Sääliksi käy naapurin poikaa :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surullinen naapuri

Vieras
Naapurien poika menee syksyllä ensimmäiselle luokalle kouluun ja minua surettaa kyseisen pojan puolesta, koska tiedän että häntä tullaan koulussa kiusaamaan. Kyseisen pojan leikit kun eivät ole lainkaan hänen ikäiselleen pojalle sopivia. Eilenkin kun näin pojan naapurien pihassa, niin poika työnteli siellä onnellisena nukenrakkataita ja tuli sitten esittelemään minulle nimipäivälahjaksi saamaansa vauvanukkea. Aina kun näen kyseisen pojan leikkimässä, niin hän hoitaa nukkeja ja pehmoleluja, leikkii leikkimökissä "kotia" ja laittaa leikkihelllalla nukeille ja pehmoleluille ruokaa jne. Sääliksi käy kun poika menee kouluun ja siellä muut lapset poikaa kiusaavat kun tämä vain hoitelee nukkeja tai pehmoleluja kuin joku 2-3 vuotta vanha tyttö :-(

säälimään meidän 6 ja 8 v poikia (menevät ekalle ja kolmannelle). Koko viikon ovat leikkineet ulkona kotileikkejä. Rakentaneet pitkin pihoja koteja itselleen, leluilleen ja etanoillekin... Pitäisiköhän älytä antaa pikkusiskon nukke vaunuineen heille leikkeihin. Heidän nukke ja vaunut ne alunperin olivatkin...

koska hänellä on niin typerä naapuri. Anna toisen leikkiä ja olla oma itsensä!

Miksi minua ei kukaan säälinyt, kun römysin lapsena poikien kanssa enkä välittänyt nukeista?

Niin ja miksi nukkeleikit olisivat vaan 2-3 -vuotiaille tytöille? Meilläkin 4v leikkii jo kotileikkejä nyt paljon paremmin kuin vuosi sitten... Toivottavasti leikkii vielä koulussakin! Nukeilla, palloilla, legoilla, autoilla tai millä ikinä haluaakin.

Naapurien poika menee syksyllä ensimmäiselle luokalle kouluun ja minua surettaa kyseisen pojan puolesta, koska tiedän että häntä tullaan koulussa kiusaamaan. Kyseisen pojan leikit kun eivät ole lainkaan hänen ikäiselleen pojalle sopivia. Eilenkin kun näin pojan naapurien pihassa, niin poika työnteli siellä onnellisena nukenrakkataita ja tuli sitten esittelemään minulle nimipäivälahjaksi saamaansa vauvanukkea. Aina kun näen kyseisen pojan leikkimässä, niin hän hoitaa nukkeja ja pehmoleluja, leikkii leikkimökissä "kotia" ja laittaa leikkihelllalla nukeille ja pehmoleluille ruokaa jne. Sääliksi käy kun poika menee kouluun ja siellä muut lapset poikaa kiusaavat kun tämä vain hoitelee nukkeja tai pehmoleluja kuin joku 2-3 vuotta vanha tyttö :-(

Kyllä minuakin säälittää. Nimittäin lapset ovat hyvin suvaitsevaisia jne, mutta IMEVÄT vanhemmistaan kuin PESUSIENET kaiken mahdollisen. Just sen takia, että on sun kaltaisia "leikkii nukeilla ja pehmoilla kuin 2-3v tyttö.."-ämmiä niin ne lapsetkin alkaa pitää sopimattomana ettei 6v saisi leikkiä nukeilla ja pehmoilla. Miksi ei? Millä sen sitten pitäisi leikkiä? Lelukivääreillä ja Transformers-robotti-taistelu-ukkeleilla? Mikä paha siinä vauvanukeissa yms on? EI MIKÄÄN!

Aika harvassa koulussa on leluja joilla leikkiä tai ainakaan kotileikkileluja niin kuin päiväkodissa. Jotain kauppaleikkiä voi olla tms. mutta yhtään koulua en tiedä, jossa voisi leikkiä kotileikkiä.

Iltapäiväkerhossa voi tietenkin olla erikseen ns. tyttöjen ja poikien leluja, mutta voihan olla ettei poika sitten kuitenkaan sellaisessa paikassa leiki tyttöjen leluilla.

Toivottavasti yhteiskuntamme muuttuisi vähän suvaitsevampaan suuntaan, ettei tuollaisia lapsia kiusattaisi ja kukahan ne kuisaajat tällä hetkellä kasvattaa? ME!

Toki te vastaajat olette oikeassa että antaa lasten leikkiä omia leikkejään mutta ap:n aloituksessa on pointtia, lapset voivat olla uskomattoman julmia toisilleen. On kaunis ajatus ajatella koululaisten olevan suvaitsevaisia samaan tapaan kuin pienempien lasten mutta tosielämässä jo alakoululaisista löytyy aikamoisia öykkäreitä ja kiusaajia.