saako sairaslomaa raskaana ollessa jos..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

klo

Vieras
Ei liity nyt itseeni, en edes ole raskaana, mutta kysyn silti.. :)

Onko tietoa saako sairaslomaa raskaana ollessa jos juuri ja juuri jaksaa töissä tehdä tarvittavat hommat mutta kotona iltaisin ei pysty enää tehdä yhtään mitään, pienten lasten hoito täysin miehen vastuulla samoin ruoanlaitto ja kotityöt.

Itse raskaana ollessa olin töiden (päiväkodissa töissa) jälkeen niin loppu et nyt jälkeenpäin ajateltuna olis ollut kauheeta jos ois vielä pieni ollut hoidettavana..
Ajatus hiipii mieleen silloin tällöin, onko se tärkeämpää että työ tulee tehtyä vaikka viimeisillä voimilla kun oma jaksaminen perheen ja parisuhteen kanssa?

No en kehdannut noilla "oireilla" kististä sairauslomaa. Kuuluu alkuraskauteen se väsymys, helpottaa kyllä jossain vaiheessa. Onhan perheessä (usein) mieskin joka voi tehdä kotihommia illalla?!

mä olen jäänyt viimeisessä raskaudessa sairaslomalle viikolla 18 sen takia että olin niin väsynyt etten kertakaikkiaan jaksanut töitäni tehdä. ja väsymys ei helpottanut koko raskaus aikana, vaan kesti ihan raskauden loppuun saakka.

Mun käsitykseni on, että työterveyslääkärit eivät juuri koskaan kiistä sairauslomaa raskaana olevalta naiselta. He eivät halua ottaa sitä riskiä, että "kolottaa ja supistaa ja väsyttää" onkin jotakin vakavampaa.

Varoitus:
Jos hakee sairaslomaa raskaana niin kannattaa varmistaa että diagnoosi on sitten sellainen josta työnantaja maksaa sairausajan palkkaa... Itselleni lääkäri kirjoitti supisteluista ja selkäsärystä diagnoosiksi "raskaus" ja jouduin sitten olemaan palkattomalla sairaslomalla!

Yhteistyössä