Saakohan siskon lapset ruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Justiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Justiina"

Vieras
Siskollani oli taas kuulemma tiukka rahatilanne, joten lainasin. Lupasi kyllä maksaa takaisin.

Siskolla on lapsia,kissoja ja koirakin, ja tietysti ajattelin, että ruokaan menisi rahat. Mutta ei, siellä se oli jo käyttänyt rahan huutonetissä omiin bilevaatteisiinsa... :D

Herää kyllä huoli, kun hänellä on aina rahapula ja shoppailee liian pieniä bilevaatteita, että saakohan siellä lapset edes ruokaa. No, kai ne voi syödä kissat ja koirat....

Elämä on!

Ei välttämättä saa. Mä tiedän yhden äidin, joka ostelee kaikenlaista itelleen, pelaa rahojaan, polttaa tupakkaa ja käy baareissa. lapsilla ei ole edes maitoa välillä ja ruuaksi hyvin usein makaronia kun rahat loppu.

No kannattais ilmottaa ainakin eka eläinsuojeluun, et eläimet pääsee kunnolliseen kotiin. Ja mä harkitsisin kyllä ls-ilmotustakin jos ruokarahat menee vaatteisiin...

On kyllä surullista, kun kolmekymppinenkään ei osaa vielä käyttää rahaa fiksusti - eikä sillä muuten olisi niin väliä, mutta ei lasten kustannuksella pitäisi elää miten sattuu :(

Älä anna enää rahaa sano että tuut mukaan ruoakauppaan ja voit maksaa ruuat. Tai sit annat esim cittarin lahajkortin, johon voi valita että saa käyttää vain ruokaan.

On kyllä surullista, kun kolmekymppinenkään ei osaa vielä käyttää rahaa fiksusti - eikä sillä muuten olisi niin väliä, mutta ei lasten kustannuksella pitäisi elää miten sattuu :(

Hmm... kannattais varmaan lainarahan sijaan viedä vaikka suoraan ruokakassi tai kaks ja laskuttaa sit se ruoka velanmaksun ”eräpäivänä”, jos se on vaan suinkin mahdollista.

Kiitos vinkeistä. Täytyy jatkossa tehdä noin, ainakin varmistaisi että saa siskon lapset ruokaa. :)

Mua hiukan pelottaa, että lähteekö sillä lapasesta noiden eläinten hankinta

Kiitos vinkeistä. Täytyy jatkossa tehdä noin, ainakin varmistaisi että saa siskon lapset ruokaa. :)

Mua hiukan pelottaa, että lähteekö sillä lapasesta noiden eläinten hankinta

Kuulostaa ihan mun siskolta. Paitsi että ikää on vasta 20v...
Ostelee vaatteita huutiksesta ihan hullun lailla, eläinten hankinta on jo vähän lähtenytkin lapasesta...samoin lasten. :O
Mun vanhemmat kantaa sille ruokakasseja kun rahat on lopussa.

[QUOTE="Justiina";23797668]Siskollani oli taas kuulemma tiukka rahatilanne, joten lainasin. Lupasi kyllä maksaa takaisin.

Siskolla on lapsia,kissoja ja koirakin, ja tietysti ajattelin, että ruokaan menisi rahat. Mutta ei, siellä se oli jo käyttänyt rahan huutonetissä omiin bilevaatteisiinsa... :D

Herää kyllä huoli, kun hänellä on aina rahapula ja shoppailee liian pieniä bilevaatteita, että saakohan siellä lapset edes ruokaa. No, kai ne voi syödä kissat ja koirat....

Elämä on![/QUOTE]

Mä olisin vieny sen ruokakauppaan (varsinkin jos olisi aiempaa infoa rahan tuhlaamisesta muualle kuin ruokaan/laskuihin)
Enkä mä ymmärrä miks pitää hankkia elukoitakin jos ei omiin ruokiin ole varaa. Oli kuinka paljon tahansa perheenjäseniä, niin tossa vaiheessa pitäs ajatella ja antaa eläimet pois.

[QUOTE="Justiina";23797668]Siskollani oli taas kuulemma tiukka rahatilanne, joten lainasin. Lupasi kyllä maksaa takaisin.

Elämä on![/QUOTE]

entä lasten isä? Missä hän on? Eikö osta lapsille ruokaa ja laita ruokaa ja hoida tekemänsä lapset?

Yhteistyössä