säälitkö lapsia jotka eivät pääse koskaan ulkomailla käymään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en minäkään pohjoismaita kauempana käynyt ennen kuin omilla rahoillania aikuisena. Minulla riitti ne Lapin reissut ja telttailut perheen kanssa.
kai se se siinä tekeekö perhe mitään muutakaan yhdessä.
meillä lapset reissaa nyt luonnollisesti mukana

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esim. yläasteikäisiä, jotka eivät ole käyneet koskaan tai ulkomailla tai korkeintaan Ruotsissa/Virossa. Tällaisia lapsiakin nimittäin on olemassa.

No en todellakaan :laugh:

Voisihan sitä pahempikin kohtalo lapsella olla, kuin se, ettei pääse koskaan käymään ulkomailla!

Toisilla ei ole mitä syödä ja jotkut lapset myyvät itseään eläkseen. Että repikää siitä.

vastaus on siis että en sääli jos vanhemmat muuten lasten kanssa aikaa ja myös lomaansa viettää. Mutta jos äiti ja isä on joka talvi jossakin ja kesälläkin eikä lapset pääse mukaan vaikka ovat jotakin 5 v , niin silloin jo lievästi ihmettelen omassa mielessäni

Itse oon matkustellut aikalailla lapsena, mutta en kyllä tosiaankaan sääli kavereita, jotka eivät ole ennen aikuisikäänsä koskaan käyneet edes ruotsinristeilyllä.

Hyvällä lapsuudella ja matkustelulla ei mielessäni ole minkäänlaista yhteyttä.

No en todellakaan sääli, mitä kamalaa siinä nyt on... en ole itsekään koskaan käynyt muualla kun ruotsissa ja norjassa. Ollaan kuitenki matkusteltu ympäri suomea perheen kanssa. Enkä ole vieläkään ollut missään kauempana, enkä ole halunnutkaan, silti en koe että mitään olisin menettänyt.

itse en käynyt lapsena ulkomailla, ennen kuin 17 vuotiaana kielikurssilla. omat teinit ei oo käyny meiän kanssa muuta kuin ruotsissa ja norjassa. 9.luokalla kaks vanhinta on ollu leirikoulussa, toinen maltalla, toinen saksassa. vastaus: en sääli

En sääli mutta onhan he jäänet jostain tosi kivasta paitsi ja toivon että pääsevat sitten itse kiertelemään maailmaa. Ja mä myös ihmettelen jos vanhemmat ravaa lomilla ulkomailla joka vuosi mutta eivät kertaakaan ota lapsia mukaan.

Yhteistyössä