saakohan mistään talo lainaa vaikka ei olis takaajia ja sitä omaa säästöä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja talo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

talo

Vieras
siis ku oon lukenu noita muita palstoja siihen asiaan liittyen niin jotkut on saanu. meillä tulo nettona n.2000-3000ekk mut takaajia ei saada eikä säästössäkään ole juurikaan rahaa...mietin et saiskohan mistään lainaa niin laittas oman kodin...

Me ei saada takausta, eikä meillä ole säästöjä, ei kyllä velkaakaan penniäkään. Harmi, kun isovanhemmatkaan ei takaa meille. Periaatteelliset syyt. Kysyin kerran jo vuosia sitten, sain erittäin ruman kieltävän vastauksen, joten en kysy toiste.

No säästäkää edes vuoden verran pari sataa-viitisen sataa tilille joka kuukausi. Sen kun osoitatte sitten pankille niin uskoisin kyllä lainan järjestyvän. Vaikka säästössä oleva summa olisi siis aika pieni, on pankille hyvä meriitti, että on pystynyt pitkäkestoisempaan talouden suunnitteluun ja ylimääräistäkin siis taloudesta löytyy tiukkojen tilanteiden varalle.

no asunto/talo itsessään on vakuutena 70% lainasta, valtion takausta on sen 15% joten 15% pitää löytyä joku muu ratkaisu..
mä en nyt oikeasti tiedä saako niitä enää mutta ykis on pankkien oma täystakaus, eli maksat pankille extraa ja saat sen täystakauksen

[QUOTE="Neith";23421340]no asunto/talo itsessään on vakuutena 70% lainasta, valtion takausta on sen 15% joten 15% pitää löytyä joku muu ratkaisu..
mä en nyt oikeasti tiedä saako niitä enää mutta ykis on pankkien oma täystakaus, eli maksat pankille extraa ja saat sen täystakauksen[/QUOTE]

just maksoin pankille 230e takausmaksua joka tulee kerran vuodessa. Me ei saatu mistään henkilötakausta.

Nykyään tuo täystakaus on aika kiven takana, toisin oli vielä pari vuotta sitten. Mutta saattaisi onnistua, jos säästätte nyt ensin jonkin aikaa ihan näytön vuoksi.

No en usko että saatte talolainaa,siis että oman kodin saisitte rakennettua,ainakaan jos pk-seudulla asumisesta haaveilette.

Isovanhemmista: Ikävä jos olet saanut ruman kieltävän vastauksen,mutta ymmärrän kyllä ettei takaajiksi lähdetä. Vai,lähtisitkö itse miten helposti takaajaksi?

Yhteistyössä