia ennen leikkaukseen tuloa. Kotilääkkeiden ottamisessa noudattakaa osastolta saamaanne ohjetta.

Joihinkin pieniin paikallispuudutuksessa tehtäviin toimenpiteisiin ei tarvitse olla ravinnotta. Noudattakaa saamaanne ohjetta.

Lapset 1-12 vuotta
Syömättä kuusi (6) tuntia ennen toimenpidettä (koskee yli 1-vuotiaita lapsia). Kirkkaita nesteitä saavat pienemmät lapset ottaa 10 ml/kg ja isommat lapset (yli 20 kg) 1- 2dl vielä kaksi (2) tuntia ennen leikkaukseen tuloa.

Lapset alle 1 vuotta
Alle 1-vuotiailla paaston pituus neljä (4) tuntia. Kirkkaita nesteitä (esim. vettä, mehua) voi ottaa 10 ml/kg kaksi (2) tuntia ennen toimenpidettä.

HUOM!

Eri leikkausten ravinnotta olo-ohjeet poikkeavat hiukan toisistaan. Saatte tarkemmat toimintaohjeet kotiinne postitse.

no siis toimenpiden on huomenna aamulla. ja noissa ohjeissa on vaan että
-syömättä 6 tuntia ennen leikkausta.( joo en mä nyt yöllä tuota syömään rupea herättään)
-maitoa tai tuoremehua voi juoda 4h ennen sairalaan tuloa.
-vettä tai laihaa mehua voi juoda 2dl 2h ennen sairaalaan tuloa. eli klo 8 voin kotona antaa häle juomista mutta kun sairaalalla pitää olla klo 10 ja toimenpide on 11-12 välillä niin..aika pitkä väli tulee.

enkä mä nyt oletakkaan että se nukutukseen vaikuttais minkä väristä on juonut.. vaan se että 2v sitten oli ainakin sen takia että jos oksentaa ei saa olla juonut punaista.

minä annan tuota puniasta perus mehua.. laimennan vedellä ja lisään sokrua..omapahan on vikansa kun eivät ole ohjeistusta laittaneet..jos se olisi kiellettyä niin kai siitä lukisi..eikö niin?

No jos sulla on jotain kaupan lähes väritöntä punaista (siis laimennettuna väri haalenee) niin kyllä mä sitä sinuna antaisin aika hailakaksi laimennettuna. Ja kyllä se lapsi muutaman tunnin pärjää vaikka ei mitään suuhunsa saa! Älä ny siitä panikoi. Sairaalaanhan te ootte menossa! Ja tsemppiä toimenpiteeseen!

ois pitäny jättää lukematta leijonaemojen tarinoita misä lapsi kuoli pikkuiseen toimenpiteesen kun oli liian kauan ilman "sokeria" eikä sairaalassa tajuttu laittaa tippaa..

No varmasti olis kannattanu! Mut eikö ne aina paa tipan ku nukutetaan? Mulle ainaki on pantu.

Ja hyvin se toimenpide menee! Hyvissä käsissä siellä olette. *halaus* Mee nukkumaan notta jaksat huomenna!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ois pitäny jättää lukematta leijonaemojen tarinoita misä lapsi kuoli pikkuiseen toimenpiteesen kun oli liian kauan ilman "sokeria" eikä sairaalassa tajuttu laittaa tippaa..

Joo, mutta kyseisellä lapsellahan oli muutenkin ongelmia noitten sokereitten takia. Näin mie lohdutin itteeni sillon ku poika oli leikkaukseen menossa :-)

Yhteistyössä