Saako nykyisin yksityislääkäri ALOITTAA sytostaattihoidon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Kysyn tätäö siksi, että eiemmin ei ole saanut vaan se hoito n pitänyt aloittaa erikoissairaanhoidossa. Kyse siis nivelreumasta eikä sen vakavammasta asiasta, mutta kuitenkin., Jos olisin ollut helsinkiläinen, niin olisin päässyt sytostaattien uudelleen aloitukseen jo vuosia sitten. Mutta koska olen vantaalainen, meillä saa reumalääkityksen vasta sitten, kun ei ole enää työkykyinen :headwall: :headwall: Pari vuotta on mennyt ihan hyvin, kun luovuin lihan syömisestä, mutta ei se kasvisruokavalio ole tätä tautia pysäyttänyt. Nyt alkaa olla sellainen tilanne, että jos en lääkitystä tähän saa, tapan seuraavan vastaantulijan :ashamed: Peijakseen en edelleenkään pääse, koska olen vielä kuitenkin työkykyinen, joten pakko laittaa kaikki toivo yksityislääkäreihin. Joko ne saa aloittaa sytostaatit reumaatikoille vai vieläkö elämme esihistoriallista aikaa? Tietääkö kukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kysyn tätäö siksi, että eiemmin ei ole saanut vaan se hoito n pitänyt aloittaa erikoissairaanhoidossa. Kyse siis nivelreumasta eikä sen vakavammasta asiasta, mutta kuitenkin., Jos olisin ollut helsinkiläinen, niin olisin päässyt sytostaattien uudelleen aloitukseen jo vuosia sitten. Mutta koska olen vantaalainen, meillä saa reumalääkityksen vasta sitten, kun ei ole enää työkykyinen :headwall: :headwall: Pari vuotta on mennyt ihan hyvin, kun luovuin lihan syömisestä, mutta ei se kasvisruokavalio ole tätä tautia pysäyttänyt. Nyt alkaa olla sellainen tilanne, että jos en lääkitystä tähän saa, tapan seuraavan vastaantulijan :ashamed: Peijakseen en edelleenkään pääse, koska olen vielä kuitenkin työkykyinen, joten pakko laittaa kaikki toivo yksityislääkäreihin. Joko ne saa aloittaa sytostaatit reumaatikoille vai vieläkö elämme esihistoriallista aikaa? Tietääkö kukaan?

Sytostaati hoidot? solumyrkkyä? Miksi? en ole koskaan kuullut että reumaan käytetään? Vaikka itsellänikin on reuma tosin nyt olen ollut 3-v ilman lääkitystä joten en ehkä tiedä uusimpia juttuja, mutta aika uskomattomalle kuulostaa. Tiesitkö muuten että kun sytostaatti hoitoa on annettu niin ainakaan vuoteen ei saa tulla raskaaksi? Minulta poistettiin kohdunulkoinen raskaus aikoinaan sytostaatilla ja vuosi piti olla niin että ei saanut tulla uudestaan raskaaksi.

En osaa vastata kysymykseen mutta löpisen kuitenkin... :whistle:
Kuulostaa tosi oudolle ettei pääse lääkäriin jos on työkykyinen. Mä meinaan olen päässyt. Aikaa kyllä saa odottaa ja noin, mutta kaikki on hoitunut kuitenkin siedettävän hyvin. Ja Tikkurilan terveysasemalla on reumalääkäri (tai onko hän reumaan erikoistunut yleislääkäri, anyway) jolle pääsee helpommin kuin Peijakseen.
Eikä sytostaatti ole mikään uusi juttu reuman hoidossa. Itse sain niitä lapsena/teininä ja siitä on jo jonkun aikaa. Olisi tuo Tiksin lääkäri tahtonut alottaa Trexanin nytkin, mutten huolinut kun kaikki on suht ok. Ja kun ei sitten röntgenkuvissa näkynyt mitään nivelmuutoksia niin vältyin myrkyiltä. :)

Anteeksi, en lukenut huolella tekstiäsi, olin samalla puhelimessa.. :headwall: minulle..

Siis tottakai yksityiselle ja pääset aloittamaan sytostaattikuurin. Ota mukaan aikaisemmat sairaskertomukset ja oman lääkärisi nimi. Meilläpäin jos on reuman kanssa hankalaa, voi soittaa suoraan sairaalalääkärille. Oletko yrittänyt soittaa aiemmin sinua hoitaneelle lääkärille suoraan? Sinne reumapolille?

Yhteistyössä