Saakohan mun vauva tarpeeksi maitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Imetin pelkästään vauvaani, mutta paino ei noussut tarpeeksi. Halusi rintaa puolen tunnin välein. Neuvolasta sain ohjeen antaa lisämaitoa 30 ml joka imetyksen jälkeen. Joka imetyksen jälkeen kuitenkin juo kaiken antamani lisämaidon. Kokoajan painaa huoli, että saakohan tämä lapsi tarpeeksi ravintoa? Nyt mietin, että pitäisikö minun antaa vauvan juoda lisämaitoa niin paoljon imetyksen jälkeen, kun hän jaksaa?

Totta kai annan lisämaitoa, kun en minä nälkään halua lastani tappaa. Ikää vauvalla nyt 3 viikkoa ja hieman yli 2 viikkoisena saavutti syntymäpainon. Ensin paino nousi hyvin, kun sai rintaa ja lisämaitoa. sitten sain ohjeen, että pelkkä rinta riittää. Tulos oli, että paino ei noussut ja jatkuvasti halusi rintaa. Kun paino ei noussut sain taas ohjeen antaa rintaa ja lisämaitoa, mutta jotenkin minusta tuntuu, että tuo lisämaidon määrä on liian pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Pukliiko yhtään?

Toisinaan

Meinasin vaan että omani söi kovasti ja silti itki syönnin jälkeen.
Neuvolasta tuumasi että josko ei saa tarpeeksi maitoa ja antaa vielä korviketta tissin jälkeen.
Pukli runsaasti sen jälkeen kun sai lisämaitoakin ja saatoin hyvillä mielin todeta että liika on liikaa, massuun ei korvike enää mahtunut. =)

Kuuntele vaistojasi ja seuraa lapsen puklimista. :hug:

Yhteistyössä