Saako superlihava mistään äitiysvaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja duuo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
eihän superläskit tarvi äitiysvaatteita, eihän se maha edes läskin alta näy. ja jos aloittaa terveelliset elämäntavat raskaana, paino ei nouse. eli käytät normaaleja telttoja.

Mutta tässä on yksi ongelma, esim housujen kanssa. Normaalisti se housujen vyötärö voi painua sinne pehmeiden läskien väliin eikä se ollenkaan haittaa että ne on vähän pienet. Vauvamaha on pinkeä eikä sinne uppoa mikään...

Ei mun maha ainakaan pinkeä ole, vaikka vain viikko laskettuun aikaan ja painoa 94kg.....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eihän superläskit tarvi äitiysvaatteita, eihän se maha edes läskin alta näy. ja jos aloittaa terveelliset elämäntavat raskaana, paino ei nouse. eli käytät normaaleja telttoja.

Mutta tässä on yksi ongelma, esim housujen kanssa. Normaalisti se housujen vyötärö voi painua sinne pehmeiden läskien väliin eikä se ollenkaan haittaa että ne on vähän pienet. Vauvamaha on pinkeä eikä sinne uppoa mikään...

Ei mun maha ainakaan pinkeä ole, vaikka vain viikko laskettuun aikaan ja painoa 94kg.....

Mulla taas oli pinkeä vaikka painoa oli lopuksi 105. Ei olisi millään mennyt tavalliset housut enää jalkaan, kun ei ollut mennyt pitkään aikaan.

Mulla oli juuri tuosta vyötäröltä kummallakin kertaa vatsa aivan pinkeä ja painoa oli reilusti (ja siis tarkoita todellakin, että reilusti) yli 100 kg kun olin viimeisilläni.

Mun koko on kanssa jotain 52-54 ja tarvitsin äitiysvaatteita vasta jostain 26 raskausviikosta eteenpäin. Paino ei noussut mulla koko raskausaikana kuin 2 kiloa ja sekin ihan lopussa kun oli hieman turvotusta. Mä ostin aivan ihania äitiysvaatteita ebaystä eikä maksaneet paljon. Varsinkin motherhood- merkkiset vaatteet aivan ihania.
http://www.motherhood.com/plushome.asp
Firma lähettää kyllä Suomeen mutta maksaa hunajaa(tullimaksut).

Alkuperäinen kirjoittaja Ding:
Mihin sä tarvit äitiysvaatteita kun normivaatteetkin on jo isot? Ei se maha niin paljon kasva jos on massaa muutenkin.

jonkun mielestä tuo edellinen lausauhdus oli ilkeilyä, mutta minusta tässä on melkoinen pala totuutta. Reippaasti pyöreämpi ystävättäreni kun oli raskaana niin aika hyvin se vauva sinne entisen mahan sisään upposi eikä oikeastaan ihmeellisiä äitiysvaatteita kaivannut.

Mulla kanssa reippaasti ylipainoa ja silti kunnon vauvamaha. Ei se sopinut kasvamaan lyhyen selän takia kun ulospäin. Aika pitkälti pärjäsin omilla vaatteilla ja sen vähän minkä tarvin, löysin henkkamaukalta. Ei meillläkään lihavilla kaikill ole samanmoinen kroppa joka käyttäytyy samallatavoin raskauden aikana. Kuten te näytte luulevan.

duuo!!!!!! Kyllä löytyy! :) Mä just itse etsiskelin netistä kivoja mamma-vaatteita..tosin kokoa 38..no ei sillä nyt oo väliä!!! mutta tuli tollanen sivusto vastaan missä on kaiken kokoisille (alkaen koosta 32 loppuen 54:jään) äityleille odotus-vaatteita: http://www.missymom.net/

Heh, miten te idiootit luulette, että kaikki yli 100-kiloiset on omenalihavia? Mulla oli painoa raskauden alussa 115 kg ja sen lopussa 110 kg ja maha oli ihan normaali vauvakumpu, mun ihrat on suurimmaksi osaksi muualla kuin mahassa.

Missymomilta ostin ja jenkeistä tilasin äippävaatteet.

No onhan taas kommentteja joillain:/
Itse olen ollut pieni SEKÄ iso raskauksien aikana ja mulle on kyllä tullut kunnon vauvamaha. Tavalliset farkut alko ahdistamaan reilusti ennen puolta väliä. Ostin parit reilummat trikoohousut kotiin,paitoina käytin tunikoita. H&M:ltä löysin pari äitiyspaitaa,noin kokoa 52 vastaavaa. Kaikki normaalit paidat/tunikat ei menny koska vatsa oli niin suuri että paita nousi hölmösti alaosasta. Jotenkuten pärjäsin noilla mutta itse myös kaipasin muutamaa siistimpää vaatetta..

H&M:n äitiysvaatteet menivät mulle ihan loppuun asti.. Vaikka omaa massaa oli jo raskauden alkaessa se satakunta kiloa, ja siihen kaksosmaha päälle!! ..ja mä kaiken kauneuden päälle oon nimenomaan omenalihava.. :whistle:

Onnea muuten odotukseen ap:lle! :flower:

Mulla oli juuri tuosta vyötäröltä kummallakin kertaa vatsa aivan pinkeä ja painoa oli reilusti (ja siis tarkoita todellakin, että reilusti) yli 100 kg kun olin viimeisilläni.

Sama täällä, painoa raskauden alussa 105 kiloa ja jo noin 15. viikolla aiko tavaliset housut ahdistamaan ja oli pakko siirtyä mammahousuihin. H&M:ltä löysin (kokoa 48) ja maha kasvo kyllä ihan selkeäksi vauvamahaksi!

Täytyy taas todeta, että vatsan kasvu/muotoutuminen on tosi yksilöllistä! Itse olin raskautuessani vain lievästi ylipainoinen, mutta vatsa ei ole mitenkään silmiinpistävän suureksi kasvanut. Olen myös lyhyt, mutta jotenkin kummasti vauva mahtuu olemaan tuolla vatsassa ilman, että kumpu kauheasti tulee ulos. Alaosat olen tosin joutunut vaihtamaan jo joku aika sitten, mutta yläosia ei tällä menolla välttämättä tarvitse hankkiakaan!

Mun neuvo onkin, että älä osta "varmuuden varalta" mitään, vaan vasta sitten kun todella alkaa tuntua, että vanhat vaatteet eivät enää kauaa mahdu. Minäkin meinasin sortua kaikenlaisiin tunikoihin, mutta nyt olen vaan tyytyväinen, mitä vähemmällä pääsen, kun kuitenkin sitä rahanmenoa riittää muutenkin.