Saako pph nukkua työaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meidän lapsi väittää, että "Ritva" nukkuu, kun he ovat nukkumassa... Ritva nukkuu sohvalla ihan makkarin vieressä ja kuorsaa kuulemma kovempaa kuin iskä... Kyseessä siis 5v. joka ei välttämättä itse aina edes enää nukahda päiväunille. Onko tuo edes laillista? Mitä jos jotain tapahtuu ja hoitaja vetelee sikeitä?

[QUOTE="vieras";27684688]Meidän lapsi väittää, että "Ritva" nukkuu, kun he ovat nukkumassa... Ritva nukkuu sohvalla ihan makkarin vieressä ja kuorsaa kuulemma kovempaa kuin iskä... Kyseessä siis 5v. joka ei välttämättä itse aina edes enää nukahda päiväunille. Onko tuo edes laillista? Mitä jos jotain tapahtuu ja hoitaja vetelee sikeitä?[/QUOTE]

kun vein 4 vuotiaani päiväkotiin, jossa siis iso tarharyhmä vahdittana, ja eräänä päivänä hainkin lapseni kesken päikkärien, joka oltiin jo sovittukin, ja lapseni oli siis hereillä, mutta tämä yksi ja ainut hoitaja, joka oli vahtivuorossa, kuorsasi todella äänekkäästi, ja otin lapseni ja kävin puhumassa asiasta toisille hoitajille, että siellä se täti kuorsaa :) siitäkös hoitaja kävi katsomassa, ja ilmeisesti hieman puhutteli toista. ja kyllä tämä hoitaja myöhemmin minulta anteeksi pyyteli :D

En tiedä saisiko, mutta itse joskus nukahdin vahingossa kun olin vielä pph. Hoidossani oli poika joka oli todella huono nukahtamaan, niin menin aina pötköttelemään samaan huoneeseen kun lapsetkin siksi aikaa että nukahtivat. Ja vaikka miten yritin pysyä hereillä niin joskus nukahdin max 15 minuutiksi...

olen yövuorossa nukkunu koiranunta. Onko hoitja jo vanhempi ja ikä painaa. Ja aikaset aamut, pitkät päivät, synkkä pitkä kaamos, huonosti nukuttu yö ? Rankka ryhmä ?
kysy hoitajalta saat tarkimman ja rehellisimmän vastauksen.

[QUOTE="aapee";27684739]Hoitaja lähestyy eläkeikää ja sen tiedän, että päivät ovat pitkät. En oikein kehtaisi asiasta kyselläkään. Muuten hyvä hoitaja.[/QUOTE]

Voithan sä vitsin varjolla kysellä ja sanoa "sinä kuulemma kuorsaat kovemmin ku meijän mies (Sit keventävää naurua päälle) et ei vissiin ole totta?"

Käsittääkseni ei saisi, mutta mitä haittaa tuosta nyt on? Jos se lapsesi kuitenkin viettää jotain lepoaikaa tuona aikana. Eiköhän se hoitaja kuitekin herää "jos jotain tapahtuu". Tuskin olen ainoa äiti, joka nukkuu joskus itsekin, kun lapset on päiväunilla.

Mä en voisi nukkua, mutta en siinä kyllä mitään pahaakaan näe, että jotkut pph:t nukkuu. Koiranunta se kuitenkin on, heräävät heti, kun inahduskin kuuluu. Itse olen yhden ainoan kerran ottanut päivätirsat lasten nukkuessa, tänä syksynä. Olin todella sairas ja lähdinkin sairaalaan heti lasten herättyä ja syötyä välipalat.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
[QUOTE="alma";27684754]Käsittääkseni ei saisi, mutta mitä haittaa tuosta nyt on? Jos se lapsesi kuitenkin viettää jotain lepoaikaa tuona aikana. Eiköhän se hoitaja kuitekin herää "jos jotain tapahtuu". Tuskin olen ainoa äiti, joka nukkuu joskus itsekin, kun lapset on päiväunilla.[/QUOTE]

Peesi tähän.

Mulle muuten tuli tästä mieleen, että kun olin lastenhoitajana useita vuosia sitten ja hoidettavani nukkui joka päivä 3-4h päiväunia niin todellakin nukuin itsekin. Enkä oikein ymmärrä miksen olisi saanut nukkua? Jos hommat on hoidettu ja uni on sellaista että siitä herää kun ääniä alkaa kuulumaan niin miksi ei saisi nukkua? Vain koska siitä maksetaan vai? Mitenkäs sitten muissa ammateissa päivystyksessä nukkuminen? Maksetaanhan siitäkin?

Mikäs siinä, mun puolesta saa nukkua. Itsekin nautin päivän hiljaisesta hetkestä vaipun horrostilaan. Mitä sen pph:n sitten pitäisi tehdä lasten nukkuessa? Vahtia unta vai? Minet varmaan lukee pöivänlehteä tai juo kahvia? Ei kai sitä saisi sellaistakaan saisi thdä, kun palkka siitä maksetaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;27684884:
Mulle muuten tuli tästä mieleen, että kun olin lastenhoitajana useita vuosia sitten ja hoidettavani nukkui joka päivä 3-4h päiväunia niin todellakin nukuin itsekin. Enkä oikein ymmärrä miksen olisi saanut nukkua? Jos hommat on hoidettu ja uni on sellaista että siitä herää kun ääniä alkaa kuulumaan niin miksi ei saisi nukkua? Vain koska siitä maksetaan vai? Mitenkäs sitten muissa ammateissa päivystyksessä nukkuminen? Maksetaanhan siitäkin?

no eihän vaikka sairaalassa se päivystäjä oo ainoa paikalla oleva ja voi siis ottaa unia kunnes herätetään. Pässi on palkallisena paikalla varalta. kun taas vaikka minä en saa missään nimessä nukkua yökkönä koska olen se ainoa aikuinen koko talossa ja vahdin nukkuvia lapsia. Samaten päikkäriaikaan tehtävä on valvoa niitä nukkujia.

Eihän kukaan kotiäitikään ikinä nuku kotona kun lapset on päikkäreillä? Eihän? Eihän? Koska sehän on tosi vaarallista. Ai ei oo vai? No mitä väliä sitten jos pph nukkuu?

no eihän vaikka sairaalassa se päivystäjä oo ainoa paikalla oleva ja voi siis ottaa unia kunnes herätetään. Pässi on palkallisena paikalla varalta. kun taas vaikka minä en saa missään nimessä nukkua yökkönä koska olen se ainoa aikuinen koko talossa ja vahdin nukkuvia lapsia. Samaten päikkäriaikaan tehtävä on valvoa niitä nukkujia.

Yöuni on ehkä vähän eri asia, koska silloin vaipuu oikeasti syvään uneen. Jos jossain sohvassa ottaa puolen tunnin tirsat, herää kyllä varmasti jos joku tassuttelee vieressä, alkaa yskimään tms.

tapahtuu, kun tunnustan olevani pph ja joskus saatan ottaa tirsat sohvalla lasten nukkuessa. Herään kyllä pieneenkin inahdukseen. Palkka on ainakin sen verran pieni, että kestää puolen tunnin unet. Lapset on opetettu siihen, etteivät lähde sängystä pois ennenkuin on lupa, vaikka heräisivätkin. Jotkut taitaa olla kateellisia, kun meillä on tälläinen työpaikkaetu ;)

Enkä missään ole nähnyt tai kuullut kieltoa, ettenkö saisi nukkua. On minulla ollut yöhoitolainenkin ja olen nukkunut, eikä tullut mieleenkään ettenkö saisi nukkua. Tämä homma, kun on kodinomaista hoitoa ja hoidan hoitolapset niinkuin omanikin olen hoitanut.

Yhteistyössä