Saakohan 6-vuotiaalle koiralle helposti uutta kotia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu niin monesta asiasta.
Mutta jos on hyvinkäyttäytyvä, terve, peruskoulutettu jne jne, niin ei pitäisi olla vaikeaa. Monet haluavat jo valmiiksi koulutetun rauhallisen koiran, ei mitään rasavilliä pentua tai junnua.

Tietysti kans riippuu kovasti hinnasta mitä pyydätte.

Kysy rotujärjestöltä ottavatko he koiraanne listoille.

Riippuu tietenkin myös siitä miksi haluatte luopua siitä, jos sillä on ongelmia niin usein joutuu piikille. Joko suoraan tai kiertokautta, eli annatte ongelman toiselle joka ei myöskään sitä pidemmän päälle kestä.

Paha sanoa löytääkö hyvää kotia enää ja miten koira siiten tottuu. Ikävää kun ihmiset on tuollaisia.

Resurssit eivät riitä vastaamaan koiran tarpeisiin.

Koira on todella energinen tapaus, ihmiset luulevat yleensä paljon nuoremmaksi ja hämmästyvät, kun kuulevat sen olevan jo tuon ikäinen. Mikään rauhallinen vanhaherra ei siis ole kyseessä, vaan ylisosiaalinen hösö....
On sirutettu ja ollaan kyllä yhdistyksen jäseniä, eli koira on rekisterissä.

En tarvitse rahaa koirasta, mutta hyvä koti sille pitäisi löytää. Mietin jotain eläintilaa, jossa on myös koiria (eli nämä tilat, joissa myös yleisö saa vierailla), ottaisivatkohan sellaiset?

Resurssit eivät riitä vastaamaan koiran tarpeisiin.

Koira on todella energinen tapaus, ihmiset luulevat yleensä paljon nuoremmaksi ja hämmästyvät, kun kuulevat sen olevan jo tuon ikäinen. Mikään rauhallinen vanhaherra ei siis ole kyseessä, vaan ylisosiaalinen hösö....
On sirutettu ja ollaan kyllä yhdistyksen jäseniä, eli koira on rekisterissä.

En tarvitse rahaa koirasta, mutta hyvä koti sille pitäisi löytää. Mietin jotain eläintilaa, jossa on myös koiria (eli nämä tilat, joissa myös yleisö saa vierailla), ottaisivatkohan sellaiset?

Jahas tämmöistä paskaa taas :headwall:

Meillä on koiria ja jos joskus vielä lisää tulee niin tuleva(t) koira on aikuinen, eli juurikin kodinvaihtaja. Syystä että minä en vaan halua pentukoiraa... Olen ns. ulkoilmaihminen niin mitään pikkukoiraa ei tule, en pue yhtään koiraa vaatteisiin, hermo menis. Muuten ei oo sen suurempia vaatimuksia.

Eli on mahdollista löytää hyvä koti koiralle.

Miksi alunperin otit koiran? Kyllä ne elämäntilanteet muuttuu, mutta ei sitä lastakaan hylätä jos muuttuu. Itseä ärsyttää tämä. Että no ei jaksa - piikille.

Vertaat tosissaan koiraa lapseen?
Itselleni koira on reippaasti alempana kuin lapset. Ei todellakaan verrattavissa.

Tosin, jos perheen tilanne muuttuisi jostain syystä sellaiseksi, ettei lapsen ole hyvä kasvaa ja asua siinä perheessä, niin tottakai lapsi silloin lähtisi ihan jo ulkopuolisten toimesta. Se nyt olisi paljon traagisempi kohtalo toki, mutta huostaanottoja tapahtuu, jos ja kun lapsi joutuu elämään sellaisessa perheessä, missä ei ole resursseja vastata lapsen tarpeisiin.

Missä muuten luki, ettei jaksa koiraa? Varmasti jaksaisimme, jos muu elämä olisi erilainen.
Ihmeellistä eläinten yli-inhimillistämistä taas.

hintaa et tuon ikäisestä saa, max 50e voi joku maksaa tarjotakseen koiralle arvoisensa vanhuudenkodin- mut jos on kääpiörotua et saa sitäkään, koska ne nöffit kuolee nuorina

huoh, meille voi tuoda ilmaseks - meil on jo kaks koiraa ennestään...

Minkärotuisesta on kyse? Ja millä tavalla hössö? Tekeekö jekkuja, millaisia? Tekeekö tuhoja, millaisia? Kotieläintilat ottaa mieluummin varmaan rauhallisempia otuksia. Onko koira kastroitu? Tuleeko toimeen muiden koirien ja yleensä lasten kanssa? Onko paimennus- tai vahtiviettiö? Pysyykö vapaana vai onko metsästysviettiä? Onko eroahdistusta vai osaako olla nätisti yksin kotona? Onko terve? Nimittäin meiltä saattais löytyä uusi koti narttukoiran kaveriksi, jos edellisiin kysymyksiin tulis sopivat vastaukset :)

Onko koira isokokoinen vai pieni tai keskikokoinen. Minulla on ollut 4rescue koiraenkeliä ja parhaillaan yksi rescue. Olen kouluttanut itse kaikki koirani, kun ne aikuisena ovat tulleet minulle. Aikuisenkin koiran voi kouluttaa perustavoille, jos vain haluaa. En näkisi mitään syytä, miksi ei 6-vuotias koira vielä saisi eläkekotia.

Yhteistyössä