saako tamppoonin laittaa wc-pönttöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pönttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pönttö

Vieras
Kun muistelen kuulleeni että ei saisi, mutta tietäiskö joku ihan faktana? Tai olisko linkkiä johonkin jätteenpuhdistuslaitokselle tms?

Kun eihän siinä ole muoviakaan, niin miksi ei saisi laittaa? Entäs ne paperikuoret tai se pahvinen asetin?

Olen niitä 15vuotta pönttöön laittanut, eikä ainakaan tukkeumia ole aiheuttaneet...

Kyllä mä laitan tamppoonin pönttöön, mutta en papereita tai pahveja. Tiedän että voi mennä tukkoon, mut ei oo vielä koskaan menny...joten.

Kun ajattelee, että millasia patukoita miehetkin pönttöön vääntää, jos se vetää ne alas, niin se vetää pienen tampooninkin :D

Mutta jos putkessa on pientäkin rosoa, niin se tamponin täyte voi jäädä siihen kiinni ja siihen kohtaan kertyy sitten pikkuhiljaa kaikkea muuta + niitä seuraavia tampaxeja.

Ei oo kaunis kerta sitten KUN se pytty menee tukkoon. Ja siitähän ei sitten mitään korvailla- omasta tyhmyydestä.

Hyvä hyvä! Tämä on sitä EKOLOGISTA ajattelua! Voi vittula mitä sakkia! Eka vannotaan henkeen ja vereen kaiken ekologisuuden jne nimeen ja sit kuitenkin: "joo kyl mä tien et niin ei saa tehdä mut teen silti...."

Joku ohjelmakin tuli joskus jäteveden käsittelylaitokselta- mitä kaikkea mahdollista ja mahdotonta väki vetää paskamakeistaan alas.

Ruumiin tuotokset ja pyllynpyyhkintään käytettävä paperi (EI talouspaperi) on sallituissa, ruuanjätteitä saa pienessä määrin laittaa, ei nyt mitään kokonaisia perunoita ehkä kuitenkaan, lähinnä sopanloput ja kiisselit- eli liemimäiset.

Kaikki muu lisää hurjasti työtä/nielee rahaa/hankaloittaa hommaa.

Ettäs ny sitte tierätte.