Saako vieraat ihmiset ojentaa teidän lastanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos joukossa on mopopoikia niin pistä rekkarit muistiin. Sitä kautta pääsee kiinni henkilöllisyydestä.

Ne mopopojat on asiallisia,ja istuvat kauempana eikä puistossa, mutta nämä liikkuu pyörällä, pitäis vissiin yrittää kuvata, mutta mihin kiikuttaa kuvat,poliisille? Kun koulutki on kiinni..
Ne ovat todellaki harmi siellä,mahtava iso puisto tehty lapsille ja nämä sotkevat ja rikkovat kaiken..

Tottakai lasta saa käskeä vieraskin ihminen. Niin minäkin käsken vieraiden mukuloita jos he sopimattomasti käyttäytyvät.

Tuo koskeminen tai takavarikointi onkin hieman eri asia. Jos vaikka lapseni tekisi vahinkoa jollain esineellä, sen saisi takavarikoida. Esim hakkaisi lapiolla rikki jotain tai huitoisi muita, niin ihan turvallisuuden takia se esine on otettava pois. Tappelun kohdalla saa koskea fyysisesti, mutta karkkipaperi on vähän eri tason rike. Mutta sotkun tapauksessa saa selvittää vanhempien tiedot, tms ja minä tarpeen mukaan kiskon lapsen sinne siivoamaan :)

No tottakai tuollaisessa tapauksessa saisi tavarankin ottaa lapselta pois. Mä en vaan omalle kohdalle näe tilannetta, että lapsella olisi kädessä jotain omaa omaisuuttaan jolla aiheuttaisi vahinkoa niin, että minä en ole paikalla vahtimassa tilannetta.
Eli jos noin tapahtuisi, lapio tuskin olisi lapseni oma.

Ajattelin lähinnä jotain tyyliin kännykän, avainten, lompakon, pyörän avainten takavarikoimista jossain kaupan kulmalla (mikä sekään ei kyllä vielä ole ajankohtaisita lasteni ikä huomioiden...). Sellaista en hyväksyisi.

No tottakai tuollaisessa tapauksessa saisi tavarankin ottaa lapselta pois. Mä en vaan omalle kohdalle näe tilannetta, että lapsella olisi kädessä jotain omaa omaisuuttaan jolla aiheuttaisi vahinkoa niin, että minä en ole paikalla vahtimassa tilannetta.
Eli jos noin tapahtuisi, lapio tuskin olisi lapseni oma.

Ajattelin lähinnä jotain tyyliin kännykän, avainten, lompakon, pyörän avainten takavarikoimista jossain kaupan kulmalla (mikä sekään ei kyllä vielä ole ajankohtaisita lasteni ikä huomioiden...). Sellaista en hyväksyisi.

Vartijat saattaa lyödä pyörät lukkoon ja viedä avaimet poliisille,kun ovat esim leikkipuistoissa juomassa ja juoksevat karkuun.

Vartija tekee työtään.
Mä ajattelin, että tässä on kyse ihan vaan paikalle sopivasti eksyneestä sivullisesta ihmisestä.

Mitä jos osuisi sivullisena vaikka sellaiseen tilanteeseen, jossa nappulat on näpistelly kiskalta karkkia.
Minä kerran näin tälläisen tilanteen,eräs herra nappasi sitten nuoret kiinni kun myyjä huusi niiden perään ja piteli poliisien tuloon asti. Tekijät oli 10-12vuotiaat.
Eipä siinä tilanteessa ainakaan minulle tullut mieleen soimata miestä..

[QUOTE="argh";23922223]Saa ojentaa,ehdottomasti!!
Tuossa läheisellä leikkipustossa on oikea nuoriso"rakkarijengi".. kaikki 11-15vuotiaita. Aivan hirveää kielenkäyttöä, sotkemista,tavaroiden rikkomista,piilottelevat myrkyllisiä ja kurkkuun tarttuvia aineita/tavaroita pikkulapsille jne. Kyllä mie menisin heiltä takavarikoimaan tavaroita jos näkisin ne puuhat mitä tekee, ja soittaisin poliisit, en vanhempia vaan suoraan poliisit.
Ja niin tämä on rauhallinen asuinalue, en tiedä mistä nuo penikat tulee sinne sotkemaan.[/QUOTE]

Meidän puistossa ei meno sentään ihan noin villin lännen menoa ole. Tuolla ongelmana on lähinnä sotkeminen.
Osa nuorista on ihan fiksuja ja laittavat oma-alotteisesti roskansa roskiin ja toiset tekee sen kun nätisti sanoo asiasta.
Ja sitten on se kasti joka katselee nenänvartta pitkin, heittää hävyttömästi loputkin roskat (ja karkit/mehut/limut/jäätelöt tms herkut) vielä perässä pitkin puistoa, parhaassa tapauksessa sotkevat kiikut, kiipeilytelineet ja liukumäen herkuillaan.

Ja mä en tiedä ollenkaan ketä lapsia ne on koska omat on niin paljon pienempiä.
Mä koetan aina nätisti sanoa ja toisen kerran vähän tiukemmin että keräisivät sotkunsa ja lopulta sitten menen ja kerään ne itse. Muutoman kerran nähnyt puistossa jonkun toisen korottavan kunnolla ääntään tai ottavan pyöräilykypärän haltuunsa siihen saakka että roskat on kerätty (en tosin tiedä mahtoiko olla omia tai muuten tuttuja lapsia ko aikuiselle) tai että on asiallisesti kädestä pitäen ohjattu roskien luokse kun pelkkä sanominen ei oo toiminut.

Yhteistyössä